Νέο Suzuki Swift Hybrid: Μαθήματα οικιακής οικονομίας

Νέο Suzuki Swift Hybrid: Μαθήματα οικιακής οικονομίας

Νίκος Γιαννούλας
Νέο Suzuki Swift Hybrid: Μαθήματα οικιακής οικονομίας
Το νέο Suzuki Swift καταφέρνει χωρίς τεχνολογικά πυροτεχνήματα να προσφέρει αυτά που όλοι περιμένουμε από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης, αλλά και πολλά περισσότερα.

Στην παρούσα συγκυρία, κατά την οποία το ζήτημα της οικονομίας σε κάθε πτυχή της ζωής μας είναι κεφαλαιώδους σημασίας όχι για το ευ ζην αλλά για το ζην, το αυτοκίνητο έχει καταστεί ένα «δύσκολο σπορ».


Παρότι η αγορά του απαιτεί μεγάλο έξοδο, αυτό είναι στιγμιαίο. Η χρήση του όμως και η συντήρησή του απαιτούν δαπάνες αντίστοιχες ενός μέλους οικογένειας και βέβαια είναι μακροχρόνιες. Από τις δαπάνες χρήσης ενός αυτοκινήτου, η πιο δυσβάσταχτη είναι προφανώς το καύσιμο. Με το κόστος της αμόλυβδης να έχει παγιωθεί στο εύρος των 1,7 ευρώ στην Αττική και ακόμα πιο ψηλά στην υπόλοιπη Ελλάδα, για κάθε 100 χιλιόμετρα κίνησης ένα μικρό ή μικρομεσαίο αυτοκίνητο απαιτεί περίπου 12 ευρώ. Για τα περίπου 15.000 χιλιόμετρα που θα διανύσει το έτος, θα απαιτήσει αντίστοιχα 1.800 ευρώ.

 

Suzuki Swift 1.2 Hybrid


Εξοικονομώντας ευρώ


Οι παραπάνω αριθμητικές πράξεις στοιχειώνουν σχεδόν κάθε Έλληνα και Ελληνίδα οδηγό, γι' αυτό η κατηγορία B, αυτή των συμπαγών αυτοκινήτων πόλης, έχει μερίδιο αγοράς στη χώρα μας που ξεπερνά το 55%. Με μικρούς, οικονομικούς κινητήρες και μέγεθος που μπορεί να εξυπηρετήσει άνετα έως και μια οικογένεια με ένα παιδί, κερδίζουν συνεχώς έδαφος.

Revoil


Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το νέο Suzuki Swift, το οποίο όμως σημειώσαμε στην αναλυτική του δοκιμή, είναι ιδιαίτερα οικονομικό και ευχάριστο στην πόλη. Το χαρακτηρίσαμε μάλιστα «Ήρωα της καθημερινότητας», καθώς εκτελεί αγόγγυστα και με μεγάλη ευκολία κάθε αστικό μεταφορικό έργο.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid


Όταν το είχαμε για δοκιμή, το μοτέρ ήταν σχεδόν καινούριο και από την εμπειρία μας γνωρίζουμε ότι μετά από 5 – 10.000 χιλιόμετρα, η κατανάλωση κάθε κινητήρα μειώνεται σημαντικά. Παρότι τα 5,3 λίτρα της μέσης ποσότητας καυσίμου που είχε απαιτήσει το Swift ήταν λίγα, θελήσαμε να δούμε πως θα τα καταφέρει με περισσότερα χιλιόμετρα στο κοντέρ και σε διαφορετικές συνθήκες.


Υπεραστικά χαρίσματα


Η ευκαιρία δόθηκε σε προγραμματισμένο ταξίδι που περιλάμβανε περίπου 650 χιλιόμετρα διαδρομής σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δίκτυο, με αναλογία 40:60. Με τρία άτομα μάλιστα και αποσκευές, συνθήκη που προσομοιώνει αυτή μιας τυπικής νέας οικογένειας. Και λόγω του θέρους και των υψηλών θερμοκρασιών, με μόνιμη χρήση του -εντυπωσιακά αποδοτικού- κλιματισμού.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid


