Test drive: Οδηγήσαμε το ανανεωμένο Hyundai Bayon
- Σχεδιασμός και εξωτερικά χαρακτηριστικά
- Εσωτερικό και τεχνολογικός εξοπλισμός
- Κινητήρας και απόδοση στον δρόμο
- Κατανάλωση και συμπέρασμα
Το Hyundai Bayon αποτελεί το μικρότερο crossover της εταιρείας και με τη φετινή ανανέωση (facelift) αποκτά φρέσκια εμφάνιση και βελτιωμένη τεχνολογία. Στη δοκιμή μας οδηγήσαμε την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 79 ίππων, η οποία προορίζεται για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο οικονομικό, αξιόπιστο, αλλά και ικανό να εξυπηρετήσει όλες τις μεταφορικές τους ανάγκες.
Σχεδιασμός και εξωτερικά χαρακτηριστικά
Το εξωτερικό του ανανεωμένου Bayon διατηρεί τις κομψές γραμμές του, αλλά η Hyundai προσθέτει μικρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει. Ο επανασχεδιασμένος μπροστινός προφυλακτήρας προσφέρει μια πιο σύγχρονη όψη, ενώ οι νέοι προβολείς LED δίνουν στο αυτοκίνητο μια πιο φουτουριστική και δυναμική αίσθηση. Οι ζάντες αλουμινίου (διαθέσιμες σε διάφορα μεγέθη) ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα του οχήματος, ενώ η νέα μάσκα συμβάλλει στην αεροδυναμική και την αισθητική βελτίωση.
Από πλευράς διαστάσεων, το Bayon παραμένει στις ίδιες συμπαγείς διαστάσεις με το προηγούμενο μοντέλο, με μήκος που διευκολύνει τις αστικές μετακινήσεις και το παρκάρισμα σε στενούς χώρους, ενώ η απόσταση από το έδαφος προσφέρει καλή ορατότητα στον δρόμο. Εντυπωσιακή είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στα 411 λίτρα, η οποία είναι από τις μεγαλύτερες στην κατηγορία του.
Εσωτερικό και τεχνολογικός εξοπλισμός
Περνώντας στο εσωτερικό, οι αλλαγές που έχει κάνει η Hyundai στο ανανεωμένο Bayon επικεντρώνονται κυρίως στην τεχνολογία. Το ταμπλό διαθέτει δύο οθόνες 10,25 ιντσών – μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα infotainment. Το σύστημα ψυχαγωγίας υποστηρίζει όλες τις σύγχρονες λειτουργίες, όπως Android Auto και Apple CarPlay, επιτρέποντας στον οδηγό να έχει άμεση πρόσβαση στις εφαρμογές του κινητού τηλεφώνου του.
Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας ενισχύονται με τη δυνατότητα Over-the-Air ενημερώσεων, ενώ η Hyundai προσφέρει και προαιρετικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας. Το σύστημα κλιματισμού είναι αναβαθμισμένο, προσφέροντας άνεση σε κάθε εποχή, ενώ τα υλικά στο εσωτερικό είναι καλής ποιότητας, με προσοχή στη λεπτομέρεια, γεγονός που προσδίδει μια πιο «premium» αίσθηση, ειδικά αν σκεφτούμε την κατηγορία τιμής στην οποία ανήκει το μοντέλο.
Κινητήρας και απόδοση στον δρόμο
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,2 λίτρων με 79 ίππους δεν υπόσχεται σπορ επιδόσεις, αλλά επικεντρώνεται στην αποδοτικότητα και στην αξιοπιστία. Με ροπή 111 Nm και ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, το Bayon προορίζεται για άνετες και οικονομικές μετακινήσεις. Στην πόλη, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται καλά, με ομαλή απόδοση και ευκολία στη χρήση, αλλά στις πιο απαιτητικές διαδρομές ο κινητήρας μπορεί να φαίνεται λίγο αργός, ειδικά όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Στον αυτοκινητόδρομο πάντως μπορεί να διατηρήσει με άνεση ικανοποιητική ταχύτητα ταξιδιού.
Η οδηγική εμπειρία είναι ευχάριστη, με τις αναρτήσεις να απορροφούν καλά τις ανωμαλίες του δρόμου, προσφέροντας άνεση, ενώ η ελαφριά αίσθηση του τιμονιού διευκολύνει την κίνηση και το παρκάρισμα στην πόλη. Το Bayon παραμένει σταθερό στις στροφές και προσφέρει καλή ορατότητα, αν και οι πιο απαιτητικοί οδηγοί μπορεί να θελήσουν μια έκδοση με περισσότερους ίππους, που φυσικά υπάρχει στην γκάμα του μοντέλου.
Κατανάλωση και συμπέρασμα
Το μεγάλο πλεονέκτημα του ατμοσφαιρικού κινητήρα είναι η οικονομία. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση ήταν λίγο πάνω από 6,0 λίτρα/100 χλμ., καθιστώντας το Bayon μια από τις πιο αποδοτικές επιλογές στην κατηγορία του. Αυτό το χαρακτηριστικό το καθιστά ιδανικό για καθημερινή χρήση, ιδιαίτερα για όσους αναζητούν οικονομικές λύσεις στις καθημερινές μετακινήσεις.
Το Hyundai Bayon facelift με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 79 ίππων απευθύνεται σε όσους δίνουν προτεραιότητα στην οικονομία, στην αξιοπιστία και την απλότητα. Αν και δεν προσφέρει τις σπορ επιδόσεις άλλων μοντέλων της κατηγορίας, η πρακτικότητά του, η προσιτή τιμή -ξεκινά από 19.250 ευρώ στην έκδοση Premium και από 20.490 ευρώ στην έκδοση Distinctive- και η βελτιωμένη τεχνολογία το καθιστούν μια ελκυστική επιλογή για όλες τις καθημερινές ανάγκες. Η Hyundai, με την ανανέωση του Bayon, διατηρεί την ανταγωνιστική του θέση στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογίες σε ένα πακέτο που παραμένει προσιτό.
Φωτογραφίες: Hyundai
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!