Triumph Tiger 1200 MY2024: Η εξημέρωση του μεγάλου Τίγρη

Νίκος Βιτσιλάκης
Triumph Tiger 1200 MY2024: Η εξημέρωση του μεγάλου Τίγρη
Η οικογένεια των Tiger 1200 δέχεται μια σειρά από αναβαθμίσεις σε κινητήρα και εργονομία για το 2024, που σαν στόχο έχουν να αυξήσουν τη φιλικότητά τους προς τον αναβάτη.

Αν και πριν μόλις δύο χρόνια η Triumph παρουσίασε μια γενιά Tiger 1200 ριζικά αλλαγμένη και ολοκληρωτικά βελτιωμένη, το αγγλικό εργοστάσιο άκουσε τις παραινέσεις των πελατών της για βελτιώσεις στα σημεία και προχώρησε σε ένα γενναίο «fine tuning» στα μοντέλα του 2024. Τα οποία στον αριθμό είναι τέσσερα και όχι πέντε πλέον, τα Rally Pro, Rally Explorer, GT Pro και GT Explorer είναι αυτά που συνεχίζουν, με τη βασική έκδοση GT να ανήκει στο παρελθόν. Κάτι παρόμοιο βέβαια έκανε και στην περίπτωση των Tiger 900 του 2024, αποφασίζοντας -βάσει των πωλήσεων- ότι ο κόσμος σήμερα αγοράζει τις ακριβές εκδόσεις.

Triumph Tiger 1200
Φωτογραφίες: Triumph

Οι εκδόσεις

Rally Pro και Rally Explorer είναι αυτές που θα μας βάλουν σε χωμάτινα μονοπάτια με τον 21” εμπρός τροχό τους, ενώ οι GT Pro και GT Explorer θα μας οδηγήσουν σε ασφάλτινες διαδρομές με τον δικό τους 19ρη. Μια νέα και σημαντική διαφοροποίηση αφορά στη χωρητικότητα των δοχείων καυσίμου, που βρίσκεται στα 20 λίτρα στις εκδόσεις Pro και στα 30 στις αντίστοιχες Explorer, προφανώς σε αυτές τις τελευταίες για να δικαιολογήσουν τον τίτλο του εξερευνητή.

Triumph Tiger 1200
Φωτογραφίες: Triumph

Αλλαγές στον κινητήρα

Καθώς οι ιδιοκτήτες Tiger 1200 «γκρίνιαζαν» για την απόδοση, μάλλον για τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, οι Άγγλοι μηχανικοί επενέβησαν δραστικά προκειμένου να τον κάνουν να δουλεύει πολύ πιο γραμμικά και με περισσότερη ελαστικότητα από το ρελαντί και πάνω, παράγοντας ταυτόχρονα και λιγότερους κραδασμούς. Να σημειωθεί εδώ ότι η μέγιστη ισχύς παραμένει στους 150 ίππους και η ροπή στα 13Kgm. Οι όποιες επεμβάσεις έχουν γίνει αφορούν σε νέο στρόφαλο, νέο εναλλάκτη και αντικραδασμικό άξονα, με στόχο να αυξηθεί η αδράνεια των περιστρεφόμενων μαζών. Νέος είναι και ο υποβοηθούμενος συμπλέκτης, προκειμένου να χαλιναγωγήσει με καλύτερο τρόπο τις εκκινήσεις. Να βοηθήσει δηλαδή τον αναβάτη να βάλει τη δύναμη του κινητήρα στο δρόμο με καλύτερο έλεγχο στο άνοιγμα του γκαζιού.

Triumph Tiger 1200
Φωτογραφίες: Triumph

Εργονομικά

Μια νέα σέλα υπόσχεται μεγαλύτερη άνεση στις μεγάλες διαδρομές και μια νέα μανέτα συμπλέκτη καλύτερη και ελαφρύτερη αίσθηση. Οι εκδόσεις Pro διαθέτουν πλέον το τιμόνι με τις ελαστικές βάσεις που χρησιμοποιύσαν από το 2022 οι αντίστοιχες Explorer και, τέλος, τα μαρσπιέ των δύο GT ψήλωσαν για να μη βρίσκουν στην άσφαλτο όταν ο αναβάτης οδηγεί στο όριο.

 
Triumph Tiger 1200
Φωτογραφίες: Triumph

Νέα χρώματα

Στις εκδόσεις GT προστέθηκε το κόκκινο Carnival Red, ενώ διατηρούνται οι Snowdonia White (λευκό) και Sapphire Black (μαύρο). Στα Rally τα νέα χρώματα είναι δύο, Matt Sandstorm (μπεζ) και Jet Black (μαύρο), που συνοδεύονται από το γνωστό μας Matt Khaki (χακί).
Περισσότερα για τα νέα Tiger 1200 όταν έρθουν στη χώρα μας, κάτι που υπολογίζεται να γίνει μέσα στην Άνοιξη. Οι τιμές τους στην Αγγλία έγιναν ήδη γνωστές και έχουν ως εξής (σε λίρες Αγγλίας οι αριθμοί):

GT Pro: £17.295
Rally Pro: £18.295
GT Explorer: £18.695
Rally Explorer: £19.695

Φωτογραφίες: Triumph

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!