Διακοπές με το ηλεκτρικό Dacia Spring: Κυνηγώντας τη μέγιστη αυτονομία (μέρος 2ο)

Διακοπές με το ηλεκτρικό Dacia Spring: Κυνηγώντας τη μέγιστη αυτονομία (μέρος 2ο)

Κώστας Μπιτσικώκος
Διακοπές με το ηλεκτρικό Dacia Spring: Κυνηγώντας τη μέγιστη αυτονομία (μέρος 2ο)
Μέχρι πού μπορεί να σε φθάσει μία μπαταρία χωρητικότητας 27,4 kWh; Ψάχνουμε τα όρια, επιστρέφοντας στη βάση μας με επίπεδο φόρτισης μόλις 5%.

Οι καλοκαιρινές διακοπές με το Dacia Spring, το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς, συνεχίζονται. Με βάση την Κάρυστο - στο νοτιότερο άκρο της Εύβοιας - κάνουμε καθημερινές εκδρομές με προορισμό μαγευτικές αλλά δυσπρόσιτες παραλίες: Γιαννίτσι, Άγιο Δημήτριο, Καλλιανού.

Παρά την απουσία τετρακίνησης, το μικρό βάρος και η απόσταση των 15 εκατ. από το έδαφος, επιτρέπουν στο Spring να περάσει από σημεία όπου ένα συμβατικό οικογενειακό αυτοκίνητο μπορεί να είχε δυσκολίες. Οπότε οι χωματόδρομοι δεν είναι εμπόδιο. Η αυτονομία όμως;

Το μικρό ηλεκτρικό της Dacia εφοδιάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 27,4 kWh. Η θεωρητική αυτονομία είναι 220 χλμ. σε μεικτές συνθήκες και 310 χλμ. στην πόλη. Το οδικό δίκτυο στη νότια Εύβοια είναι αναμφίβολα προβληματικό, με αρκετές στροφές αλλά και έντονες ανωφέρειες-κατωφέρειες. Οπότε αν θέλεις να διανύσεις μεγάλες αποστάσεις με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τόσο μικρή μπαταρία πρέπει να κάνεις καλό προγραμματισμό, προκειμένου να μην βρεθείς προ εκπλήξεως.

Επιλέξαμε το πρόγραμμα ECO (μέσω του διακόπτη στην κεντρική κονσόλα) και αρχίσαμε την εξερεύνηση της περιοχής. Με... ελαφρύ το δεξί πόδι πάνω στο πεντάλ του γκαζιού και ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα και τις κατηφόρες, καταφέραμε να προσεγγίσουμε τα 230-240 χλμ. με μία φόρτιση της μπαταρίας.

Dacia Spring

Με το καλώδιο της έκδοσης Extreme η πλήρης φόρτιση (0-100%) μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 13,5 ώρες μέσω μια απλής οικιακής παροχής ρεύματος, χρόνος που πέφτει σε κάτι λιγότερο από 60 λεπτά, αν αξιοποιηθεί η προαιρετική δυνατότητα ταχείας φόρτισης (DC), για μέχρι και το 80% φόρτισης της μπαταρίας.

Dacia Spring

Το Spring, μήκους 3,73 μέτρων, διατίθεται στο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Extreme, ενώ εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 65 ίππων και ροπής 113 Nm. Η Dacia ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 13,7 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 125 χλμ/ώρα. Το μικρό του βάρους το οποίο δεν ξεπερνά τα 1.000 κιλά, κάνει το Spring πιο σβέλτο από όσο περιμένει κάποιος από ένα αυτοκίνητο με αντίστοιχη ισχύ.

Το Dacia Spring είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς (δεν περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά τετράκυκλα που ανήκουν σε άλλη κατηγορία), καθώς οι τιμές του αρχίζουν από τα 17.950 ευρώ με την κρατική επιδότηση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι η έκδοση Extreme Plus Colour, με τον ειδικό χρωματισμό που πωλείται προς 18.861 ευρώ (με την επιδότηση).

Στα τέλη του Αυγούστου θα κάνουμε το συνολικό απολογισμό των διακοπών μας με το Spring, καταγράφοντας όσα μας άρεσαν και όσα όχι.

Μείνετε λοιπόν συντονισμένοι στο gMotion.

Photo Credits: Gazzetta/Dacia

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!