Test Drive Honda CR-V e:HEV AWD: Σε αναζήτηση του ιδανικού SUV
- Τι νέο είδαμε
- Ο ιδιαίτερος υβριδικός δρόμος της Honda
- Όλα τα παραπάνω στην πράξη
- Που στέκεται το νέο Honda CR-V e:HEV AWD
Mε 720.000 ταξινομήσεις παγκοσμίως το 2023, το Honda CR-V ήταν το πλέον δημοφιλές μοντέλο της Honda. Δημοφιλές όχι μόνο στη γκάμα της Honda όμως, καθώς ήταν το πέμπτο σε πωλήσεις μοντέλο σε όλο τον κόσμο.
Το παραπάνω γεγονός δείχνει ξεκάθαρα τη σημασία του νέου CR-V e:HEV για την ιαπωνική εταιρεία, του οποίου η έκτη και νεότερη γενιά παρουσιάστηκε στο τέλος του 2022 παγκοσμίως και στις αρχές του 2024 στη χώρα μας.
Όπως και το απερχόμενο CR-V έτσι και το νέο έχει ως βασικό σύστημα κίνησης ένα full hybrid σύνολο, ενώ για πρώτη φορά έρχεται και ως plug-in υβριδικό. Αμφότερα με την ίδια ισχύ 184 ίππων, αλλά με το δεύτερο να έχει τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης πλέον των 80 χιλιομέτρων, λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας και της δυνατότητας φόρτισης από το δίκτυο.
Τι νέο είδαμε
Αισθητικά το νέο Honda CR-V e:HEV διατηρεί τις αναλογίες των προκατόχων του, όμως με πιο εκλεπτυσμένη και δυναμική σχεδίαση. Πιο φαρδύ από ποτέ, σχετικά χαμηλό, με σημαντικά αυξημένο μεταξόνιο και λεπτομέρειες όπως η νέα μάσκα με τις έντονες κυψέλες, διαθέτει ευπρόσδεκτες εντάσεις στην αισθητική του χωρίς όμως να γίνεται φλύαρο ή υπερβολικό.
Από άποψη διαστάσεων, το CR-V ήταν πάντα ένα κλικ πάνω από τον ανταγωνισμό του. Ξεκίνησε το 1995 με μήκος 4,51 μέτρα και έφτασε αισίως στα 4,706, δηλαδή μεγάλωσε κατά 20 ολόκληρα εκατοστά σε διάστημα περίπου 30 ετών. Σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, το Honda CR-V e:HEV είναι μακρύτερο κατά περίπου 10,5 πόντους, ενώ διαθέτει 3,9 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο και κατά 1 εκατοστό μεγαλύτερα μετατρόχια εμπρός και πίσω.
Με αυτές τις διαστάσεις και ύψος αμαξώματος 1,684 μέτρα -το μόνο μειωμένο μέγεθος σε σχέση με το παρελθόν- το αυτοκίνητο παραμένει εξαιρετικά ευρύχωρο για πέντε επιβάτες, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει έως και 596 λίτρα αποσκευών. Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι σημαντικές αναβαθμίσεις έχουν γίνει στην ορατότητα, στην άνεση του πίσω καθίσματος με 16 θέσεις για τη γωνία ρύθμισης της πλάτης του, ενώ έχει αυξηθεί κατά 1,6 εκατοστά ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών.
Στην ευρυχωρία του εσωτερικού του νέου Honda CR-V e:HEV έρχεται να προστεθεί και η πρακτικότητα, η οποία αρχικά αποκαλύπτεται περίτρανα από το άνοιγμα των θυρών που φτάνουν σε γωνία τις 90 περίπου μοίρες. Τεράστιο είναι επίσης το άνοιγμα του χώρου αποσκευών, ενώ το επίπεδο πάτωμα καθιστά πανεύκολη την είσοδο και έξοδο όλων των επιβατών.
Η εργονομία, με αρκετούς φυσικούς διακόπτες παρά τη μόδα «όλα στην οθόνη του multimedia» είναι εξαιρετική. Όπως και μοναδική είναι η αίσθηση του άμεσου εγκλιματισμού και η ευκολία οδήγησης του στιλ «νοιώθω άνετα σαν να ήταν πάντα δικό μου από την πρώτη στιγμή». Μια αίσθηση που η Honda έχει ανάγει σε επιστήμη. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε μια σημαντική προσοχή στη λεπτομέρεια, την οποία δεν συναντάμε ακόμα και σε αυτοκίνητα πολυτέλειας: Τις καθ' ύψος ρυθμιζόμενες ζώνες στο πίσω κάθισμα. Πέρα από ζήτημα ασφάλειας, αποτελούν και μια σημαντική αναβάθμιση για την άνεση των πίσω επιβατών, οι οποίοι συνήθως πασχίζουν να βρουν μια θέση για να μην τους «πνίγουν» οι ζώνες, σχεδόν σε όλα τα άλλα αυτοκίνητα.
