Αττική Οδός: Τι θα γίνει με όσους έχουν e-pass, ποιοι θα μπορούν να περνούν δωρεάν από τα διόδια

Αττική Οδός: Τι θα γίνει με όσους έχουν e-pass, ποιοι θα μπορούν να περνούν δωρεάν από τα διόδια
Τι προβλέπει η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια, πότε θα ανακοινωθούν τα εκπτωτικά προγράμματα.

Νέα εταιρεία λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης - δηλαδή παραχωρησιούχο - θα έχει από την Κυριακή 6 Οκτωβρίου η Αττική Οδός. Η «Αττική Οδός ΑΕ» παραδίδει στην «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση ΜΑΕ», η οποία θα έχει την ευθύνη του αστικού αυτοκινητόδρομου για τα επόμενα 25 χρόνια.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για τις λεπτομέρειες της σύμβασης παραχώρησης. Υπενθυμίζεται ότι από τις 6 Οκτωβρίου η τιμή για διέλευση των αυτοκινήτων (κατηγορία 2) μειώνεται από τα 2,80 στα 2,50 ευρώ, ενώ μετά την πρώτη πενταετία προβλέπεται η δυνατότητα εφαρμογής συστήματος κυμαινόμενων διοδίων, ανάλογα με τις ώρες και ημέρες αιχμής.

Ποιοι δικαιούνται δωρεάν διελεύσεις

Όπως ανέφερε ο Χρήστος Σταϊκούρας, η σύμβαση προβλέπει μόνιμη απαλλαγή από την καταβολή διοδίων σε επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που ανήκουν κατά πλήρη κυριότητα σε άτομα με αναπηρία και σε αναπήρους πολέμου βαριάς αναπηρίας.

Τι θα γίνει με όσους έχουν πομποδέκτες

Επίσης, προβλέπεται η κυριότητα και η νομή επί του κινητού εξοπλισμού ο οποίος έχει χορηγηθεί σε συνδρομητές, όπως πομποδέκτες (e-pass και κάρτες διελεύσεων), να μεταβιβάζονται κατά την Ημερομηνία Έναρξης Παραχώρησης δια του Δημοσίου και του ΤΑΙΠΕΔ στον Παραχωρησιούχο, χωρίς παράδοση του εν λόγω κινητού εξοπλισμού. Οι συνδρομητές θα διατηρούν την κατοχή του εν λόγω εξοπλισμού, άρα δεν θα χρειαστεί να επιστρέψουν τα e-pass και να προμηθευτούν νέα.

 

Με δεδομένο όμως ότι σήμερα η τιμή διέλευσης με e-pass είναι 2,55 ευρώ, θεωρείται πιθανό ο νέος παραχωρησιούχος να ανακοινώσει τιμή κάτω των 2,50 ευρώ για όσους περνούν από τους σταθμούς διοδίων με πομποδέκτη.

«Πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος των 3,27 δισ. ευρώ, ο Παραχωρησιούχος θα αποδίδει, ετησίως, στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου. Συνεπώς, από την εφάπαξ καταβολή και τις ετήσιες αποδόσεις επί των εσόδων, καθώς και από το όφελος από τους τόκους που δεν θα χρειαστεί να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο για αντίστοιχο δανεισμό ίσης διάρκειας, αναμένεται η σωρευτική ωφέλεια να είναι υπερδιπλάσια του αρχικού ποσού, αγγίζοντας έως και τα 7 δισ. ευρώ σε ορίζοντα 25 ετών, αυξάνοντας αντίστοιχα και το δημοσιονομικό χώρο για την άσκηση της αναπτυξιακής μας πολιτικής», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.


Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!