Νέο Audi A5: Έρχεται τον Δεκέμβριο στην Ελλάδα

Νίκος Γιαννούλας
Νέο Audi A5: Έρχεται τον Δεκέμβριο στην Ελλάδα
Ο αντικαταστάτης του μεσαίου sedan και avant μοντέλου της Audi θα έχει πλέον την ονομασία A5, αντί A4.

Με την επέκταση της γκάμας των μοντέλων της, η Audi αναδιάρθρωσε την ονομασία των οχημάτων της μέσα στο 2024. Στο εξής, οι ζυγοί αριθμοί αντιπροσωπεύουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, οι μονοί αριθμοί τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Έτσι, ο αντικαταστάτης του A4 δεν θα ονομάζεται πλέον έτσι, αλλά Α5.

Δυναμική σχεδίαση και σπορ χαρακτήρας

Η δυναμική αισθητική του νέου Audi A5 έρχεται 30 χρόνια μετά να αντικαταστήσει αυτή του Audi A4 και γοητεύει με τις αναλογίες και την αθλητική της κατεύθυνση. Οι δύο εκδόσεις αμαξώματος του νέου μεσαίου μοντέλου, οι Sedan και Avant, εκπροσωπούν τέλεια το σπορ χαρακτήρα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Audi.

A5 Avant
A5 Avant

Η πλήρως επανασχεδιασμένη οικογένεια A5 έχει ισχυρή και καθαρή σχεδίαση. Οι τροποποιημένες αναλογίες με το μακρύ μεταξόνιο, τους μεγάλους τροχούς και το χαμηλό σπορ αμάξωμα ενσαρκώνουν προοδευτική δυναμική και υψηλά πρότυπα πολυτέλειας. Στο Sedan, η σπορ και συμπαγής καμπίνα εκτείνεται προς τα πίσω με μια αεροδυναμική καμπύλη, ενώνεται με το πίσω παρμπρίζ σε κουπέ φιλοσοφία σχεδίασης και καταλήγει στην πόρτα του χώρου αποσκευών με μία εντυπωσιακή ανάγλυφη αεροτομή.

 
A5 Sedan
A5 Sedan

Εδώ υπάρχει μια εντελώς νέα προσέγγιση. Παρά το τετράθυρο κατά τα φαινόμενα αμάξωμα, μια πέμπτη πόρτα, η οποία είναι νέα σε αυτή την κατηγορία, προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό σχεδίασης και λειτουργικότητας, καθώς ενιαία με το πίσω παρμπρίζ και το μέγεθός της διευκολύνει σημαντικά την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών. Στο Avant, η δυναμική και εκτεταμένη σχεδιαστική γραμμή οροφής συγχωνεύεται σε μια απρόσκοπτα ενσωματωμένη αεροτομή οροφής που εκτείνεται στο σπορ, επίπεδο πίσω παρμπρίζ. Οι κεκλιμένες κολόνες D τονίζουν τη δυναμική πλευρική όψη του A5 Avant.

Η τεχνολογία συναντά την άνεση

Η σχεδίαση του εσωτερικού του νέου Audi A5 βασίζεται σε τέσσερα χαρακτηριστικά. Πρώτον, το εσωτερικό έχει ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό, δηλαδή είναι σταθερά προσανατολισμένο στις ανάγκες των επιβατών του. Το δεύτερο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι το ψηφιοποιημένο εσωτερικό (Digital Stage) που ενσωματώνεται καθαρά στο οπτικό πεδίο του οδηγού και του συνοδηγού με τη μορφή των οθονών Audi MMI. Με τη φιλοσοφία Material Driven Design, το Audi A5 ικανοποιεί την απαίτηση για ευρυχωρία με υψηλό επίπεδο άνεσης. Η καθαρή διάταξη και η εύκολη λειτουργία του εσωτερικού προσφέρουν μια μοναδική αίσθηση, αποτελώντας το τέταρτο χαρακτηριστικό: την οπτική καθαρότητα (Visual Clarity). Σε αυτό προστίθεται ο προαιρετικά διαθέσιμος δυναμικός διαδραστικός φωτισμός για να υποστηρίξει την αλληλεπίδραση του αυτοκινήτου με τους επιβάτες.