Μένοντας στο εσωτερικό, από τη βασική έκδοση ακόμα το νέο CR-V διαθέτει πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών και μια κεντρική οθόνη για το mutlimedia σύστημα με διαγώνιο 9 ιντσών. Επίσης, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης -τα Sport, Normal, Econ και Snow- ενώ στην τετρακίνητη εκδοχή της δοκιμής και επιλογή Hill Descent, δηλαδή τη δυνατότητα απότομης κατάβασης αυτόματα, με το πάτημα ενός κουμπιού.
Όλες οι εκδόσεις του νέου CR-V περιλαμβάνουν συνολικά 11 αερόσακους στον βασικό τους εξοπλισμό, συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης με τις ονομασίες Sensing και Sensing 360 και φυσικά πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Χάρη και στο νέο προσεγμένο πλαίσιο που είναι ταυτόχρονα ελαφρύ και στιβαρό, το νέο Honda CR-V e:HEV στις εκδόσεις με την «ομπρέλα» ηλεκτρονικών συστημάτων Sensing 360 διακρίθηκε με την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων στις δοκιμές του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP.
Ο ιδιαίτερος υβριδικός δρόμος της Honda
Στο νέο CR-V e:HEV που οδηγήσαμε έχει διατηρηθεί η φιλοσοφία του υβριδικού συστήματος που γνωρίσαμε στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου, την πέμπτη, αλλά με βελτιωμένη απόδοση σε όλα τα επίπεδα. Ο θερμικός κινητήρας των 1.993 κ.εκ. που αποτελεί την καρδιά του συστήματος είναι τετρακύλινδρος 16βάλβιδος, με πολύ υψηλή συμπίεση 13,9:1, άμεσο ψεκασμό καυσίμου, υποτετράγωνος όσον αφορά στη γεωμετρία των κυλίνδρων και λειτουργεί με βάση τον κύκλο Atkinson για κορυφαία αποδοτικότητα. Η ισχύς του είναι 148 ίπποι στις 6.100 σ.α.λ.
Ένας ηλεκτρικός κινητήρας που αποδίδει 184 ίππους ισχύος και 335 Nm ροπή είναι υπεύθυνος για το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης του μοντέλου, καθώς σε χαμηλές και μέσες ταχύτητες αυτός κάνει όλη τη δουλειά και ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια. Στις υψηλές ταχύτητες ωστόσο ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει να προσφέρει και ισχύ στους τροχούς, πάντα με την αρωγή του ηλεκτρικού όταν χρειαστεί η μέγιστη ισχύς για μια προσπέραση φερ' ειπείν.
Στο νέο υβριδικό σύστημα έχει προστεθεί μια νέα σχέση μετάδοσης από τον κινητήρα προς τους τροχούς για βελτίωση της ροπής και της ικανότητας ρυμούλκησης. Ταυτόχρονα, ο ηλεκτρικός κινητήρας παραμένει ενεργός σε όλο το φάσμα ταχυτήτων, εξασφαλίζοντας κορυφαία αίσθηση επιτάχυνσης. Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Honda για το CR-V e:HEV AWD που οδηγήσαμε είναι μέγιστη ταχύτητα 187 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ.
Η μετάδοση σε όλους τους τροχούς γίνεται μέσω κλασικού συνεκτικού συμπλέκτη και όχι με δεύτερο ηλεκτρικό κινητήρα στους πίσω τροχούς. Σε σχέση μάλιστα με την προηγούμενη έκδοση του μοντέλου η μετάδοση σε όλους τους τροχούς είναι μόνιμη και ο πίσω άξονας δεν απενεργοποιείται στις υψηλές ταχύτητες.
Όλα τα παραπάνω στην πράξη
Εύκολη είσοδος και έξοδος, άψογη εργονομία, κορυφαία ποιότητα και μια εξαιρετική θέση οδήγησης συνθέτουν την πρώτη εικόνα του χρήστη. Χάρη στο αυτόματο κιβώτιο η αστική μετακίνηση είναι παιχνίδι και σε αυτήν ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι ο πρώτιστος λειτουργικά, με τον θερμικό να παίρνει τη σκυτάλη μόνο ως γεννήτρια.
Εργονομικά, η μόνη μας ένσταση αφορά τους πολλούς διακόπτες του κιβωτίου. Ένας απλός συρόμενος διακόπτης όπως στα περισσότερα άλλα αυτοκίνητα θα ήταν καλύτερη επιλογή. Επίσης το σύστημα multimedia δεν δέχεται ασύρματη σύνδεση τηλεφώνων, τουλάχιστον μέσω Android που δοκιμάσαμε, ενώ χρειάστηκαν τρεις προσπάθειες για να το συνδέσουμε τελικά, ενσύρματα.
