Μετρό Θεσσαλονίκης: Η διαφορά ανάμεσα στις δοκιμές και στα δοκιμαστικά δρομολόγια

Κώστας Μπιτσικώκος
e343
Η ημερομηνία για την έναρξη λειτουργίας του Μετρό στη Θεσσαλονίκη είναι η 30ή Νοεμβρίου.

Τη Βουλή ενημέρωσε για τις δοκιμές που πραγματοποιούνται ενόψει της έναρξης λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου, ο Υφυπουργός Υποδομών. Ο Νίκος Ταχιάος εξέφρασε τη βεβαιότητά του για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και των απαραίτητων πιστοποιήσεων που θα εξασφαλίσουν την ασφαλή και αποτελεσματική λειτουργία του Μετρό.

«Η αξιολόγηση και η επιβεβαίωση της ασφάλειας του έργου δεν είναι δουλειά ούτε του Υφυπουργού, ούτε του Υπουργού, ούτε κανενός πολιτικού στελέχους. Γίνονται και αφορούν και την κατασκευαστική κοινοπραξία και τον λειτουργό του έργου, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες πιστοποιήσεων στον κόσμο, την TUV Rheinland. Είναι οι υπεύθυνοι αυτοί οι οποίοι πραγματικά μπορούν να παραδώσουν ένα έργο που θα είναι άψογο τόσο από θέματα ασφαλείας όσο φυσικά και σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του», δήλωσε ο κ. Ταχιάος.

Σχετικά με τις δοκιμές του Μετρό, ανέφερε ότι πρόκειται για διαφορετικό όρο από τα «δοκιμαστικά δρομολόγια». Σημείωσε ότι οι πρώτες διεξάγονται με εξαντλητικούς ρυθμούς και περιλαμβάνουν τόσο στατικές δοκιμές, όπως οι δοκιμές του ticketing, του συστήματος διαχείρισης του κομίστρου στην οποία συμμετείχε και ο ίδιος, όσο και δυναμικές δοκιμές των συστημάτων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η άρτια λειτουργία τους.

Υπογράμμισε ότι οι δοκιμές αυτές είναι απαραίτητες για την ενσωμάτωση και τη διασφάλιση της αξιοπιστίας του συστήματος και παράλληλα, σημείωσε ότι όλα τα συστήματα, από τις πόρτες των σταθμών και τις κυλιόμενες σκάλες, μέχρι τα ασανσέρ και τις πλατφόρμες, δοκιμάζονται αυτή την περίοδο με σκοπό να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητά τους, έως την ημέρα έναρξης της εμπορικής λειτουργίας.

 

Ως προς τα δοκιμαστικά δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης, ανέφερε πως αυτά θα ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου, υπό την ευθύνη της εταιρείας λειτουργίας, TΗΕΜΑ, σε συνεργασία με την Δημοτική Ιταλική Επιχείρηση του Μετρό, την ATM, η οποία διαθέτει εμπειρία από τη διαχείριση των αντίστοιχων συστημάτων στο Μιλάνο και την Κοπεγχάγη.

Ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα του συστήματος CBTC, το οποίο χρησιμοποιείται σε 48 πόλεις παγκοσμίως για την ασφαλή και αποδοτική λειτουργία των σιδηροδρομικών δικτύων τα τελευταία 40 χρόνια και στη Θεσσαλονίκη από το 2006. Το CBTC (Communications - Based Train Control) βασίζεται στην επικοινωνία μεταξύ των τρένων και μεταξύ τρένου - Κέντρου Ελέγχου, μέσω κλειστού δικτύου 5G. Τεχνολογία που του επιτρέπει να ανταλλάσσει πληροφορίες 10 φορές ανά δευτερόλεπτο. Έτσι θα εξασφαλίζονται οι ακριβείς πληροφορίες θέσης κάθε συρμού, με απόκλιση μόλις ενός μέτρου.

Ο κ. Ταχιάος δικαιολόγησε τη δυσπιστία για το Μετρό Θεσσαλονίκης, όμως, όπως είπε, θα διαψευστεί μόλις ολοκληρωθεί το έργο που δοκίμασε τις αντοχές των Θεσσαλονικέων και την αυτοπεποίθηση της πόλης. «Εκείνο που θέλουμε να πιστωθεί στη δική μας κυβέρνηση είναι η τόλμη και η σοβαρότητα με την οποία ο Κυριάκος Μητσοτάκης αντιμετώπισε και θα παραδώσει το έργο. Θα είναι και Μετρό και αρχαία».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!