Lexus LBX: Οδηγήσαμε το νέο compact SUV στην Ισπανία (vid)
- Δυναμικός σχεδιασμός
- Εσωτερικός κόσμος πολυτέλειας και τεχνολογίας
- Lexus LBX με υβριδική καρδιά
- Απολαυστικό στο δρόμο
- Γεμάτο τεχνολογία
- Ένα γνήσιο Lexus αλλά για νέο κοινό
- Τεχνικά χαρακτηριστικά Lexus LBX
H Lexus έκανε μία τολμηρή αν και μάλλον επιβεβλημένη κίνηση, δημιουργώντας ένα μοντέλο για να μπει στη μάχη της κατηγορίας των compact-SUV. Το όνομά του είναι LBX (αρχικά που προέρχονται από το Lexus Brakethrough Crossover) και είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε επί ισπανικού εδάφους.
Ταξιδέψαμε στη Βαλένθια και «γράψαμε» χιλιόμετρα με το πολυτελές B-SUV σε αστικό τοπίο, εθνικό δίκτυο αλλά και επαρχιακούς δρόμους. Και ήταν μία πολύ ευχάριστη πρώτη επαφή γιατί το LBX απέδειξε πως παρότι μειώθηκαν οι διαστάσεις σε σχέση με τα άλλα μοντέλα της Lexus, δεν μειώθηκε ούτε η ποιότητα υλικών, ούτε η ποιότητα κύλισης. Πάμε λοιπόν να δούμε χιλιόμετρο προς χιλιόμετρο τι εντυπώσεις μας άφησε.
Δυναμικός σχεδιασμός
Ξεκινώντας από το περιτύλιγμα. Πάντα οι φωτογραφίες λένε τη… μισή αλήθεια και πρέπει να δεις ένα νέο μοντέλο πρόσωπο με… μάσκα για να δεις αν σε κερδίζει ή όχι με την εμφάνισή του. Και στην περίπτωση του LBX ισχύει το πρώτο.
Είναι compact αλλά δεν φαίνεται μικρό. Πατάει στην ίδια πλατφόρμα με το Yaris Cross της αδερφής Toyota αλλά είναι πιο πλατύ κατά 60 χιλιοστά, έχει μεγαλύτερα μετατρόχια και κυρίως, μεταξόνιο αυξημένο κατά 20 χιλιοστά. Συνδυάζοντας αυτά με την αλλαγή στη σχεδιαστική φιλοσοφία, αντικρίζεις ένα δυναμικό crossover, με χαρακτήρα, που δεν θα δυσκολευτεί να βρει τη θέση του στην ελληνική αγορά.
Η μάσκα έχει ενοποιηθεί σε ένα ενιαίο τραπεζοειδές σχήμα, τοποθετημένο κάτω από ένα στενό άνοιγμα που εκτείνεται κάτω από το εμπρός άκρο του καπό, συνδέοντας τις λεπτές μονάδες των προβολέων και τονίζεται από ένα μονοκόμματο χρωμιωμένο διακοσμητικό. Εκτός από τη μοντέρνα όψη και βλέμμα, αυτό το σχέδιο εμπνέει και δυναμισμό. Ο νέος σχεδιασμός των προβολέων δημιουργεί μια ισχυρή οπτική υπογραφή, με τα φώτα ημέρας και τα φλας ενσωματωμένα σε διλειτουργικές μονάδες. Με αυτή τη νέα διάταξη, το χαρακτηριστικό σχήμα L των φώτων έχει αλλάξει και είναι στραμμένο προς τα έξω αντί προς τα μέσα, ώστε να ταιριάζει με την κατεύθυνση κάθε φλας. Οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED διπλής δέσμης single-projector, εξοπλισμένοι με σύστημα Προσαρμοζόμενης Υψηλής Δέσμης Φωτών (AHS) στις πλουσιότερες εκδόσεις.
