Οδηγούμε το νέο Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 e-DCS6
Το Peugeot 3008 δεύτερης γενιάς, πίσω στο 2016, ήταν το αυτοκίνητο που υποστήριξε με τον ιδανικότερο τρόπο τη μετάβαση της γαλλικής μάρκας από το πολυπληθές μωσαϊκό των μαζικών κατασκευαστών, στο λαμπερό κόσμο των premium υλοποιήσεων.
Σε μια δημιουργική έξαρση, οι Γάλλοι σχεδιαστές έπιασαν τον ανταγωνισμό εξ'΄απήνης και έδωσαν στο κοινό μια φρέσκια υλοποίηση στην κατηγορία των C SUV, η οποία έγινε αμέσως σχεδόν -και για πολλά χρόνια- εμπορική επιτυχία.
1.320.000 αντίτυπα και 7 χρόνια μετά, το Peugeot 3008 άλλαξε χωρίς όμως να απεμπολήσει το χαρακτήρα του προκατόχου του. Και όταν λέμε άλλαξε, εννοούμε εκ βάθρων, καθώς είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis.
Το νέο πλαίσιο έχει δημιουργηθεί με κύριο γνώμονα την κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων, προσφέροντας όμως και τη δυνατότητα φιλοξενίας συμβατικών μηχανικών μερών. Στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής, μιλάμε για τη βασική εκδοχή από άποψη ισχύος, με τον πολυβραβευμένο τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης των 1.2 λίτρων να παίζει το βασικό ρόλο της πρόωσης, επικουρούμενος από ένα υβριδικό σύστημα με ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 51 ίππων και μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 0,43 kWh. Στο άμεσο μέλλον έπονται η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του μοντέλου, καθώς και μια Plug-in Hybrid.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας βρίσκεται τοποθετημένος στο επίσης εντελώς νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (e-DCS6) και προσφέρει τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής πρόωσης σε χαμηλές ταχύτητες. Βασικός ρόλος του είναι φυσικά η υποβοήθηση του θερμικού μοτέρ. Το σύνολο αποδίδει μέγιστη ισχύ 136 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ.
Η Peugeot ανακοινώνει, πάντα με βάση το πρότυπο WLTP, μέση κατανάλωση καυσίμου της τάξης των 5,6 λίτρων/100 χλμ. και μέση εκπομπή CO2 από 123 έως και 127 γρ./χλμ. Τα επίσημα στοιχεία επιδόσεων κάνουν λόγο για μέγιστη ταχύτητα 201 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.
Παίζοντας με τις αισθήσεις
Αισθητικά το αυτοκίνητο είναι εντυπωσιακό, με λεπτομέρειες που θα σε κάνουν να το παρατηρείς για ώρες. Η fastback εκδοχή του πίσω μέρους δίνει τον τόνο της διαφορετικότηταw, ενώ δεν λείπει ο δυναμισμός και η κομψότητα σε κάθε εκατοστό του αμαξώματος.
Από άποψη διαστάσεων ευτυχώς το αυτοκίνητο δεν έχει ξεχειλώσει, παραμένοντας ένα από τα πλέον συμπαγή στην κατηγορία, με μήκος 4,542, πλάτος 1,895 και μεταξόνιο 2,739 μέτρα. Το γεγονός αυτό του δίνει ένα εκ κατασκευής πλεονέκτημα στην αστική χρήση, χωρίς -όπως θα δούμε στη συνέχεια- να έχει αρνητική συνέπεια στους διαθέσιμους χώρους.
Η άσκηση της προσεκτικής σχεδίασης συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου ο εντυπωσιασμός είναι δεδομένος, χάρη στις λαξευμένες επιφάνειες του ταμπλό και τη χρήση υφάσματος σε αυτό, που τόσο μας είχε γοητεύσει στη δεύτερη και την πλέον επιτυχημένη γενιά του μοντέλου.
Το Panoramic i-Cockpit είναι μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη του γνωστού μας i-Cockpit, που πλέον περιλαμβάνει μια ενιαία, αιωρούμενη πανοραμική οθόνη 21 ιντσών, στην οποία φιλοξενούνται τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις προσαρμοζόμενες από τον οδηγό ενδείξεις, όσο και το σύστημα infotainment με την οθόνη αφής. Είναι υψηλής ανάλυσης, με πολύ καλή απόκριση και μεγάλα στοιχεία, ενώ υποστηρίζεται και από shortcuts, τα οποία η Peugeot ονομάζει i-Toggles και εμφανίζονται σε μια τρίτη παραλληλόγραμμη οθόνη κάτω από τη βασική. Εκεί, ο οδηγός μπορεί να ορίσει ο ίδιος τις 10 λειτουργίες που χρησιμοποιεί περισσότερο και να έχει άμεση πρόσβαση με ένα άγγιγμα του αντίστοιχου εικονιδίου.
