Test Drive Ford Mustang Dark Horse: Ανοιχτό βιβλίο
Γράψτε εκατό φορές τη φράση “κτηνώδης δύναμη και ροπή” για να αρχίσετε να μπαίνετε στο νόημα της Ford Mustang Dark Horse. Η οποία αποτελεί μια πιο special εκδοχή της GT, δηλαδή της πιο γνήσιας εκδοχής του αυτοκινήτου, με τον ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα των 5.038 κ.εκ., ο οποίος διαθέτει 4 βαλβίδες/κύλινδρο και είναι εξ' ολοκλήρου κατασκευασμένος από αλουμίνιο.
Σε αυτόν βρίσκεται άλλωστε ολόκληρη η ουσία της Mustang Dark Horse, μαζί με το εξατάχυτο, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και τον άξονα που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, με την παρεμβολή ενός μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Η ύπαρξη αυτού του αυτοκινήτου επικεντρώνεται αποκλειστικά στο μοτέρ, όσο και αν η Ford αναλώνει πολλές λέξεις για να περιγράψει τα αποκλειστικά αισθητικά στοιχεία της έκδοσης και το εσωτερικό με τις δύο τεράστιες ψηφιακές οθόνες 12,4 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 13,2 ιντσών για το σύστημα multimedia SYNC 4, οι οποίες βρίσκονται πίσω από μια ενιαία επιφάνεια.
Βυτία καυσίμου και ελεύθερος χρόνος
Αρκεί να δεις το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, fly off χειρόφρενο -το οποίο ωστόσο δεν είναι και στην ιδανική θέση- για να αντιληφθείς σε ποιους απευθύνεται αυτό το αυτοκίνητο. Από τη στιγμή δε που θα πατήσεις τον κόκκινο πιεστικό διακόπτη της εκκίνησης, δεν θα απασχοληθείς ούτε με την χωρίς έμπνευση σχεδίαση του εσωτερικού, ούτε με τα μέτρια πλαστικά του ταμπλό και των θυρών, ούτε καν με τα δεκάδες συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, τα apps για το τηλέφωνο και τα υπομενού της κεντρικής οθόνης.
Από τα προγράμματα οδήγησης θα επιλέξεις είτε το Sport είναι το Track, είτε θα φτιάξεις το δικό σου -αν και υπάρχουν ακόμα τα Normal, Slippery και το Drag Strip. Μια ακόμα κίνηση, για όσους ακόμα ξέρουν και μπορούν να διαχειριστούν εκατοντάδες άλογα στους πίσω τροχούς, είναι η απανεργοποίηση του ESC.
Το 4ης γενιάς Ti-VCT V8 Coyote μηχανικό σύνολο των 5,0 λίτρων παράγει λίγους, χαμηλής συχνότητας κραδασμούς και ένα μπάσο ήχο που αλλάζει το ρυθμό της καρδιάς του οδηγού και τον συντονίζει με τη δική του λειτουργία. Σύντομα αντιλαμβάνεσαι ότι ακόμα και η αγαπημένη σου μουσική μέσα από το προηγμένο σύστημα της Bang & Olufsen με τα 12 μεγάφωνα αποτελεί παραφωνία την ώρα που οι 8 κύλινδροι δίνουν το ρυθμό.
Εννοείται φυσικά πως η εξαγωγή με την ενεργή βαλβίδα μπαίνει στο πρόγραμμα Track, από τα Quiet, Normal και Sport, για το μέγιστο της ηχητικής πανδαισίας. Και την ώρα που είσαι έτοιμος να πατήσεις το συμπλέκτη για να κουμπώσεις την πρώτη σχέση, δεν μπορείς να μην σκεφτείς ότι ήρθε η ώρα για γυμναστήριο -αλλιώς το αριστερό σου πόδι σύντομα θα έχει τη διπλάσια μυϊκή διάπλαση από το δεξί.
Η πρώτη αλλά και κάθε σχέση στο χειροκίνητο κιβώτιο απαιτεί επίσης κάμποση δύναμη, αλλά το κούμπωμα είναι άμεσο, η διαδρομή του λεβιέ ελάχιστη και η αίσθηση της μπίλιας τιτανίου στην κορυφή του επιλογέα υπέροχη. Επιπρόσθετα, ο οδηγός έχει την επιλογή ενεργοποίησης του rev match, ώστε σε κάθε κατέβασμα οι στροφές του κινητήρα να συντονίζονται με αυτές του κιβωτίου με μια ξερογκαζιά. Το αυτοκίνητο έχει τη ροπή να ξεκινήσει ακόμα και χωρίς την αύξηση των 750 σ.α.λ. του ρελαντί, αν ο οδηγός βαριέται ή χαλαρώνει.