Αντίστοιχου χαρακτήρα είναι το πίσω μέρος, με την υπογραφή Lexus να δεσπόζει στην πίσω θύρα, ενώ η πιο πρόσφατη εξέλιξη της χαρακτηριστικής μπάρας φώτων σε σχήμα L της Lexus δημιουργεί μεγαλύτερη οπτική αίσθηση. Τα φουσκωμένα φτερά και οι τροχοί 18 ιντσών συνεπικουρούν στη δυναμική εμφάνιση ενώ ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στις δυνατότητες εξατομίκευσης του μοντέλου.
@seitanf1 Αυτό είναι το ολοκαίνουριο Lexus LBX! Το συνάντησα στην πανευρωπαϊκή του παρουσίαση στη Βαλένθια! @Lexus #Lexus #LexusLBX ♬ Good With Me - Jaylon Ashaun
Εδώ η ιαπωνική μάρκα κάνει λόγο για… «ατμόσφαιρες». Προσφέρει εννέα χρωματικές επιλογές αμαξώματος που συνδυάζονται με πέντε επιλογές εσωτερικού και τρεις ζαντών 17 ή 18 ιντσών. Αυτό αν επιλέγεις ένα χρώμα για το αμάξωμα γιατί εναρμονισμένη με τα θέλω του κοινού σήμερα, η Lexus προσφέρει και bi-tone επιλογές, με διχρωμία – την οροφή και τις κολώνες σε μαύρο χρώμα. Εκεί μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε οκτώ επιλογές στο εξωτερικό, δύο στο εσωτερικό κι άλλες δύο στις ζάντες, αποκλειστικά με τροχούς 18’’. Κοινώς, μπορείτε να κάνετε το LBX σας να μη μοιάζει με κανέναν άλλο! Άλλωστε είμαστε σίγουροι πως σε ένα μοντέλο αυτού του κόστους απόκτησης, αυτό είναι και ζητούμενο.
Εσωτερικός κόσμος πολυτέλειας και τεχνολογίας
Μπαίνεις στη καμπίνα και νιώθεις από την πρώτη στιγμή πως βρίσκεσαι σε ένα Lexus. Κάθεσαι στη θέση του οδηγού και συνειδητοποιείς άμεσα τι ακριβώς είναι αυτή η φιλοσοφία «Tazuna» που αναφέρουν στη Lexus. Κοινώς, ακρίβεια χρήσης των χαλιναριών για τον έλεγχο ενός αλόγου, που σε αυτό το οδηγοκεντρικό cockpit, μεταφράζεται σε χειριστήρια και πηγές πληροφοριών που είναι διατεταγμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να απαιτούνται μόνο μικρές κινήσεις των χεριών και των ματιών.
Αυτό με τις μικρές κινήσεις να το κρατήσετε. Γιατί πάνω στο τιμόνι είναι τοποθετημένη κάμερα η οποία ελέγχει συνεχώς την κατάσταση του οδηγού. Εάν διαπιστώσει ότι δεν είναι συγκεντρωμένος λόγω κόπωσης ή αδιαθεσίας, ενεργοποιεί οπτικές και ηχητικές ειδοποιήσεις. Σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία, το σύστημα συνδέεται με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του αυτοκινήτου, έτσι ώστε το τελευταίο να μπορεί να σταματήσει ομαλά και με ενεργοποιημένα τα φώτα αλάρμ (Emergency Driving Stop) σε περίπτωση που ο οδηγός δεν ανταποκριθεί! Μέσα σε μερικές μόνο ώρες πίσω από το τιμόνι, θα εκπλαγείτε από το πόσες φορές θα σας επαναφέρει στην τάξη επειδή μπορεί να συζητάτε με το συνοδηγό και το βλέμμα σας να μην είναι σταθερά εκεί που πρέπει: στο δρόμο.
