smart: Οδηγήσαμε στην Ελλάδα τα νέα #1 και #3
- smart #1: Το νέο ηλεκτρικό SUV για την πόλη
- smart #3: Η σπορ επιλογή με τις εντυπωσιακές επιδόσεις
- Πρώτα συμπεράσματα
Η smart, γνωστή για τα συμπαγή και ευέλικτα αστικά της αυτοκίνητα, βρίσκεται σε μια φάση μεταμόρφωσης. Από τα εμβληματικά Fortwo που κυριάρχησαν στους δρόμους των πόλεων τις τελευταίες δεκαετίες, η εταιρεία εξελίσσεται και εισέρχεται δυναμικά στην εποχή των ηλεκτρικών SUV με τα νέα μοντέλα smart #1 και smart #3. Αυτά τα νέα οχήματα αντιπροσωπεύουν τη μετάβαση της smart από τα μικρά, ευέλικτα αυτοκίνητα σε πιο ευρύχωρα και τεχνολογικά προηγμένα οχήματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις.
Η «νέα» smart, που προκύπτει από την εκτεταμένη συνεργασία της Mercedes-Benz με την κινεζική Geely, παρουσιάστηκε επίσημα στην Ελλάδα σε μια ωραία εκδήλωση, στην οποία αποκάλυψε τα μοντέλα, τις εκδόσεις και τις τιμές τους – μπορείτε να διαβάσετε όλες τις λεπτομέρειες στο σχετικό θέμα του gmotion. Είχαμε όμως την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγο και τα δύο μοντέλα στους ελληνικούς δρόμους, και να πάρουμε την πρώτη γεύση, πριν από την άφιξη των αυτοκινήτων και την πλήρη δοκιμή τους το προσεχές Φθινόπωρο.
smart #1: Το νέο ηλεκτρικό SUV για την πόλη
Το smart #1 είναι η απάντηση της εταιρείας στις σύγχρονες ανάγκες των αστικών οδηγών που αναζητούν ένα κομψό, ευέλικτο και τεχνολογικά προηγμένο όχημα, διατηρώντας τις γραμμές και το στυλ που έκαναν τη smart διάσημη, αλλά με μια πιο σύγχρονη και αεροδυναμική προσέγγιση. Οι καμπύλες του αμαξώματος και οι μοντέρνες λεπτομέρειες, όπως οι κρυφές χειρολαβές στις πόρτες και τα κομψά φώτα LED, δημιουργούν μια φουτουριστική αισθητική. Το αυξημένο μεταξόνιο των 2,750 μ. προσφέρει περισσότερο χώρο τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, κάνοντας το #1 ένα πρακτικό και ευέλικτο SUV για την πόλη.
Το εσωτερικό του smart #1 είναι ένας συνδυασμός άνεσης και προηγμένης τεχνολογίας. Οι άνετοι χώροι, η υψηλή ποιότητα υλικών και η εργονομία του σχεδιασμού δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον για τον οδηγό και τους επιβάτες. Οι πίσω θέσεις είναι διαιρούμενες και μετακινούμενες, επιτρέποντας μεγαλύτερη ευελιξία στη διαχείριση του χώρου. Το σύστημα infotainment είναι προηγμένο, με οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης, υποστήριξη για Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και ένα ψηφιακό ταμπλό που παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό.
Οδηγώντας το smart #1, εντυπωσιαστήκαμε αμέσως από την ευελιξία και την άμεση απόκριση του αυτοκινήτου. Η έκδοση των 272 ίππων που δοκιμάσαμε ήταν εξαιρετικά δυναμική για την αστική οδήγηση. Η ηλεκτρική του κίνηση προσφέρει άμεση επιτάχυνση, καθιστώντας το ιδανικό για γρήγορους ελιγμούς στους στενούς δρόμους της πόλης. Το μικρό μέγεθος και η εξαιρετική ακτίνα στροφής του #1 το κάνουν να κινείται με άνεση ακόμα και στην πυκνή κυκλοφορία.
Καθώς βγήκαμε στον πιο ανοιχτό δρόμο, η αθόρυβη λειτουργία και η άμεση επιτάχυνση του smart #1 μας εντυπωσίασαν. Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης συνεργάζεται άψογα με τα δισκόφρενα, προσφέροντας μια φυσική αίσθηση φρεναρίσματος και συμβάλλοντας στη διαχείριση της ενέργειας. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου, προσφέροντας άνετη, ήσυχη και σταθερή διαδρομή. Αξίζει να σημειωθεί ότι, εκτός από την «απλή» έκδοση των 272 ίππων, το smart #1 διατίθεται και σε έκδοση Brabus με ισχύ 428 ίππων, η οποία προσφέρει ακόμα πιο εκρηκτικές επιδόσεις και σπορ χαρακτηριστικά.