A5

Η λεπτή πανοραμική οθόνη Audi MMI με κυρτή σχεδίαση είναι τεχνολογίας OLED. Αποτελείται από το Audi virtual cockpit με οθόνη 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών. Η Audi ολοκληρώνει την ψηφιακή εμπειρία για τους μπροστινούς επιβάτες με την προαιρετικά διαθέσιμη οθόνη συνοδηγού MMI 10,9 ιντσών, η οποία είναι τέλεια ενσωματωμένη στη σχεδίαση του ταμπλό. Το νέο A5 διαθέτει Head-up display που έχει εξελιχθεί περαιτέρω σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Για πρώτη φορά, ο οδηγός έχει πλέον τη δυνατότητα να ελέγχει το όχημα και τις λειτουργίες του infotainment μέσω του Head-up display.

S5
S5

Εξηλεκτρισμένοι κινητήρες βενζίνης και diesel

Το νέο σύστημα τεχνολογίας MHEV plus παρέχει στο Audi A5 σημαντικά πλεονεκτήματα στις εκπομπές ρύπων CO2 και στην κατανάλωση καυσίμου , σε σύγκριση με ένα σύστημα τεχνολογίας MHEV. Το σύστημα PTG μπορεί επίσης να προσθέσει έως και 18 kW (24 PS) ηλεκτρικής ισχύος στη συνολική ισχύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατά την επιβράδυνση, το PTG τροφοδοτεί ενέργεια πίσω στην μπαταρία (ανάκτηση ενέργειες) έως και 25 kW. Ως αποτέλεσμα, ελιγμοί χαμηλής ταχύτητας και το παρκάρισμα είναι δυνατά αμιγώς ηλεκτρικά σε κάποιο βαθμό. Χάρη στην επιλογή χρήσης ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού, το σύστημα κλιματισμού μπορεί επίσης να λειτουργήσει όταν το όχημα είναι σταματημένο στα φανάρια και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι σβηστός.

A5 Avant
A5 Avant

Ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης TFSI στο Audi A5 Sedan με ισχύ 204 hp και ροπή 340 Nm είναι εξοπλισμένος μευπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και λειτουργεί με μια τροποποιημένη διαδικασίακαύσης που είναι ιδιαίτερα αποδοτική ως προς την κατανάλωση καυσίμου υπό μερικό φορτίο. Η τεχνολογίαVTG επιτρέπει τη σταθερή και ευέλικτη ανάπτυξη ροπής ακόμα και σε χαμηλές στροφές κινητήρα σεβενζινοκινητήρες. Ο τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας διατίθεται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη καισύστημα κίνησης στους εμπρόσθιους τροχούς.

A5 Sedan
A5 Sedan

Ο δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου TDI με ισχύ 204 hp και ροπή 400 Nm διατίθεται στο Audi A5 Sedan και Avant με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς ή με σύστημα quattro ultra. Με στόχο την αύξηση της απόδοσης και της άνεσης, ο κινητήρας είναι εξηλεκτρισμένος χρησιμοποιώντας τη τεχνολογία MHEV plus. Τo εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύστημα μειώνει τις εκπομπές ρύπων CO2 χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Επιπλέον, η άνεση του TDI ενισχύεται περαιτέρω από μία 48 Volt γεννήτρια εκκίνησης για ομαλή εκκίνηση του κινητήρα. Ο χρόνος αντίδρασης κατά την εκκίνηση μειώνεται και το αυτοκίνητο είναι αισθητά πιο ευέλικτο.

S5 Sedan
S5 Sedan

Η έκδοση S5 Sedan και Avant είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που βασίζεται στον κινητήρα V6 TFSI 3,0 λίτρων με ισχύ 367 hp και ροπή 550 Nm. Διαθέτει υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου (VTG) και τεχνολογία MHEV plus για πρώτη φορά. Το εξελιγμένο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη S tronic στο Audi S5 είναι σχεδιασμένο για περισσότερη ροπή, μειώνει επίσης το βάρος στον μπροστινό άξονα και βελτιώνει την ευελιξία.

Τα Audi A5 και Audi S5 Sedan και Avant θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο. Θα είναι ωστόσο διαθέσιμα για παραγγελία από τα τέλη Οκτωβρίου του 2024, όταν θα ανακοινωθούν και οι τιμές τους στην ελληνική αγορά.

Photo Credit: Audi

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!