Μετρό Θεσσαλονίκης: Ποιος θα είναι ο ρόλος των συνοδών μέσα στους συρμούς

Κώστας Μπιτσικώκος
Μετρό Θεσσαλονίκης: Ποιος θα είναι ο ρόλος των συνοδών μέσα στους συρμούς
Οι συρμοί στo Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα έχουν ηλεκτροδηγό, αλλά θα κινούνται αυτόνομα.

Στις 30 Νοεμβρίου θα παραδοθεί προς χρήση στο κοινό το Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως επανέλαβε ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος. «Δεν υπάρχει η παραμικρή σκέψη για μετάθεση της ημερομηνίας αυτής» δήλωσε ο κ. Ταχιάος, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Action 24. Όπως είπε, παράλληλα με τις δοκιμαστικές διαδρομές (trial run) που ξεκινούν την 1η Νοεμβρίου, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία των πιστοποιήσεων, προκειμένου το Μετρό να παραδοθεί στους Θεσσαλονικείς απολύτως ασφαλές.

Ο ρόλος των συνοδών μέσα στους συρμούς

Σχολιάζοντας τα επίπεδα ασφαλείας με τα οποία θα λειτουργεί το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος επεσήμανε: «Θα παραδοθεί ένα Μετρό με επίπεδο ασφαλείας 4, το οποίο σημαίνει ότι δεν υπάρχει ηλεκτροδηγός. Θα υπάρχουν συνοδοί μέσα στα τρένα οι οποίοι θα εξυπηρετούν τους πολίτες σε πρώτη φάση, και θα μπορούν να εκτελέσουν μία χειροκίνητη λειτουργία, εάν χρειαστεί, για παράδειγμα σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, προκειμένου να το μετακινήσουν μέχρι τον επόμενο σταθμό. Από το τρένο θα φαίνεται μόνο η σήραγγα, κανένα τηλεχειριστήριο. Το ίδιο σύστημα υπάρχει σε 48 δίκτυα μετρό σε 40 χώρες στον κόσμο, περίπου 1.350 χλμ. τα οποία εξυπηρετούνται με τον ίδιο τρόπο».

Για τις δοκιμές και τη διαδικασία των πιστοποιήσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη, ο κ. Ταχιάος διαβεβαίωσε ότι «η ασφάλεια δεν οφείλεται μόνο στις διαδικασίες που ακολουθούνται, αλλά και στο ότι τη λειτουργία του ανέλαβε η Γάλλο-Ιταλική κοινοπραξία ΤΗΕΜΑ, η οποία λειτουργεί πανομοιότυπο Μετρό στην Κοπεγχάγη, με το ίδιο τροχαίο υλικό, την ίδια τοπολογία σταθμών, με αντίστοιχα συστήματα, αλλά και το Μετρό του Μιλάνο. Είναι άνθρωποι με εμπειρία και ξέρουν από ασφάλεια, θα παραλάβουν ένα εξαιρετικό έργο, που έχει φτιάξει η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Webuild Hitachi, ώστε αυτό να λειτουργήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οτιδήποτε άλλο ακούγεται είναι φημολογίες των ημερών. Θα υπάρχει πιστοποίηση για τη λειτουργία του και την κατασκευή του από την TUV Rheinland, μία από τις κορυφαίες παγκοσμίως εταιρείες πιστοποίησης».

Σύμφωνα με τον αρμόδιο Υφυπουργό για τις Υποδομές, οι πιθανότητες σφάλματος στο λογισμικό (software) – όχι ατυχήματος – είναι ελάχιστες. «Πρόκειται για ένα κλειστό δίκτυο 5G, το οποίο έχει αδειοδοτηθεί από την Ελληνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και είναι αυτό που καθοδηγεί τα τρένα. Η επικοινωνία γίνεται μεταξύ των τρένων και του Κέντρου Ελέγχου. Ανά πάσα στιγμή, το κάθε τρένο είναι σε θέση να γνωρίζει το προηγούμενο και το επόμενο και ανάλογα αυτό – προγραμματίζεται και μέσω του Κέντρου Λειτουργίας γίνεται η μετακίνηση τους».

 

Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε και στην εικόνα που θα έχουν οι σταθμοί και οι αποβάθρες. «Την πρώτη ημέρα που θα μπουν οι Θεσσαλονικείς στους σταθμούς του Μετρό στις 30 Νοεμβρίου, και δεν αναφέρομαι στον Σταθμό Βενιζέλου – ένα μνημειακό σταθμό μοναδικό στον κόσμο – θα καταλάβουν ότι η πόλη έχει αλλάξει επίπεδο. Όταν οι επιβάτες θα κατέβουν στις αποβάθρες θα νομίζουν ότι βρίσκονται σε πολυτελές σαλόνι με γυάλινες όψεις».

Οι 13 σταθμοί της Γραμμής 1 και η επέκταση προς Καλαμαριά

Το βασικό τμήμα της Γραμμής 1 του Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε λειτουργία το Σάββατο 30 Νοεμβρίου με 13 σταθμούς. Πρόκειται για τους (από τα δυτικά προς τα ανατολικά): Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός - Δημοκρατίας - Βενιζέλου - Αγία Σοφία - Σιντριβάνι - Πανεπιστήμιο - Παπάφη - Ευκλείδης - Φλέμινγκ - Ανάληψη - 25ης Μαρτίου - Βούλγαρη - Νέα Ελβετία.

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νικόλαου Κουρέτα, Σεπτέμβριο με Οκτώβριο του 2025 θα γίνει η παράδοση της επέκτασης προς Καλαμαριά. Θα περιλαμβάνει 5 σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!