Παράλληλα υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών, η συνδεσιμότητα είναι εξαιρετική καθώς υποστηρίζονται ασύρματα τα Android Auto και Apple CarPlay, ενώ το σύστημα δέχεται online ενημερώσεις. Κατά τις οποίες όμως, απενεργοποιείται το αυτοκίνητο και για όσο διάστημα διαρκεί η ενημέρωση, δεν μπορεί να εκκινήσει. Φάουλ, κατά τη γνώμη μας, παρότι πριν τη διαδικασία προηγείται σχετική ενημέρωση του οδηγού.
Το μοντέλο διαθέτει δύο θύρες USB-C στο μπροστινό μέρος της κεντρικής κονσόλας, η μία για φόρτιση και μεταφορά δεδομένων και η άλλη αποκλειστικά για φόρτιση και δύο θύρες USB-C (για φόρτιση), στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας για τους πίσω επιβάτες. Υπάρχουν επίσης τρεις παροχές ρεύματος των 12 volt που βρίσκονται μπροστά και πίσω στην κεντρική κονσόλα και στο πορτμπαγκάζ. Στην κεντρική κονσόλα και κάτω ακριβώς από την οθόνη των i-Toggles, υπάρχει ειδική θέση ασύρματης φόρτισης (15W), του smartphone.
Η κορυφαία σε σχεδίαση και ποιότητα εικόνα του εσωτερικού συνυπάρχει ευτυχώς με κορυφαία εργονομία και πρακτικότητα. Πλέον, το μικρό σε διάμετρο τιμόνι ρυθμίζεται σε πολύ μεγαλύτερο εύρος, η ορατότητα προς τον πίνακα οργάνων είναι απρόσκοπτη ασχέτως του ύψους του οδηγού, ενώ όλοι οι διακόπτες είναι εντελώς νέοι, εξαιρετικοί σε όψη και λειτουργία. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα χειριστήρια στο νέο τιμόνι ανιχνεύουν αυτόματα το άγγιγμα των δακτύλων του οδηγού, αλλά ενεργοποιούνται μόνο όταν πατηθούν, για να αποφευχθούν τυχόν λανθασμένες εντολές.
Οι χώροι για μικροπράγματα είναι πολλοί, μεγάλοι και με εύκολη πρόσβαση (17 διαφορετικοί, με συνολικό όγκο περίπου 34 λίτρα) απογειώνοντας την πρακτικότητα της καμπίνας. Στα συν του αυτοκινήτου και η ύπαρξη αεραγωγών κλιματισμού για τους πίσω επιβάτες.
Η Peugeot επέλεξε κατά το λανσάρισμα του νέου 3008 να προσφέρει μόλις δύο βασικές γραμμές εξοπλισμού, τις Allure και GT, στις οποίες φυσικά μπορούν να γίνουν αρκετές προσθήκες από πακέτα ή μεμονωμένα στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού. Η Allure, η οποία είχαμε στη διάθεσή μας, είχε ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, με πλειάδα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης από τα οποία έλειπε μόνο το adaptive cruise control, το οποίο αποτελεί στοιχείο του βασικού εξοπλισμού της έκδοσης GT. Σε όλες τις εκδόσεις τα φώτα είναι τεχνολογίας LED.
Τα καθίσματα, υλοποιημένα με αφρό υψηλής πυκνότητας και τα εμπρός πιστοποιημένα κατά AGR (Aktion Gesunder Rücken), εξασφαλίζουν εξαιρετική στήριξη και άνεση, ενώ ρυθμίζονται σε μεγάλο εύρος. Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του δύο paddles δεξιά και αριστερά στην κολόνα του τιμονιού, για την αλλαγή σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο όταν επιλεγεί η χειροκίνητη λειτουργία. Ο διακόπτης επιλογής του κιβωτίου έχει «μετακομίσει» δεξιά του τιμονιού στο ταμπλό, σε πολύ εύκολα προσβάσιμο σημείο, ενώ αριστερά του βρίσκεται το μπουτόν εκκίνησης και παύσης της λειτουργίας του κινητήρα.
Γιατί δεν θες να βγεις από μέσα
Τόσο η συνολική εικόνα του εσωτερικού του νέου Peugeot 3008 όσο και η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός και οι επιβάτες είναι κορυφαίες. Η σύγκριση μάλιστα δεν αφορά μόνο αυτοκίνητα της κατηγορίας του, αλλά πολύ μεγαλύτερα και ακριβότερα. Αυτή είναι μια τεράστια επιτυχία της Peugeot και σίγουρα θα αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά ατού του μοντέλου.
Στην πράξη, ο οδηγός απολαμβάνει μια εξαιρετική θέση οδήγησης με σωστή ορατότητα. Μπορεί να επιλέξει από 3 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης -Eco, Normal και Sport- έχοντας πάντα επαρκή ισχύ εκκίνησης και επιτάχυνση. Σε σχέση με το παρελθόν, η υποβοήθηση του ηλεκτρικού κινητήρα καθιστά το μοτέρ των 1.2 λίτρων πολύ πιο «γεμάτο» στις χαμηλές στροφές και πολύ πιο μεστό στις επιταχύνσεις. Η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου είναι άμεμπτη, ενώ η συνεργασία των δύο κινητήρων άψογη, χωρίς κενά και καθυστερήσεις στις εναλλαγές των σεναρίων λειτουργίας.
