Νέος ΚΟΚ: Αφαίρεση ή όχι των πινακίδων κυκλοφορίας;
O Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι απαρχαιωμένος, καθώς έχει να αναθεωρηθεί ριζικά από το 2008. Μετά από 16 χρόνια, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δηλώνει έτοιμο να παρουσιάσει τον αναθεωρημένο ΚΟΚ, ο οποίος θα φέρνει μία νέα φιλοσοφία στην οδική ασφάλεια. Σύμφωνα με την αρμόδια Υφυπουργό για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ο νέος ΚΟΚ θα παρουσιαστεί πριν το καλοκαίρι.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν στο νέο ΚΟΚ θα διατηρηθεί η αφαίρεση πινακίδων του οχήματος ως ποινή για τις σοβαρές τροχαίες παραβάσεις.
Η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που είχε επεξεργαστεί τον αναθεωρημένο ΚΟΚ και ήταν έτοιμη να τον παρουσιάσει πριν τις εκλογές, είχε αποφασίσει να μην αφαιρούνται οι πινακίδες των οχημάτων για μία σειρά τροχαίων παραβάσεων, αλλά μόνο το δίπλωμα του παραβάτη οδηγού. Δηλαδή να μην «τιμωρείται» το όχημα, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άλλα μέλη της οικογένειας.
Πλέον όμως εξετάζεται να διατηρηθεί η ποινή αφαίρεσης πινακίδων, κάτι που προτείνει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. «Η κεντρική φιλοσοφία του ΚΟΚ δεν αλλάζει. Αλλά οφείλουμε, γιατί αυτό είναι το σωστό και έχει ήδη γίνει, να είμαστε σε αγαστή συνεργασία κυρίως με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ώστε να ενσωματώσουμε και τις όποιες πιθανόν δυνητικές παρατηρήσεις υπάρχουν από το συναρμόδιο υπουργείο», είχε δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Τι προτείνει το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
Υπό την προηγούμενη ηγεσία, του Γιάννη Οικονόμου, τo Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη είχε προτείνει να δοθεί έμφαση στην αυστηροποίηση των ποινών συγκεκριμένων παραβάσεων, όπως:
- παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
- παραβίαση STOP
- χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
- κίνηση στη ΛΕΑ
- επιθετική οδήγηση
- διπλοπαρκάρισμα
Οι κυριότερες αλλαγές στο νέο ΚΟΚ
«Ο νέος ΚΟΚ εισάγει μια ολοκληρωμένη πολιτική δίκαιων ποινών για τις παραβάσεις, ανάλογα με τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητά τους, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα. Στόχος μας είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η μείωση των ατυχημάτων και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Στην ίδια κατεύθυνση, σχεδιάζουμε την επέκταση της χρήσης τεχνολογικών μέσων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας», είχε αναφέρει πρόσφατα η κα Αλεξοπούλου.
- Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι στο νέο ΚΟΚ θα προβλέπονται:
- Αυτοματοποίηση Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων
- (πλήρης και απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση με gov.gr)
- Χαμηλά πρόστιμα σε συνδυασμό με συχνούς ελέγχους και αυστηρές ποινές για τους υπότροπους
- Επεμβάσεις στις Πόλεις, με ζώνες όπου το όριο ταχύτητας θα περιοριστεί στα 30 χλμ./ώρα (μετά από προτάσεις των Δήμων)
Photo Credits: ΕΛΑΣ
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!