smart #3: Η σπορ επιλογή με τις εντυπωσιακές επιδόσεις
Το smart #3 ανεβάζει τον πήχη προσφέροντας υψηλότερες επιδόσεις και σπορ σχεδίαση, απευθυνόμενο σε όσους αναζητούν ένα πιο δυναμικό SUV. Το smart #3 διατηρεί την κομψότητα του #1, αλλά με προσθήκη σπορ στοιχείων που το κάνουν να ξεχωρίζει. Το κουπέ σχήμα, το χαμηλότερο κέντρο βάρους και οι ζάντες αλουμινίου προσθέτουν στη σπορτίφ εμφάνιση του οχήματος.
Το εσωτερικό του smart #3 είναι εξίσου εντυπωσιακό με του #1, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης και πολυτέλειας. Οι επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο και προηγμένα τεχνολογικά συστήματα. Το ταμπλό και οι επενδύσεις είναι κατασκευασμένα από υλικά υψηλής ποιότητας, ενώ η εργονομία του σχεδιασμού εξασφαλίζει άνεση ακόμα και στις μακρινές διαδρομές. Το σύστημα infotainment διαθέτει μεγάλες οθόνες αφής και ψηφιακές ενδείξεις, προσφέροντας όλες τις πληροφορίες και τις λειτουργίες που χρειάζεται ο οδηγός με εύκολο και προσιτό τρόπο.
Το smart #3 προσφέρει μια ακόμα πιο εντυπωσιακή οδηγική εμπειρία, καθώς δοκιμάσαμε τόσο την πισωκίνητη έκδοση των 272 ίππων όσο και την τετρακίνητη έκδοση Brabus των 428 ίππων. Η πισωκίνητη έκδοση ήταν ευχάριστη και δυναμική στην καθημερινή οδήγηση, με την ηλεκτρική της κίνηση να προσφέρει άμεση απόκριση και αθόρυβη λειτουργία. Το αυτοκίνητο κινείται με ευκολία στις στροφές και προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Για όσους νιώθουν πιο «παιχνιδιάρικη» διάθεση, η δυνατότητα -μερικής- απενεργοποίησης των ηλεκτρονικών προσφέρει έξτρα διασκέδαση, καθώς το αυτοκίνητο πλαγιολισθαίνει εύκολα και ελεγχόμενα.
Όμως, η πραγματική αποκάλυψη ήταν η τετρακίνητη έκδοση Brabus των 428 ίππων. Η δύναμη του κινητήρα το «εκτοξεύει», προσφέροντας επιτάχυνση από 0-100 km/h σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Η αίσθηση της επιτάχυνσης ήταν καθηλωτική και γεμάτη αδρεναλίνη. Στον ανοιχτό δρόμο, η σφιχτή ανάρτηση και το ακριβές τιμόνι προσέφεραν άριστη αίσθηση του δρόμου, καθιστώντας κάθε διαδρομή απολαυστική. Η τετρακίνηση και τα φαρδύτερα ελαστικά εξασφαλίζουν άριστη πρόσφυση, είτε σε γρήγορες στροφές είτε σε δύσκολες συνθήκες. Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης λειτουργεί άψογα με τα δισκόφρενα υψηλής απόδοσης, εξασφαλίζοντας ότι το φρενάρισμα είναι πάντα ελεγχόμενο και αποτελεσματικό. Η εμπειρία οδήγησης ήταν πραγματικά συναρπαστική, συνδυάζοντας την άνεση ενός SUV με τις επιδόσεις ενός σπορ αυτοκινήτου.
Πρώτα συμπεράσματα
Η smart με τα νέα #1 και #3 καταφέρνει να συνδυάσει την πρακτικότητα των αστικών οχημάτων με την άνεση και τις επιδόσεις των SUV. Τα νέα αυτά μοντέλα δίνουν αμέσως την αίσθηση ενός προϊόντος με τη σφραγίδα της Mercedes-Benz. Είτε βρίσκεσαι μέσα στο #1 είτε στο #3, σκέφτεσαι αυτόματα «Mercedes» και όχι «Geely», κάτι που ήταν αυτό που ψάχναμε από αυτήν την πρώτη επαφή. Τα smart #1 και #3 θέλουν να προτείνουν τη λύση για όσους αναζητούν έναν συνδυασμό κομψότητας, άνεσης και επιδόσεων στην καθημερινή τους οδήγηση. Σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται να βρίσκονται στο σωστό δρόμο και ανυπομονούμε για την πλήρη δοκιμή, όταν τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν στην Ελλάδα, σε λίγους μήνες.
Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος/autotypos.gr
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!