Σε αυτές τις συνθήκες λοιπόν, δεν επιδιώξαμε την όσο το δυνατόν οικονομικότερη οδήγηση. Στον αυτοκινητόδρομο διατηρούσαμε σταθερή ταχύτητα 130 χλμ./ώρα χρησιμοποιώντας το πολύ καλό Adaptive Cruise Control, ενώ και στο επαρχιακό δίκτυο απολαύσαμε την αιθέρια κίνηση και ακρίβεια του αυτοκινήτου, όπου οι συνθήκες το επέτρεπαν. Με αυτά τα δεδομένα, η μέση κατανάλωση του νέου Suzuki Swift κυμάνθηκε μεταξύ 4,5 και 5,0 λίτρων/100 χλμ., ενώ η αυτονομία του κορυφώθηκε στα 620 χιλιόμετρα, με χωρητικότητα ρεζερβουάρ μόλις 37 λίτρα.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Η μέση κατανάλωση που αναφέρει η Suzuki σύμφωνα με το πρότυπο WLTP είναι 4,7 λίτρα/100 χλμ., η οποία επιτυγχάνεται εύκολα σε πραγματικές συνθήκες. Γεγονός σπάνιο, για το σύνολο σχεδόν των αυτοκινήτων.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid


Σε συνθήκες ταξιδιού το Suzuki Swift είναι πολύ ευχάριστο, δεν επηρεάζεται από τον πλάγιο άνεμο και ο κινητήρας του έχει απόθεμα ισχύος. Οι θόρυβοι όμως τόσο από τον κινητήρα όσο και από την κύλιση είναι σχετικά αυξημένοι. Οι πρώτοι προκύπτουν επειδή το μοτέρ των 1.2 λίτρων με την ατμοσφαιρική τροφοδοσία λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές για να παράγει το ίδιο έργο σε σχέση με ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας που διαθέτουν κινητήρες turbo. Οι δεύτεροι επειδή προφανώς η Suzuki επέλεξε για λόγους κόστους και βάρους να τοποθετήσει λιγότερα μονωτικά υλικά.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid


Η αποζημίωση έρχεται από το εξαιρετικά χαμηλό βάρος των 949 κιλών, το οποίο είναι υπεύθυνο για το σύνολο σχεδόν των θετικών στοιχείων του αυτοκινήτου. Σε αυτά περιλαμβάνονται η ευελιξία και η ευχάριστη οδική συμπεριφορά, οι καλές επιδόσεις παρά τη μικρή ισχύ των 82 ίππων και φυσικά η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση, παρότι το υβριδικό σύστημα του Swift είναι πολύ απλό.


Πολυτάλαντο και ολιγαρκές


Παρότι το νέο Suzuki Swift είναι ένα συμπαγές αυτοκίνητο πόλης και ξεδιπλώνει το σύνολο σχεδόν των αρετών του σε αστική χρήση, αποδεικνύεται επίσης ικανό αλλά και απολαυστικό σε ταξίδια ή εκδρομές. Οι μεγάλοι χώροι δεν είναι το ατού του, αλλά σε όλα τα υπόλοιπα πεδία της απόδοσής του είναι εξαιρετικό. Με κορυφαία στιγμή τη μοναστική του ολιγάρκεια σε καύσιμο.

Suzuki Swift 1.2 Hybrid


Αν μάλιστα τα ζητούμενα περιλαμβάνουν μια ατάραχη και ανέφελη πολυετής σχέση με το αυτοκίνητο, ένα ακόμα σημείο που θεωρούμε ότι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο υπέρ του Swift είναι η απλότητα των μηχανικών του μερών. Διότι μπορεί να διαθέτει ένα πολύ σύγχρονο κινητήρα 1.2 λίτρων με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και ειδική κατεργασία μετάλλων για μείωση των τριβών, ωστόσο δεν χρησιμοποιεί turbo ούτε ένα πολύπλοκο υβριδικό σύστημα. Έτσι, όταν έρθει η ώρα «μεγάλων» service και «βαριών» επισκευών, τα λιγότερα μηχανικά μέρη με τις λιγότερες φθορές θα απαιτήσουν και λιγότερα χρήματα.

Photo Credit: Suzuki/gmotion

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!