F1 - Η απόφαση των αγωνοδικών για τη σύγκρουση Σάινθ–Πέρεζ, τι δείχνουν τα onboard πλάνα (vid)
Οι τελευταίοι γύροι του Grand Prix Αζερμπαϊτζάν αποδείχθηκαν άκρως συναρπαστικοί. Όλοι αναμέναμε να δούμε αν ο Σαρλ Λεκλέρ είχε πει την τελευταία του λέξη στις προηγούμενες προσπάθειές του ή αν θα μπορούσε να κάνει μία ακόμα απόπειρά προσπέρασης επί του Όσκαρ Πιάστρι της McLaren με στόχο τη νίκη.
Εν τέλει, τα πίσω ελαστικά της SF-24 είχαν υπερβολική φθορά και ο Λεκλέρ έκανε «βήματα» προς τα πίσω. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στον Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull να του επιτεθεί και τον Κάρλος Σάινθ να μπει στο «παιχνίδι» του βάθρου.
Στον 50ο γύρο ο Πέρεζ προσπάθησε να περάσει τον Λεκλέρ από την εξωτερική στη στροφή 1 αλλά δεν τα κατάφερε. Στην έξοδο έχασε θέση από τον Σάινθ, με τους δύο να συνεχίζουν να μάχονται και μετά τη στροφή 2. Ωστόσο εκείνη τη στιγμή στην ευθεία προς τη στροφή 3 οι Σάινθ και Πέρεζ είχαν επαφή και κατέληξαν στον προστατευτικό τοίχο, ενώ τα μονοθέσιά τους υπέστησαν σοβαρές ζημιές.
Sparks fly on the streets of Baku! 💥😱
This moment between Sainz and Perez effectively ended the race, and cost both the chance of a podium!#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/iR6UTynvpv— Formula 1 (@F1) September 15, 2024
Τι αποφάσισαν οι αγωνοδίκες
Αφού άκουσαν τους δύο οδηγούς, τους εκπροσώπους των ομάδων, ανέλυσαν τα διαθέσιμα πλάνα και τα δεδομένα της τηλεμετρίας, οι αγωνοδίκες κατέληξαν στο ότι πρόκειται για αγωνιστικό συμβάν και δεν θα προχωρήσουν στην επιβολή κάποιας ποινής.
Από τα μάτια του οδηγού
Βγαίνοντας από τη στροφή 2, το μονοθέσιο του Σάινθ είναι μόλις μερικά εκατοστά μακριά από τον τοίχο. Ο Ισπανός τοποθέτησε το μονοθέσιό του με τέτοιον τρόπο που η γωνία του κοιτούσε προς τα αριστερά και το μέσον της πίστας. Αυτό είναι εμφανές στο παρακάτω βίντεο.
watch carlos’ onboard he literally kept his wheel straight. but everyone seems to blame him 🤷🏻♀️pic.twitter.com/J7dGSZ1Skj
— lor (@lercsainzz) September 15, 2024
Από την άλλη ο Πέρεζ στην έξοδο της στροφής 2 είχε τους εμπρός τροχούς του παράλληλα με το μέσον του μονοθεσίου του Σάινθ. Ο Μεξικανός κρατάει το τιμόνι του σταθερό και βρίσκεται πολύ κοντά στη Ferrari του Ισπανού και στιγμές πριν τη μεταξύ τους επαφή κάνει μία ανεπαίσθητη κίνηση προς τα δεξιά, όμως είναι άγνωστο εάν είχε ουσιαστικό αντίκτυπο. Στο παρακάτω βίντεο το συμβάν από την οπτική του οδηγού της Red Bull.
Desde la onboard de PER podríamos decir que SAI solo ve a LEC que se va a la izquierda siguiendo su línea, pero se olvida que hay espejos laterales que sirven para ver si al que acabas de rebasar, ya lo pasaste por completo.pic.twitter.com/poEEoN04nZ
— David Sánchez Olmos 🇲🇽 🌳 (@DSORacing) September 15, 2024
Τα βασικά ερωτήματα
Είναι απορίας άξιο γιατί ο Σάινθ αφήνει το μονοθέσιό του να κινείται προς τα αριστερά ενώ βλέπει από τον καθρέφτη πως ο Πέρεζ είναι σε τόσο μικρή απόσταση. Από την άλλη δεν είναι αντιληπτός ο λόγος που ο Πέρεζ βλέποντας το μονοθέσιο του Σάινθ να κλίνει προς τα αριστερά δεν ακολούθησε ίδια πορεία μιας και είχε άπλετο χώρο, ρίσκαρε και ουσιαστικά χαράμισε πολύτιμους βαθμούς, τόσο για τον ίδιο όσο και για τη Red Bull.
To μόνο σίγουρο είναι πως πρόκειται για ένα πολύ παράξενο συμβάν και είναι δύσκολο να πούμε πως ένας εκ των δύο έχει ξεκάθαρη ευθύνη.
Φωτογραφίες: F1/X
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!