Μερίδιο ΑΠΕ στις μεταφορές: 3η από το τέλος η Ελλάδα στην ΕΕ

Κώστας Μπιτσικώκος
Μερίδιο ΑΠΕ στις μεταφορές: 3η από το τέλος η Ελλάδα στην ΕΕ
H συμμετοχή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειες στον τομέα των μεταφορών αυξήθηκε ελαφρά το 2022.

Όταν λέμε «πράσινες μεταφορές» εννοούμε αυτές που δεν επιβαρύνουν με ρύπους τον πλανήτη όχι μόνο κατά την κίνηση των οχημάτων αλλά κατά την παραγωγή της ενέργειας που απαιτείται. Το μερίδιο των ΑΠΕ στις μεταφορές εντός της ΕΕ κατά το 2022 ανήλθε σε 9,6%, αυξημένο κατά μισή μονάδα σε σχέση με το 2021. Όμως υπολείπεται το ανώτατου μεριδίου που σημειώθηκε το 2020: 10,3%.

Αυτό σημαίνει ότι απέχουμε πολύ από το στόχο του 29% που έχει τεθεί για το 2030 με βάση την κοινοτική οδηγία 2023/2413.

Σύμφωνα με την Eurostat, πρώτη χώρα από τις 27 το 2022 ήταν η Σουηδία, με μερίδιο 29,2%. Αυτό σημαίνει ότι έχει ήδη πιάσει το στόχο του 2030. Ακολουθούν η Φινλανδία με 18,8%, η Ολλανδία με 10,8% και η Μάλτα με 10,5%.

Η θέση της Ελλάδας στην... ουρά

Στη... ζώνη του υποβιβασμού βρέθηκε η χώρα μας το 2022, καθώς ήταν 3η από το τέλος της σχετικής κατάταξης. Το μερίδιο των ΑΠΕ στις μεταφορές ανήλθε σε μόλις 4,1% στην Ελλάδα. Χειρότερη επίδοση είχαν μόνο η Λετονία (3,1%) και η ουραγός Κροατία (2,4%).

 
EE
Πηγή: Eurostat

Αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται να γίνουν πάρα πολλά στη χώρα μας, προκειμένου οι ΑΠΕ να συμμετέχουν ενεργά στον τομέα των μεταφορών. Π.χ. με ρεύμα από ΑΠΕ που θα χρησιμοποιείται για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ποιες θεωρούνται ΑΠΕ

Πέρα από την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται π.χ. από ανεμογεννήτριες ή φωτοβολταϊκά πάνελ, στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές περιλαμβάνονται τα βιοκαύσιμα (π.χ βιοντίζελ) και το βιομεθάνιο (ανανεώσιμο φυσικό αέριο).

Photo Credits: Volkswagen AG

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!