Λειτουργικά το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό, με πολύ άμεση επιτάχυνση, σωστά σε αίσθηση και ισχυρά φρένα, ενώ η ανάρτηση στις χαμηλές ταχύτητες είναι ιδιαίτερα ενδοτική. Με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, περιλαμβάνει ελατήρια και αμορτισέρ διπλού εμβόλου τεχνολογίας ARD, τα οποία με μηχανικό τρόπο αυξάνουν ή μειώνουν τη δύναμη απόσβεσης με βάση τη συχνότητα των κραδασμών.
Παρά λοιπόν τη μαλακή ρύθμιση των ελατηρίων, το νέο Honda CR-V e:HEV AWD δεν είναι χαλαρό στις μεγάλες ταχύτητες, ενώ στις στροφές κινείται χωρίς έντονη κλίση του αμαξώματος και με αξιοσημείωτη ακρίβεια. Η έμφαση είναι πάντα στην άνεση, αλλά χωρίς χαλαρές αντιδράσεις στις υπόλοιπες συνθήκες.
Αν δεν πιέσει ο οδηγός υπέρμετρα, το CR-V e:HEV AWD είναι απολαυστικό σε όλες τις συνθήκες. Στις μεγάλες ταχύτητες η ησυχία κυριαρχεί στο εσωτερικό, εκτός της περίπτωσης που το γκάζι πατηθεί στο πάτωμα για μέγιστη ισχύ και ο θερμικός κινητήρας λειτουργήσει στο όριο των στροφών του. Ένα πολύ καλό σύστημα διεύθυνσης συμβάλλει και αυτό στην άριστη αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός, ενώ κορυφαία είναι επίσης η ορατότητα, στοιχείο σημαντικό για την ασφάλεια.
Ως SUV και τετρακίνητο ταυτόχρονα, το CR-V e:HEV AWD δεν θα πει όχι σε χρήση εκτός δρόμου, ειδικά καθώς η απόσταση από το έδαφος φτάνει στους 20 πόντους. Προσοχή χρειάζονται τα ελαστικά, καθώς είναι αμιγώς ασφάλτινα και προφανώς επιρρεπή στα σχισίματα. Τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης λειτουργούν σωστά σε γενικές γραμμές, αν και είναι ρυθμισμένα να παρεμβαίνουν αρκετά γρήγορα -ειδικά αυτό της αυτόματης πέδησης.
Αναφορικά με την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, αυτή μένει στο επίπεδο των 6,5 λίτρων/100 χλμ. σε αστικές συνθήκες και ανεβαίνει λίγο πάνω από τα 7,0 λίτρα όταν η οδήγηση περιλαμβάνει και ταξίδι υψηλών ταχυτήτων. Με βάση τα επίσημα στοιχεία της Honda, όπου στον κύκλο WLTP ανακοινώνει 6,6 λίτρα/100 χλμ. μέση κατανάλωση, τα παραπάνω νούμερα δείχνουν αξιοσημείωτη ακρίβεια. Ταυτόχρονα είναι αντικειμενικά πολύ χαμηλά για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, αυτής της ισχύος και βάρους 1.800 κιλών.
Που στέκεται το νέο Honda CR-V e:HEV AWD
Με κόστος που ξεκινά από τα 57.900 ευρώ στη βασική έκδοση εξοπλισμού Elegance, το Honda CR-V e:HEV AWD είναι ένα αντικειμενικά ακριβό αυτοκίνητο στη χώρα μας και σαφώς πιο ψηλά κοστολογημένο από τον άμεσο ανταγωνισμό του. Για παράδειγμα, το Toyota RAV4 Hybrid AWD με ισχύ 222 ίππων κοστίζει από 51.500 ευρώ, ενώ το επίσης full hybrid Nissan X-Trail e-4orce των 213 ίππων, κοστίζει από 49.390 ευρώ με προωθητική ενέργεια έκπτωσης 4.000 ευρώ.
Το Honda CR-V e:HEV AWD είναι συνολικά ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο και αξίζει τα χρήματά του. Εμπορικά όμως μπαίνει στα χωράφια premium επιλογών με το κόστος του, ενώ έχει επίσης απέναντί του πολύ ικανό, ιαπωνικό και πιο συμφέροντα οικονομικά ανταγωνισμό. Σε κάθε περίπτωση όμως αξίζει να το βάλει κανείς στο shortlist των επιλογών του.
Photo Credits: Honda - Saracakis / Γ. Καραγιωργάκης
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!