F1: H Red Bull έχει «πιάσει ταβάνι» με την RB20
Η Red Bull Racing, η ομάδα που έχει κυριαρχήσει στην τελευταία εποχή της Formula 1, αντιμετωπίζει πλέον αυξανόμενη πίεση από ανταγωνιστές όπως οι McLaren, Mercedes και Ferrari. Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull, Πιερ Βασέ, παραδέχθηκε σε συνέντευξή του ότι η ομάδα μπορεί να έχει φτάσει το ανώτατο όριο της απόδοσης με την τρέχουσα σχεδίαση του μονοθεσίου της, της RB20.
Αν και η Red Bull έχει επιτύχει εντυπωσιακή κυριαρχία, με τον Μαξ Φερστάπεν να κερδίζει σχεδόν τα τρία τέταρτα των αγώνων αυτής της περιόδου, οι αντίπαλες ομάδες άρχισαν να μειώνουν τη διαφορά από το Grand Prix του Μαϊάμι και έπειτα. Ο Λάντο Νόρις πήρε την πρώτη του νίκη στη Formula 1, ενώ ο Όσκαρ Πιάστρι, ο Λιούις Χάμιλτον, ο Τζορτζ Ράσελ, ο Σαρλ Λεκλέρ και ο Κάρλος Σάινθ πρόσθεσαν νίκες στο ενεργητικό τους, δείχνοντας ότι ο ανταγωνισμός ξαναμπαίνει στο παιχνίδι.
Όταν ρωτήθηκε αν η RB20 ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της ομάδας πριν από την έναρξη της σεζόν, ο Βασέ απάντησε: «Θα έλεγα πως όχι ακριβώς. Βελτιωθήκαμε σε σχέση με πέρυσι, χωρίς αμφιβολία, αλλά δεν παραδώσαμε αυτό που περιμέναμε σε ορισμένους τομείς. Ιδιαίτερα στις γρήγορες στροφές, περιμέναμε κάτι περισσότερο από αυτό που έχουμε».
Ο Βασέ ανέφερε επίσης ότι τα αποτελέσματα της ομάδας ενδέχεται να συνδέονται με την παλαιότητα της αεροδυναμικής σήραγγας που χρησιμοποιούν, καθώς και με τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί λόγω της θέσης τους στο πρωτάθλημα και τη μείωση του χρόνου δοκιμών.
Σχετικά με το αν η Red Bull έχει φτάσει το ανώτατο όριο της εξέλιξης με την τρέχουσα προσέγγισή της, ο Βασέ δήλωσε: «Ίσως να έχουμε φτάσει το όριο με αυτό το συγκεκριμένο concept, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είναι το γενικό όριο. Σε αυτό το άθλημα παίρνεις ιδέες και από τους άλλους. Τα τελευταία δύο χρόνια οι άλλοι πήραν τις δικές μας ιδέες, αλλά τώρα βλέπουμε ότι οι ανταγωνιστές μας αρχίζουν να βρίσκουν νέες λύσεις, κάτι που ανεβάζει το επίπεδο».
Η Red Bull είχε προβλέψει ότι οι αντίπαλες ομάδες θα την πλησίαζαν νωρίτερα, ιδιαίτερα από την αρχή της σεζόν του 2023, όμως η διαφορά έκλεισε τελικά με καθυστέρηση, κυρίως μετά τους πρώτους τέσσερις με πέντε αγώνες φέτος.
Οι προκλήσεις των κανονισμών
Ο Βασέ αναγνώρισε ότι η μικρότερη από την αναμενόμενη πρόοδος της Red Bull οφείλεται εν μέρει στους αυστηρούς κανονισμούς της Formula 1, που περιορίζουν τις δυνατότητες περαιτέρω βελτιώσεων. «Οι περιορισμοί που έχουμε με αυτούς τους κανονισμούς είναι αρκετά αυστηροί, και το να βρεις τρόπους για επιπλέον βελτιώσεις γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι οι αντίπαλοι θα επιστρέψουν σε κάποιο σημείο», πρόσθεσε.
Με τους ανταγωνιστές να κλείνουν τη διαφορά και να εισάγουν νέες ιδέες, η Red Bull αναγνωρίζει ότι μπορεί να χρειαστεί να επανεξετάσει το μονοθέσιο και τη στρατηγική της για να διατηρήσει το προβάδισμά της.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!