Στον εσωτερικό λοιπόν κόσμο του LBX, είναι σαφές πως βρίσκεσαι σε Lexus. Οι επενδύσεις από συνθετικό δέρμα συνδυάζονται με αφρώδες πλαστικό που καλύπτει την ανώτερη επιφάνεια του ταμπλό και το μόνο ψεγάδι που εντοπίσαμε, ήταν στη συναρμογή στο χώρο που βρίσκεται το ντουλάπι μπροστά από το συνοδηγό, σημείο στο οποίο επίσης συναντώνται διαφορετικά υλικά.
Η ποιότητα κύλισης στην οποία θα σταθούμε στη συνέχεια, συνδυάζεται με ουσιαστικά αθόρυβες μετακινήσεις, καθώς οι Ιάπωνες προσπάθησαν και κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ήσυχο περιβάλλον καμπίνας. Με μέτρα όπως την τοποθέτηση μιας τσιμούχας γύρω από ολόκληρο το άνοιγμα του καπό για την καταστολή θορύβων από τον στροβιλισμό του αέρα, τα μονωτικά υλικά στο εσωτερικών των πάνελ των θυρών, το μαστιχωτό υλικό που τοποθετήθηκε στην οροφή για να αποτρέπει τη μετάδοση του θορύβου από δρόμο ή ακόμα και την εγκατάσταση σιγαστήρα οροφής.
Ο θόρυβος του κινητήρα μειώνεται με την προσθήκη ενός αντικραδασμικού άξονα, ενώ στο κάτω μέρος του αμαξώματος υπάρχει κόλλα υψηλής αντοχής και μικρότερα κενά μεταξύ των διαφόρων εξαρτημάτων. Στις ατμόσφαιρες Relax και Cool χρησιμοποιείται ακουστικό κρύσταλλο τόσο στο παρμπρίζ όσο και στα εμπρός πλαϊνά παράθυρα, ενώ διάφορες επενδύσεις, αφρός, μονωτικά και άλλα υλικά απορρόφησης θορύβων έχουν χρησιμοποιηθεί σε στρατηγικής σημασίας σημεία γύρω από την καμπίνα.
Όπως υπάρχει πληθώρα επιλογών στους εξωτερικούς χρωματισμούς, έτσι προσφέρεται πληθώρα επιλογών σε ό,τι αφορά στους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς στο εσωτερικό, με νότες ευεξίας που περιλαμβάνουν και πινελιές όπως το ηχοσύστημα της Mark Levinson.
Οι κορυφαίες εξοπλιστικά εκδόσεις διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και στη κεντρική κονσόλα δεσπόζει οθόνη 9,8 ιντσών με αντιανακλαστική επίστρωση που την καθιστά ευανάγνωστη σε όλες τις συνθήκες φωτισμού, στη βάση της οποίας φιλοξενούνται εύκολα προσβάσιμες υποδοχές για μικροαντικείμενα και οι θύρες φόρτισης και επικοινωνίας.
Όσο για χώρους, τέσσερις επιβάτες ταξιδεύουν με άνεση, αν και οι πίσω επιβάτες έχουν συμβιβασμούς στα πόδια. Αντίθετα, τα 402 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Lexus LBX με υβριδική καρδιά
Το νέο μοντέλο της Lexus είναι αποκλειστικά υβριδικό, εφοδιάζεται μάλιστα με τη νέα γενιά του υβριδικού συστήματος της Toyota. Με 3κύλινδρο 1500άρη κινητήρα εσωτερικής καύσης που συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα - όπως συμβαίνει με το Yaris Cross. Όμως κι εδώ, όπως και σε όλα τα άλλα, υπάρχει… απόσταση.
Όλα έχουν επανασχεδιαστεί, η συνολική ισχύς έχει σκαρφαλώσει στα 136 άλογα και η μέγιστη τιμή ροπής στα 185 Nm. Τιμές που εξασφαλίζουν πως το LBX προσφέρει σβέλτες μετακινήσεις σε αστικό τοπίο (για το οποίο είναι φτιαγμένο άλλωστε), με την κατανάλωση να μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 5 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Σε αυτό βοηθά και η νέα, πιο αποδοτική, διπολική μπαταρία νικελίου-υδριδίου, που βοηθά τον ηλεκτροκινητήρα.