Αυτό που γίνεται ωστόσο άμεσα αντιληπτό από τον οδηγό είναι ότι τα 1.648 κιλά του βάρους και οι 136 ίπποι δεν είναι ο καλύτερος συνδυασμός για να αναδειχθούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Η υποβοήθηση του ηλεκτρικού μοτέρ κολακεύει πολύ την επιτάχυνση στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες, στις υψηλότερες όμως και υπό πλήρες φορτίο είναι προφανές ότι οι επιδόσεις υπολείπονται των δυναμικών χαρακτηριστικών του πλαισίου.
Ένα σημείο το οποίο μας άφησε με ερωτηματικό, είναι η κατανάλωση. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειές μας για περισσότερα από 500 χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο, δεν κατέβηκε πιο κάτω από τα 8,1 λίτρα/100 χλμ. Το αυτοκίνητο μας παραδόθηκε με ελάχιστα χιλιόμετρα, που σημαίνει -από την εμπειρία μας- ότι όταν κινητήρας, φρένα, ελαστικά και όλα τα σημεία τριβής «στρώσουν», τότε η κατανάλωση θα μειωθεί σημαντικά. Αυτό όμως μένει να το δούμε στο μέλλον, ίσως και στο πλαίσιο μια συγκριτικής δοκιμής.
Συνολικά το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο στην οδήγηση, σε όλες τις περιπτώσεις. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος και ακρίβεια, η ανάρτηση είναι ενδοτική και απορροφά σωστά τις κακοτεχνίες της ασφάλτου και η ηχομόνωση είναι πολύ καλή. Σε συνεχόμενες ανωμαλίες μικρού μήκους γίνεται αισθητή μια αδυναμία άμεσης επαναφοράς των αμορτισέρ, με μικρές αναπηδήσεις στο πίσω άξονα, αυτό όμως επηρεάζει περισσότερο την άνεση και λιγότερο την οδική συμπεριφορά του μοντέλου. Οι μεγάλοι τροχοί με διάμετρο 19 ιντσών και τα ελαστικά με διαστάσεις 225/55/R19 εξασφαλίζουν πολύ καλή πρόσφυση, με αποτέλεσμα ακόμα και υπό πλήρη επιτάχυνση οι εμπρός τροχοί να μην ολισθαίνουν.
Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερα ενήλικα άτομα και ανεκτοί για πέντε, ενώ αυτός για τις αποσκευές έχει το πλεονέκτημα του διπλού πατώματος, αρκετό βάθος και κανονικό σχήμα. Ο όγκος του επίσης ικανοποιεί απόλυτα, με 520 λίτρα στην πενταθέσια διάταξη και 1.480 στην διθέσια. Επιπρόσθετα η πλάτη του πίσω καθίσματος διπλώνει σε τρία τμήματα με λόγο 40:20:40, προσφέροντας αρκετά πιθανά σενάρια συνδυασμένης μεταφοράς ατόμων και αποσκευών με μεγάλο όγκος ή μήκος.
Στις χαμηλές και μέσες ταχύτητες ο θόρυβος στο εσωτερικό είναι χαμηλός, στις μεγαλύτερες ταχύτητες όμως ο μικρός κινητήρας που περιστρέφεται σε ψηλές στροφές δεν μένει στο παρασκήνιο. Συνολικά ωστόσο το νέο Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 ικανοποιεί σε όλες τις συνθήκες -και στο ταξίδι- εξαιρουμένης της μέγιστης ισχύος.
Βάζοντας τα πράγματα στη σειρά
Η αισθητική αρτιότητα του νέου Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 e-DCS6 τόσο στο αμάξωμα όσο και -περισσότερο- στο εσωτερικό, είναι το στοιχείο που κερδίζει τις εντυπώσεις με την πρώτη ματιά. Ευτυχώς όμως το νέο 3008 είναι επίσης πιο ώριμο παρά ποτέ σε όλες τις εκφάνσεις του. Εξαιρετικά ευπρόσδεκτη είναι η εντυπωσιακή βελτίωση της εργονομίας στο ταμπλό, ο πλούσιος εξοπλισμός, η βελτιωμένη απόδοση του κινητήρα των 1.2 λίτρων σε συνδυασμό με την υβριδική τεχνολογία, η άνεση και οι χώροι.
Παρότι το Peugeot 3008 έχει και πολύ οξυμένο ανταγωνισμό στην κατηγορία των C SUV, με εξαιρετικά καλές υλοποιήσεις από τους περισσότερους κατασκευαστές, έχει πολύ ισχυρά πλεονεκτήματα να αντιτάξει, γεγονός που πιθανότατα θα του επιτρέψει να συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του. Τα ερωτήματα που μένουν να απαντηθούν είναι η «τσιμπημένη» κατανάλωση καυσίμου, ενώ η τιμή των 36.900 ευρώ για την πολύ καλά εξοπλισμένη έκδοση Allure της δοκιμής είναι τίμια και ανταγωνιστική.
Image Credit: Βασίλης Κωστάκος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!