F1 - Σκέψεις για... σύνταξη στους υβριδικούς κινητήρες

F1 - Σκέψεις για... σύνταξη στους υβριδικούς κινητήρες
Σκέψεις για εγκατάλειψη των υβριδικών μονάδων ισχύος τα επόμενα χρόνια στη Formula 1 αποκάλυψε ο Στέφανο Ντομενικάλι.

Λίγα 24ωρα πριν ξεκινήσει η αγωνιστική δράση για το Grand Prix Εμίλια-Ρομάνια, ο Στέφανο Ντομενικάλι έκανε δηλώσεις που θα συζητηθούν. Το 2026 θα δούμε στη Formula 1 νέους κανονισμούς κινητήρων για πρώτη φορά μετά το 2014, όμως ήδη γίνονται σκέψεις για την επόμενη γενιά μονάδων ισχύος που πιθανότατα θα υιοθετηθεί το 2030.

Ο Ντομενικάλι μίλησε στο ιταλικό motorsport και ανέφερε ότι θα εξεταστεί το ενδεχόμενο η Formula 1 να εγκαταλείψει τους υβριδικούς κινητήρες: «Όταν οριστικοποιηθούν οι κανονισμοί του 2026, τότε θα ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε το επόμενο βήμα που είναι οι κινητήρες του 2030. Η προσωπική μου προτίμηση, την οποία δεν έχω μοιραστεί με τις ομάδες, ακόμα κι αν το έχω συζητήσει με την FIA, είναι πως αν πετύχουν τα συνθετικά καύσιμα, πρέπει να εξετάσουμε το αν θέλουμε να συνεχίσουμε να έχουμε υβριδική τεχνολογία ή αν υπάρχουν άλλες διαθέσιμες λύσεις».

Οδηγός F1
Φωτογραφία: Getty Images/Redbullcontentpool.com

Η πρώτη φορά που μονοθέσιο της Formula 1 χρησιμοποίησε υβριδικό σύστημα ήταν πίσω στο 2009 με το σύστημα KERS. Το 2014 εδραιώθηκε η υβριδική τεχνολογία με τη μορφή που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Το 2026 η ηλεκτρική ενέργεια και ισχύς των μονάδων ισχύος θα αυξηθεί σημαντικά. Ο αντίκτυπος στο βάρος θα είναι μεγάλος και αυτό προκαλεί πονοκέφαλο στην FIA που επιθυμία της με τους κανονισμούς του 2026 είναι να μειωθεί το συνολικό βάρος των μονοθεσίων.

 

Ο Ντομενικάλι αναγνώρισε το ζήτημα του βάρους ενώ επέλεξε να εστιάσει και στο θέμα του ήχου που επιθυμεί να παράγουν τα μονοθέσια μελλοντικά: «Με το να παραμένουν οι κινητήρες υβριδικοί, η αύξηση στο βάρους τους είναι αναπόφευκτη. Αν συγκρίνουμε τα μονοθέσια του 2026 με 10 χρόνια πριν, το βάρος είναι ένα σημαντικό πρόβλημα. Όλοι οι οδηγοί θέλουν πιο ελαφριά μονοθέσια και προσωπικά προτιμώ να παράγουν πιο δυνατό ήχο. Προσπαθούμε να αυξήσουμε τον αριθμό των ντεσιμπέλ. Απ έρευνα που έχουμε κάνει, φαίνεται πως άπαντες θέλουν πιο ισχυρό ήχο όπως επίσης ενέργεια και δονήσεις που μόνο ένας τύπος κινητήρα μπορεί να παράγει όταν κάποιος βρίσκεται κοντά στην πίστα».

Ακούστε το νέο podcast του gMotion με τους Κώστα Παστρίμα και Στάθη Κοκκορόγιαννη να αναλύουν όσα έγιναν στο GP Μαϊάμι και όχι μόνο.

Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari Press Office

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!