Όλα αυτά με το CVT κιβώτιο που παρότι ομολογούμε πως ποτέ δεν αποτέλεσε προτίμηση μας, στο LBX έχει πιο ομαλοποιημένες αντιδράσεις και πρέπει να καρφώσεις το πόδι στο πάτωμα για να γίνει αισθητή η προσπάθειά του να ανταπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις. Οι τεχνικοί της Lexus χρησιμοποίησαν αξιοποίησαν ένα συνδυασμό εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), σχεδιασμού ανάπτυξης με εστίαση στο μοντέλο (MBD) και μετρήσεων ακριβείας, έκαναν παρεμβάσεις στους μηχανισμούς λίπανσης και ψύξης αλλά και στη σχεδίαση του περιβλήματος. Το αποτέλεσμα αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη.
Πρέπει επίσης να σημειωθεί πως οι πιο σπορ παραλλαγές του LBX (εκδόσεις Relax και Cool) είναι εξοπλισμένες με το σύστημα Sequential Shiftmatic που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει το εύρος αλλαγής ταχυτήτων από τα χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι.
Απολαυστικό στο δρόμο
Με μειωμένα λοιπόν τα ντεσιμπέλ που δεν αφορούσαν νότες, πίσω από το τιμόνι σε αυτό το οδηγοκεντρικό μοντέλο που ξεχείλιζε από ποιότητα, απολαύσαμε τους ισπανικούς επαρχιακούς δρόμους, εκεί όπου το LBX μας φανέρωσε ένα από τα μεγαλύτερα προτερήματά του: την άριστη ποιότητα κύλισης. Με άμεσο και γεμάτο πληροφορία σύστημα διεύθυνσης, αξιόπιστα φρένα και αρχοντική ανάρτηση που έκανε τους ομολογουμένως καλούς δρόμους της ιβηρικής, να μοιάζουν με χαλί.
Μιλώντας για αναρτήσεις, οι προσθιοκίνητες εκδόσεις έχουν γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ το τετρακίνητο LBX διαθέτει μια διάταξη με διπλά ψαλίδια σε συνδυασμό με το σύστημα E-Four. Αυτό εισάγει έναν πρόσθετο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και κατευθύνει αυτόματα το κατάλληλο επίπεδο κινητήριας ισχύος στους πίσω τροχούς, μεταβάλλοντας ανάλογα τις απαιτήσεις την αναλογία ροπής κίνησης ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς (από 100:0 έως 20:80).
Ακόμα και με σβέλτο ρυθμό, το LBX πατούσε με περίσσια αυτοπεποίθηση και έκανε τις βόλτες μας γύρω από τη Βαλένθια μία άκρως ευχάριστη εμπειρία.
Γεμάτο τεχνολογία
Εδώ είναι το κομμάτι που σύμφωνα με τους ανθρώπους της Lexus, το LBX κάνει κίνηση ματ έναντι του άμεσου ανταγωνισμού – η πληθώρα τεχνολογικών λύσεων. Το πολυτελές μοντέλο έχει στον στάνταρ εξοπλισμό του την τρίτη γενιά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, Lexus Safety System +.
Το Pre-Collision System (PCS) παρέχει αυξημένη εμβέλεια ανίχνευσης με έναν νέο συνδυασμό εμπρόσθιου ραντάρ και αισθητήρα κάμερας. Το σύστημα έχει τη δυνατότητα αναγνώρισης μοτοσικλετών και επερχόμενων οχημάτων. Το Intersection Assistance έχει επίσης βελτιωθεί, ώστε να περιλαμβάνει την ανίχνευση των επερχόμενων οχημάτων και των πεζών που διασχίζουν τον δρόμο κατά τη στροφή σε διασταύρωση.
Το Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) παρέχει ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων απόστασης μεταξύ των οχημάτων, ώστε ο οδηγός να μπορεί να προσαρμόζει την απόδοση στις προσωπικές του προτιμήσεις.
