F1 - Οι Χάμιλτον και Φερστάπεν αμφισβητούν τις αλλαγές του 2026

F1 - Οι Χάμιλτον και Φερστάπεν αμφισβητούν τις αλλαγές του 2026
Οι δύο πολυπρωταθλητές της Formula 1 εμφανίστηκαν ανήσυχοι σχετικά με τις τεράστιες αλλαγές στους κανονισμούς το 2026.

Λίγες ώρες πριν ξεκινήσει η αγωνιστική δράση στο Grand Prix Καναδά, η FIA μαζί με τη Formula 1 δημοσίευσαν τις αλλαγές των τεχνικών κανονισμών που θα ισχύσουν από το 2026. Το σπορ μπαίνει σε μία νέα εποχή και αλλάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό η εικόνα του.

Ορισμένα από τα χαρακτηριστικά των μονοθεσίων της επόμενης γενιάς είναι οι μικρότερες διαστάσεις και το κατώτατο όριο βάρους. Ωστόσο δεν είναι όλα ρόδινα με τους νέους κανονισμούς. Ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Λιούις Χάμιλτον, τόνισε τις θετικές αλλαγές αλλά εξέφρασε και μεγάλες ανησυχίες για τις αλλαγές που έρχονται το 2026.

F1 2026
Φωτογραφία: FIA/X

«Είναι μόνο 30 κιλά η μείωση του βάρους. Κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση οι κανονισμοί αλλά και πάλι τα μονοθέσια είναι πολύ βαριά. Έχω μιλήσει με οδηγούς που έχουν δοκιμάσει αυτά τα μονοθέσια στους προσομοιωτές. Εγώ δεν τα έχω οδηγήσει, αλλά μου έχουν πει πως είναι πάρα πολύ αργά σε ταχύτητα. Μένει να αποδειχθεί αν οδεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Από πλευράς βιωσιμότητας κάνουμε ένα μεγάλο βήμα και αυτό είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Πρέπει όμως να διασφαλιστεί πως τα μονοθέσια θα είναι γρήγορα και θα βελτιωθούν οι αγώνες», είπε ο Βρετανός στο περιθώριο του Grand Prix Καναδά.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, Μαξ Φερστάπεν, συμφώνησε με τα λεγόμενα του Χάμιλτον όσον αφορά το βάρος των μονοθεσίων: «Τα μονοθέσια πρέπει να είναι 100 ή 150 κιλά πιο ελαφριά. Αυτό είναι αδύνατο με τα σημερινά δεδομένα. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω του κινητήρα. Η μπαταρία είναι πολύ μεγάλη και παίρνει πολύ χώρο. Χρειαζόμαστε πιο ελαφριά μονοθέσια για να γίνουν πιο ευέλικτα και πιο απολαυστικά στην οδήγηση. Η ασφάλεια είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους, ωστόσο είμαι πεπεισμένος πως πολλά μπορούν να γίνουν διαφορετικά. Όλα εξαρτώνται από το πώς γράφεις τους κανονισμούς».

 

Επιπλέον ο Ολλανδός ενδεχομένως να εξέθεσε πτυχές των κανονισμών που δεν επιθυμούσαν FIA και FOM: «Οι νέοι κανόνες είναι αυτοί που είναι και βασίζονται σημαντικά στους νέους κινητήρες. Αναγνώρισαν πως τα ενεργά αεροδυναμικά είναι απαραίτητα για να μειωθεί η αντίσταση του αέρα για να είναι ανταγωνιστικοί οι χρόνοι. Αλλιώς δεν μπορεί η μπαταρία να δώσει επιπλέον ισχύ. Αυτό το ανακάλυψαν μόνοι τους (σ.σ. οι τεχνικοί της FIA). Άλλαξαν τον τρόπο που διαχειριζόμαστε την ηλεκτρική ενέργεια στις ευθείες. Ως αποτέλεσμα δεν θα κατεβάζουμε ταχύτητα στις ευθείες. Πιστεύω πως όλες οι ομάδες πρέπει να κάνουν τις προσομοιώσεις τους».

Ακούστε το νέο podcast του gMotion, με τους Κώστα Παστρίμα και Στάθη Κοκκορόγιαννη να αναλύουν όλα όσα έγιναν στο Grand Prix Μονακό της Formula 1 και όχι μόνο.

Φωτογραφίες: Getty Images/Redbullcontentpool.com

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!