Ηλεκτρικά πατίνια: Το όριο των 25 χλμ/ώρα ισχύει από το 2021 όμως κανείς δεν κάνει ελέγχους (vid)

Κώστας Μπιτσικώκος
Ηλεκτρικά πατίνια: Το όριο των 25 χλμ/ώρα ισχύει από το 2021 όμως κανείς δεν κάνει ελέγχους (vid)
Το περιστατικό με το ηλεκτρικό πατίνι να κινείται στη μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας είναι ενδεικτικό των συνθηκών που επικρατούν στους ελληνικούς δρόμους.

Σε διαβούλευση βρίσκεται ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που έχει προκαλέσει αντιδράσεις σχετικά με ορισμένες διατάξεις του, όπως η διήθηση των μοτοσικλετών ή το όριο των 30 χλμ/ώρα σε - ουσιαστικά - ελάχιστους δρόμους των πόλεων.

Όπως έχουμε κουραστεί να αναφέρουμε στο gMotion του gazzetta, κανένας ΚΟΚ δεν είναι αποτελεσματικός αν δεν υπάρχει η βούληση και επαρκές ανθρώπινο δυναμικό για την επιβολή του. Και στην Ελλάδα αυτοί οι δύο παράγοντες απουσιάζουν εδώ και δεκαετίες.

Δείτε ακόμα: Η ποινή φυλάκισης που προβλέπεται για τον οδηγό που προκάλεσε το θανατηφόρο τροχαίο στα Χανιά

Για παράδειγμα οι κανόνες για την χρήση των ΕΠΗΟ (Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων), δηλαδή και τα ηλεκτρικά πατίνια, έχουν ψηφιστεί και ισχύουν από τον Μάρτιο του 2021. Προβλέπουν:

 
  • Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 25 χλμ/ώρα.
  • Απαγόρευση κυκλοφορίας σε δρόμους όπου το όριο ταχύτητας είναι μεγαλύτερο από 50 χλμ/ώρα.
  • Υποχρεωτική χρήση κράνους.

Το πρόσφατο περιστατικό με το χρήστη ηλεκτρικού πατινιού να κινείται με μεγάλη ταχύτητα στην μεσαία λωρίδα της λεωφόρου Καρέα, ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, είναι χαρακτηριστικό της ανομίας που βασιλεύει στο οδικό δίκτυο της χώρας μας.

Ένα ακόμα κωμικοτραγικό περιστατικό που αποδεικνύει ότι κανένας ΚΟΚ, αυστηρός ή επιεικής, δεν μπορεί να αλλάξει την κατάσταση στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!