Το Σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Alert-LDA) έχει βελτιωθεί ώστε να αναγνωρίζει περισσότερα στοιχεία των οδικών υποδομών, όπως κολωνάκια, κράσπεδα και προστατευτικά κιγκλιδώματα. Μπορεί επίσης να αναγνωρίσει πότε ο οδηγός στρίβει για να αποφύγει ένα άτομο ή ένα σταθμευμένο όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας του LBX.
Η κάμερα υψηλής απόδοσης που χρησιμοποιείται από το σύστημα Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (Lane Tracing Assist-LTA) είναι σε θέση να διακρίνει καλύτερα τις διαγραμμίσεις του δρόμου.
Αναφέραμε νωρίτερα το Driver Monitor που ελέγχει συνεχώς τον οδηγό ενώ η τεχνολογική φαρέτρα του LBX περιλαμβάνει ακόμα το Proactive Driving Assist (PDA) με λειτουργίες Obstacle Anticipation Assist, Deceleration Assist και Steering Assist, σύστημα Αυτόματης Λειτουργίας Προβολέων (Automatic High Beam) που στις ανώτερες εκδόσεις δίνει τη θέση του στο σύστημα Προσαρμοζόμενης Υψηλής Δέσμης Φωτών (Adaptive High-beam System), Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (Road Sign Assist), συστήματα Προειδοποίησης Σύγκρουσης Πίσω σε Διασταυρούμενη πορεία (Rear Cross Traffic Alert) και Παρακολούθησης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Monitor), κάμερα οπισθοπορείας, Parking Support Brake αλλά και 9 αερόσακους.
Ένα γνήσιο Lexus αλλά για νέο κοινό
Συμπερασματικά, έχουμε να κάνουμε με ένα ποιοτικό compact-SUV που ενσωματώνει όλα όσα συναντάς σε μεγαλύτερα μοντέλα της Lexus, πράγμα που κάνει το LBX να έχει άσους στο μανίκι έναντι του ανταγωνισμού.
Γεμάτο τεχνολογία, με ποιότητα και εκμοντερνισμένο design, μπορεί και να ξελογιάσει με την εμφάνιση αλλά και να πείσει με την ουσία. Με τις τιμές απόκτησής του να ξεκινούν από τις 31.300 ευρώ.
Στοχεύει ξεκάθαρα σε νέο κοινό και θα το βρει. Ίσως μάλιστα να έβρισκε περισσότερο αν οι Ιάπωνες ήταν διατεθειμένοι να το προσφέρουν και με ακόμα πιο δυναμικές εκδόσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Lexus LBX
Κινητήρας: 3κύλινδρος, 1.5 λίτρων, Βενζίνης
Ηλεκτροκινητήρας: 69 Kw
Μπαταρία: bi-polar υδριδίου μετάλλου 1.0 kWh
Μετάδοση: Αυτόματο κιβώτιο CVT
Κίνηση: Εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς
Ισχύς: 136 PS/5.500 στροφές/λεπτό
Ροπή: 185 Nm/3.600-4.800 στροφές/λεπτό
Επιτάχυνση: 0-100 χιλιόμετρα/ώρα: 9,2-9,6 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 170 χιλιόμετρα/ώρα
Χωρητικότητα μπαταρίας: 1,0 kWh
Κατανάλωση: 4,4-4,6 λίτρα/100 χιλιόμετρα
Εκπομπές CO2: 100-113 γραμμάρια/χιλιόμετρο
Διαστάσεις: 4.190/1.825/1.560 χιλιοστά (Μήκος/Πλάτος/Ύψος)
Μεταξόνιο: 2.580 χιλιοστά
Βάρος: 1.280-1.365 κιλά
Χώρος αποσκευών: 402 λίτρα
Τιμή: από 31.300 ευρώ
Φωτογραφίες: Lexus/Γιάννης Κουσκούτης
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!