Δεν είναι τρακαρισμένα και όμως αναγκαστικά καταστρέφονται. Γιατί;

Δεν είναι τρακαρισμένα και όμως αναγκαστικά καταστρέφονται. Γιατί;

Newsroom
Δεν είναι τρακαρισμένα και όμως αναγκαστικά καταστρέφονται. Γιατί;
Υπάρχει μία κατηγορία αυτοκινήτων που δεν μπορεί να έχει δεύτερη ευκαιρία και οδηγείται υποχρεωτικά στην ανακύκλωση.

Υπάρχουν καινούργια αυτοκίνητα, υπάρχουν μεταχειρισμένα και υπάρχουν και τρακαρισμένα που επισκευάζονται. Όλα μπορούν να αλλάξουν χέρια κάποια στιγμή στη ζωή τους. Υπάρχουν όμως και ορισμένα που οδηγούνται αναγκαστικά στην μονάδα ανακύκλωσης και καταστροφής.

Πρόκειται για τα αυτοκίνητα προπαραγωγής, τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί σε δοκιμές και δεν μπορούν να πωληθούν σε πελάτες. Η BMW μας δείχνει τι συμβαίνει σε αυτά τα οχήματα.

Εδώ και 30 χρόνια το BMW Group λειτουργεί το Κέντρο Ανακύκλωσης & Αποσυναρμολόγησης (Recycling & Dismantling Centre). Η τεχνογνωσία που αποκτάται στο RDC μεταφέρεται σε ένα παγκόσμιο δίκτυο στον κλάδο της βιομηχανίας ανακύκλωσης και συμβάλλει στην προώθηση ενός μοντέλου κυκλικής οικονομίας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Την ίδια στιγμή, επηρεάζει επίσης τη διαδικασία σχεδιασμού προϊόντων του BMW Group, προκειμένου να διασφαλιστεί από την αρχή η δυνατότητα ανακύκλωσης ενός νέου μοντέλου.

bmw

Κάθε χρόνο, στο RDC ανακυκλώνονται αρκετές χιλιάδες οχήματα, τα περισσότερα από τα οποία είναι εκδόσεις προπαραγωγής. Αυτά αποσυναρμολογούνται μέσω μιας τυποποιημένης διαδικασίας που επικεντρώνεται στον εντοπισμό επαναχρησιμοποιήσιμων εξαρτημάτων παραγωγής και υλικών κατάλληλων για ανακύκλωση.

Το BMW Group συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία της πλατφόρμας IDIS (International Dismantling Information System), στην οποία το RDC δημοσιεύει τα δεδομένα και τα ευρήματά του. Αυτά διατίθενται στη συνέχεια δωρεάν στις εταιρείες ανακύκλωσης σε όλο τον κόσμο. Περίπου 3.000 οργανισμοί σε 41 χώρες χρησιμοποιούν μέχρι τώρα την κοινή βάση δεδομένων ανακύκλωσης για να μαθαίνουν πώς να αποσυναρμολογούν ανακυκλώσιμα εξαρτήματα με αποδοτικό - από πλευράς κόστους - τρόπο και να ανακτούν αποτελεσματικά πολύτιμα υλικά.

Η ανάπτυξη και η βελτίωση των διαδικασιών ανακύκλωσης αποτελεί μέρος της προσπάθειας μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, ενώ η εξοικονόμηση πόρων συμβάλλει επίσης στη μείωση των εκπομπών ρύπων.

H διαδικασία ανακύκλωσης οχημάτων

Η ανακύκλωση οχημάτων στο RDC αρχίζει με την ελεγχόμενη απομάκρυνση από το όχημα των συστημάτων ασφαλείας και την άντληση όλων των υγρών. Μεταξύ άλλων χρησιμοποιείται μια διαδικασία, τα πνευματικά δικαιώματα της οποίας ανήκουν στο BMW Group, για την εξουδετέρωση των πυροτεχνικών μηχανισμών των αεροσάκων. Το λάδι αφαιρείται επίσης από τα αμορτισέρ με μια ειδικά σχεδιασμένη συσκευή.

Κατά τη διάρκεια της επόμενης φάσης αποσυναρμολόγησης, η έμφαση δίνεται αρχικά στην ανακύκλωση μεμονωμένων εξαρτημάτων. Τα λειτουργικά εξαρτήματα που βρίσκονται σε άριστη κατάσταση και διαθέτουν σειριακό αριθμό παραγωγής δεν απορρίπτονται, αλλά προωθούνται σε εγγεγραμμένους στο πρόγραμμα εμπόρους για μεταπώληση. Κατά τη διάρκεια της μηχανικής αποσυναρμολόγησης του υπόλοιπου οχήματος, ορισμένα υλικά, όπως ο χαλκός που περιέχεται στις καλωδιώσεις, διαχωρίζονται με τη χρήση ενός ειδικά σχεδιασμένου εκσκαφέα. Αφού αφαιρεθεί το μπλοκ του κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, το υπόλοιπο όχημα συμπιέζεται σε πρέσα και τεμαχίζεται σε εξωτερική μονάδα ανακύκλωσης.

Με τη στοχευμένη αποσυναρμολόγηση των μετάλλων, το σκραπ του σήμερα γίνεται η πρώτη ύλη του αύριο, στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό και στην καλύτερη δυνατή ποιότητα. Αυτό είναι σημαντικό όχι μόνο από περιβαλλοντικής απόψεως, αλλά και από οικονομικής: όπως και ο χαλκός, τα μέταλλα που χρησιμοποιούνται στο σύστημα μετάδοσης κίνησης αποφέρουν ιδιαίτερα υψηλά έσοδα. Η ανεξάρτητη αποσυναρμολόγηση του καταλυτικού μετατροπέα είναι επίσης προσοδοφόρα λόγω των πολύτιμων μετάλλων που περιέχει.

bmw

Photo Credits: BMW Group

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!