Tesla Model 3 Performance: Άμεσα στην Ελλάδα με καταιγιστικές επιδόσεις (vid)
Αποκαλύφθηκε το νέο Tesla Model 3 Performance και μαζί όλα τα εντυπωσιακά στοιχεία που το συνοδεύουν. Το μοντέλο βασίζεται φυσικά στην βελτιωμένη, facelifted εκδοχή του Model 3, ενσωματώνοντας όλες τις εξελίξεις σε σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής και λογισμικό. Ταυτόχρονα όμως η έκδοση Performance διαθέτει πλειάδα διαφοροποιήσεων από τις δικίνητες και τετρακίνητες Long Range εκδόσεις, με αποκλειστικά στοιχεία. Σε αντίθεση με το απερχόμενο Tesla Model 3 Performance που ήταν πανομοιότυπο με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις.
Αεροδυναμική και αισθητική μοναδικότητα
Το νέο Model 3 Performance ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος. Ένα εμπρός splitter, ένας πίσω διαχύτης και νέα αεροτομή είναι τα κυριότερα σημεία διαφοροποίησης. Αυτά τα νέα σχεδιαστικά στοιχεία - ταυτόχρονα– εξασφαλίζουν πολύ βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση και καλύτερη ροή αέρα σε όλο το μήκος του αμαξώματος.
Στόχος των σχεδιαστών ήταν να υπάρχει αεροδυναμική αρμονία και αλληλεπίδραση αυτών των σχεδιαστικών στοιχείων. Το αποτέλεσμα τους δικαιώνει καθώς έχει επιτευχθεί 5% μειωμένη αντίσταση αέρα, 36% μειωμένη αεροδυναμική άνωση του αμαξώματος και 55% βελτίωση στην ισορροπία άνωσης του εμπρός και του πίσω μέρους.
Ενεργητική ανάρτηση και στιβαρότερο πλαίσιο
Σε σχέση με τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις του Model 3, το Performance έχει βελτιώσεις στο πλαίσιο που προσφέρουν αύξηση της στιβαρότητας με ταυτόχρονη μείωση του βάρους. Σε αυτές περιλαμβάνονται νέα αμορτισέρ, ράβδος σταθεροποίησης πολλαπλών τμημάτων, εξαιρετικά υψηλής αντοχής χαλύβδινα ελατήρια και πιο άκαμπτες βάσεις ανάρτησης.
Ταυτόχρονα το μοντέλο έχει εξοπλιστεί και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (Adaptive Damping), τα οποία προσαρμόζονται στον τρόπο οδήγησης και την κατάσταση του δρόμου σε πραγματικό χρόνο. Έτσι αυξάνεται ο έλεγχος του αμαξώματος σε μεγάλες ταχύτητες και δρόμους με στροφές, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνεται η άνεση σε αστικές συνθήκες ή κακοτράχαλη άσφαλτο.
Η νέα προσαρμοζόμενη ανάρτηση ελέγχεται μέσω του λογισμικού της Tesla και επομένως είναι ένα πλήρως ενσωματωμένο υποσύστημα που συνεργάζεται άριστα με όλα τα υπόλοιπα. Τα χαρακτηριστικά οδήγησης μπορούν πλέον να επιλεγούν από τον οδηγό μέσω τριών προγραμμάτων, με τις ονομασίες Standard, Sport και Track.
Με την επιλογή του προγράμματος οδήγησης Track, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα παραμετροποίησης της μετάδοσης της κίνησης στον εμπρός και πίσω άξονα από 0:100 – 100:0 κλιμακωτά ανά 5 βαθμίδες. Ανάλογα δεν με τις ρυθμίσεις, τροποποιούνται όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου -απόκριση κινητήρα, τιμονιού, ανάρτησης, δυναμικός έλεγχος κ.λ.π. Τέλος α κατάλληλα για πίστα φρένα διατίθενται πλέον ως στάνταρ εξοπλισμός μαζί με τα τακάκια υψηλής απόδοσης και παρέχουν πιο άμεση επιβράδυνση, ενώ έχουν και υψηλότερα θερμικά όρια και αντοχή
Αναβάθμιση και στο εσωτερικό
Η πιο άμεσα αντιληπτή βελτίωση στο εσωτερικό του νέου Model 3 Performance αποτελεί η νέα σχεδίαση των εμπρός καθισμάτων. Όπως απαιτούν οι κορυφαίες επιδόσεις, τα νέα σπορ καθίσματα διαθέτουν ενισχυμένα τμήματα για βέλτιστη πλευρική στήριξη, ώστε να συγκρατούν το σώμα σε στροφές και σε δυναμική οδήγηση. Μπορούν επίσης να θερμαίνονται και να αερίζονται.
Η επένδυση από ίνες άνθρακα (ανθρακονήματα) με το μοναδικό μοτίβο ύφανσης από την Tesla, βοηθά το Model 3 Performance να ξεχωρίζει στη σειρά Model 3. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ελλιπής πλευρική στήριξη των εμπρός καθισμάτων στο προηγούμενο μοντέλο ήταν κάτι που είχε αναφερθεί συχνά στις δοκιμές από τον ειδικό Τύπο αυτοκινήτου και αποτελούν μια ιδιαίτερα ευχάριστη αλλά και αναμενόμενη βελτίωση στο νέο μοντέλο.
Με το γκάζι στο πάτωμα
Με 460 ίππους σταθερή ισχύ και 510 σε boost mode, το νέο Tesla Model 3 Performance είναι ένας πραγματικός «πύραυλος» εδάφους – εδάφους. Η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 2,9 δλ. ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 260 χιλιόμετρα.
Για το πέρασμα της κολοσσιαίας ισχύος στο δρόμο το μοντέλο είναι εξοπλισμένο με στάνταρ τροχούς διαμέτρου 20 ιντσών σε διαφορετικές όμως διαστάσεις, για πρώτη φορά, εμπρός και πίσω. Συγκεκριμένα τα εμπρός ελαστικά έχουν πλάτος 235 με προφίλ 35 και τα πίσω πλάτος 275 με προφίλ 30. Καθώς στη standard ρύθμισή τους η ισχύς και η ροπή περνούν περισσότερο στον πίσω άξονα, κρίθηκε απαραίτητη αυτή η λύση για κορυφαία πρόσφυση και καλύτερη αίσθηση στο σύστημα διεύθυνσης.
Με το χέρι στην τσέπη
Με κόστος που για τη χώρα μας φτάνει στις 55.990 ευρώ, το Tesla Model 3 Performance αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία των sport sedan μεσαίων αυτοκινήτων, αλλά πλέον με ισχυρό ανταγωνισμό. Για μια γρήγορη σύγκριση, το BYD Seal Excellence AWD των 530 ίππων κοστίζει 48.990 ευρώ, ενώ στο άνω άκρο η BMW i4 M50 Gran Coupe με ισχύ 544 ίππων κοστίζει 75.850 ευρώ. Τέλος θα πρέπει να σημειώσουμε το γεγονός ότι παρά τις σημαντικές του βελτιώσεις, το νέο Model 3 Performance είναι σημαντικά φθηνότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Εκείνο, στα τέλη του 2021 που εισήχθη στη χώρα μας, κόστιζε 60.990 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την Tesla Ελλάδας, το Model 3 Performance αναμένεται άμεσα στη χώρα μας, εντός του μηνός Μαΐου, λίγο μετά το Πάσχα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!