Test drive Alfa Romeo Tonale Q4 PHEV: Αυτή είναι η σωστή Tonale
Η Alfa Romeo ανακοίνωσε την πρωτοποριακή της στροφή προς τον εξηλεκτρισμό, ξεκινώντας με την Tonale, το δεύτερο SUV στην ιστορία της. Αυτό το μοντέλο συνδυάζει την παράδοση της ιταλικής μάρκας με την ηλεκτρική κινητικότητα, καθιστώντας το ένα σημαντικό βήμα προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό που σχεδιάζει η εταιρεία για το 2027. Τα επόμενα μοντέλα, όπως η επόμενη γενιά της Giulia και το νέο μεγάλο SUV της θα είναι πλήρως ηλεκτρικά. Μέχρι τότε, η Tonale Q4 Plug-In Hybrid ξεχωρίζει με το διακριτικό της λογότυπο.
Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός
Δεν είναι εύκολο να διακρίνετε την Plug-In υβριδική έκδοση από τις άλλες εκδόσεις της Tonale. Στο εξωτερικό, η μόνη διαφορά είναι η προσθήκη της τάπας φόρτισης στο αριστερό πίσω φτερό και το λογότυπο στα πίσω φινιστρίνια. Αυτό το λογότυπο συνδυάζει το κλασικό "biscione" της Alfa Romeo με μια πρίζα, υποδεικνύοντας τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα. Η έκδοση Veloce προσφέρει επίσης δύο μεγάλες, πραγματικές απολήξεις εξάτμισης, προσθέτοντας ακόμα περισσότερο χαρακτήρα. Αυτή η επιλογή αποτελεί ένδειξη ότι η Alfa Romeo προσπαθεί να διατηρήσει την αυθεντικότητά της στον κόσμο της αυτοκίνησης, αντί να ακολουθήσει τις τάσεις προς την ηλεκτρική κινητικότητα.
Εσωτερική ποιότητα
Στο εσωτερικό, η αναβαθμισμένη έκδοση διαθέτει πολλές τεχνολογικές προσθήκες, όπως οθόνες αφής και το λογισμικό Uconnect 5, προσφέροντας εξαιρετικές επιλογές συνδεσιμότητας και εξατομίκευσης. Ταυτόχρονα, διατηρεί την αισθητική και την παράδοση της Alfa Romeo, συνδυάζοντας τον κλασικό χαρακτήρα με την σύγχρονη τεχνολογία. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και σπορ, ενώ η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική.
Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός
Στα πίσω καθίσματα, η αντίστοιχη ευρυχωρία και η ποιότητα αφορούν και τους τρεις επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί ελαφρώς στα 385 λίτρα. Ωστόσο, παραμένει αρκετά ευρύχωρος και πρακτικός. Το σημαντικό είναι ότι η premium αίσθηση διατηρείται και δεν θα υπάρξουν παράπονα.
Η ουσία της Tonale Q4 δεν βρίσκεται στην εμφάνιση ή στην πολυτέλεια, αλλά στο εξελιγμένο υβριδικό σύστημά της. Το ίδιο υβριδικό σύστημα είχαμε πρωτοδεί στα Jeep Compass και Renegade, αλλά εδώ είναι ακόμα πιο ισχυρό, με έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα. Ο βενζινοκινητήρας είναι ένας 1.300άρης τετρακύλινδρος που παράγει 180 ίππους και 270 Nm ροπής και κινεί τους μπροστά τροχούς. Στον πίσω άξονα, υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας με 120 ίππους και 250 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει στους 280 ίππους, με υψηλή ροπή που αγγίζει τα 520 Nm στις 1.850 σ.α.λ.
Στο δρόμο φαίνεται η διαφορά
Αυτό το σύστημα προσφέρει εντυπωσιακή επιτάχυνση και απόκριση. Παρά το μεγάλο βάρος του οχήματος, που υπερβαίνει τα 1.800 κιλά, το αυτοκίνητο επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 6.2 δευτερόλεπτα, προσφέροντας απόδοση παρόμοια με αυτή ενός hot-hatch. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει αμεσότητα, εξαλείφοντας το «λαγκάρισμα». Η οδήγηση παραμένει περισσότερο άνετη παρά επιθετική, πράγμα που μπορεί να απογοητεύσει όσους περίμεναν κάτι πιο δυναμικό, αλλά προσφέρει όση στήριξη χρειάζεται ο οδηγός. Οι αλλαγές των σχέσεων είναι γρήγορες και ομαλές, με το αυτόματο κιβώτιο να προσφέρει και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Το σύστημα τετρακίνησης προσφέρει άριστη επικοινωνία μεταξύ των τροχών και η αντίδραση στις κλίσεις είναι εξαιρετική. Τα φρένα είναι εξίσου εντυπωσιακά, προσφέροντας αποτελεσματική αίσθηση στο πεντάλ του φρένου.
Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός
Η Tonale Q4 διαθέτει διάφορα προγράμματα οδήγησης, τα οποία επηρεάζουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η εναλλαγή γίνεται από τον «παραδοσιακό» περιστροφικό διακόπτη dna. Στη λειτουργία Dynamic, ο κινητήρας παραμένει πιο ενεργός, ενώ στις άλλες λειτουργίες είναι πιο πολιτισμένος και εξοικονομεί καύσιμο. Το σύστημα ελέγχου της ανάρτησης παρέχει ποιοτική οδήγηση, ενώ οι φρένα είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά. Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει διάφορα συστήματα υποβοήθησης, όπως το Cruise Control και την πανοραμική κάμερα στην έκδοση Veloce.
Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός
Η «μεταμόρφωση» της Tonale στη θέση dynamic είναι εντυπωσιακή. Από ένα «απλό» μεταφορικό μέσο με όμορφες γραμμές, μετατρέπεται με το γύρισμα του διακόπτη σε ένα άτι, που περιμένει να του δώσεις την ευκαιρία να τρέξει χαρούμενο. Όλα γίνονται πιο άμεσα -κινητήρας, τιμόνι, αναρτήσεις- και ο οδηγός έρχεται στο επίκεντρο. Οι εντολές του φτάνουν γρήγορα στους τροχούς και από το σύστημα διεύθυνσης λαμβάνει όλη την πληροφορία που χρειάζεται για να ξέρει ανά πάσα στιγμή τι κάνει ο αυτοκίνητο και τι πρέπει να κάνει αυτός.
Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός
Ταυτόχρονα, η Alfa Romeo Tonale Q4 PHEV προσφέρει πολύ καλή άνεση στην οδήγηση, καθιστώντας την μια εξαιρετική επιλογή για καθημερινή χρήση. Οι τιμές της ξεκινούν από 51.635 ευρώ ενώ η έκδοση Veloce της δοκιμής μας κοστίζει 58.100 ευρώ. Αυτή η Tonale όμως φέρει με υπερηφάνεια το σήμα της Alfa Romeo και κοιτάζει στα μάτια -χωρίς κανένα φόβο αλλά με αρκετό πάθος- τον ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό.
Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!