Ποιος θα αποφασίζει για τα ιατρικά τεστ των ηλικιωμένων οδηγών

Ποιος θα αποφασίζει για τα ιατρικά τεστ των ηλικιωμένων οδηγών
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποδείχτηκε κατώτερο των περιστάσεων σχετικά με την προάσπιση της οδικής ασφάλειας.

Με 20.000 θανάτους κάθε χρόνο στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάθε μέρα που περνάει χωρίς δράση έχει τραγικά αποτελέσματα. Και όμως η πλειοψηφία του Ευρωκοινοβουλίου στάθηκε στην λάθος πλευρά. Αντί να κάνει πιο αυστηρό το πλαίσιο ανανέωσης των διπλωμάτων οδήγησης, έμεινε άπραγη.

Η πρόταση της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού να μειώνεται η διάρκεια ισχύος του διπλώματος οδήγησης όσο μεγαλύτερος είναι σε ηλικία ο οδηγός δεν εγκρίθηκε από την πλειοψηφία των Ευρωβουλευτών. Συμφωνήθηκε η ανανέωση του διπλώματος οδήγησης να γίνεται ανά 15 έτη για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσικλέτες και τα 5 έτη για λεωφορεία και φορτηγά.

Όμως δεν υπερψηφίστηκε η διάταξη που προέβλεπε ότι οι οδηγοί άνω των 70 ετών θα πρέπει να περνούν από ιατρικές εξετάσεις κάθε 5 χρόνια προκειμένου να μπορούν να οδηγούν. Θεωρήθηκε ότι η πενταετής διάρκεια ισχύος του διπλώματος οδήγησης για τους ηλικιωμένους θα αποτελούσε διάκριση εις βάρος τους και θα περιόριζε το δικαίωμά τους στην ελεύθερη μετακίνηση και τη συμμετοχή στην οικονομική και κοινωνική ζωή.

Θα προκαλούσε γέλια αν δεν ήταν τραγική η διάταξη ότι οι ίδιοι οι οδηγοί θα πρέπει να κρίνουν αν είναι σε θέση να οδηγούν ή όχι. Επίσης το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δίνει στα κράτη-μέλη της ΕΕ τη δυνατότητα να αποφασίζουν αν οι οδηγοί θα πρέπει να περνούν από ιατρικές εξετάσεις (π.χ. για την όρασή τους ή για καρδιοαγγειακές παθήσεις) προκειμένου να συνεχίσουν να οδηγούν.

 

Πάντως οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν από την επόμενη Ευρωβουλή, η οποία θα προκύψει από τις εκλογές του Ιουνίου. Ας ελπίσουμε ότι με τη στάση της θα δείξει ότι είναι πιο υπεύθυνη από τη σημερινή.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!