Οι τροχοί των 19 ιντσών με ελαστικά διάστασης 255/40ZR εμπρός και 275/40ZR πίσω δίνουν εχέγγυα καλής μηχανικής πρόσφυσης, ενώ τα φρένα της Brembo με τις μπλε τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός τις διπίστονες πίσω και τους τέσσερις αεριζόμενους δίσκους, τη σιγουριά ότι όσα χιλιόμετρα και αν μαζέψεις, θα μπορέσεις να τα τιθασεύσεις. Οι αναρτήσεις με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω διαθέτουν μαγνητοροϊκά αμορτισέρ τα οποία αλλάζουν το βαθμό της απόσβεσής τους, αλλά όχι και την ουσία του αυτοκινήτου. Διότι όσο και αν προσπαθήσεις να κάνεις κατοικίδιο ένα θηρίο, μάλλον δεν θα τα καταφέρεις.
Το κάθισμα του οδηγού δεν φαίνεται και ούτε είναι μπάκετ, διαθέτει ηλεκτρική ρύθμιση αρκετών αλλά όχι πολλών παραμέτρων και παρά την μάλλον απογοητευτική του όψη όσον αφορά τη διαθέσιμη πλευρική στήριξη, τα καταφέρνει αρκετά καλά στην πράξη. Η θέση οδήγησης για τα δικά μας δεδομένα ήταν εξαιρετική και το τιμόνι έχει επίσης ρυθμίσεις, τις οποίες μονίμως είχαμε στην επιλογή sport.
Πάμε τώρα στην ουσία του θέματος Ford Mustang Dark Horse. Με ιπποδύναμη 453 ίππων και ροπή 540 Nm, οι πίσω τροχοί, παρά το μεγάλο τους πλάτος και διάμετρο, εύκολα χάνουν την πρόσφυσή τους, ειδικά στην ελληνικής ποιότητας άσφαλτο. Με τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα, θα νιώσει ο οδηγός μια κινητικότητα του πίσω μέρους και τίποτα περισσότερο. Χωρίς αυτά, μπορεί να «χορεύει» όλη μέρα, οπουδήποτε, ακόμα και στην ευθεία. Το τιμόνι είναι καλός σύμμαχος και αν ο οδηγός γνωρίζει τον τρόπο να τιθασεύει την υπερστροφή, θα απολαμβάνει μια μοναδική αίσθηση η οποία επικουρείται από τον θεσπέσιο ήχο του V8.
Η Βαλχάλα την οδήγησης έχει και soundtrack, το οποίο ξεκινά από μπάσο βρυχηθμό ανάμεσα στις 2-4.000 σ.α.λ. και από εκεί και πάνω μέχρι τις 7.500 σ.α.λ. του κόφτη γίνεται ένα μεταλλικό κροτάλισμα. Εννοείται ότι όλο αυτό περνά στα αυτιά του οδηγού, του συνεπιβάτη αλλά και δύο πόλεων εκατέρωθεν του σημείου που κινείται η Mustang Dark Horse. Το ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει κατασκευαστεί για να οδηγείται βίαια, γίνεται αντιληπτό και από το Performance Package που προσφέρεται στάνταρ και περιλαμβάνει ένα βοηθητικό ψυγείο λαδιού κινητήρα, ένα ψυγείο λαδιού για το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, ένα ψυγείο νερού χαμηλού βάρους για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας, ισχυρότερους ανεμιστήρες στο σύστημα ψύξης, καθώς και ένα ακόμα ψυγείο στον πίσω άξονα για την απαγωγή της θερμότητας του διαφορικού.
Αν έχουν σημασία οι επιδόσεις σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, αξίζει να σημειώσουμε ότι δεν είναι πιο δυναμικές από αυτές ενός Honda Civic Type R ή ενός Audi RS3. H επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,2 δευτερόλεπτα (4,4 με το αυτόματο κιβώτιο των 10 σχέσεων), ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 263 χλμ./ώρα. Μάλιστα αξίζει να σημειώσουμε ότι σε μια διαδρομή με στροφές σε δημόσιο δρόμο, τα αυτοκίνητα αυτά μπορούν να κινηθούν ίσως πιο γρήγορα και ασφαλώς -λόγω κίνησης στον εμπρός άξονα του Honda και στους τέσσερις τροχούς του RS3, αλλά και λόγω μικρότερου βάρους. Βλέπετε η Mustang είναι αρκετά τροφαντή στα 1.837 κιλά.
Τι μένει λοιπόν στην Ford Mustang Dark Horse; Τα πάντα, θα μου επιτρέψετε να δηλώσω, καθώς αυτό το αυτοκίνητο κουβαλάει στο dna του όλη τη μαγεία της μηχανολογικής εξέλιξης από το 1964 που παράγεται ανελλιπώς, στην πιο ανόθευτη μορφή της. Δεν διαθέτει την μικρομετρική κομψότητα της ιαπωνικής αναζήτησης της τελειότητας, ούτε την στιβαρή αποτελεσματικότητα της γερμανικής τεχνολογίας, αλλά φορτηγά ολόκληρα αίσθησης και ωμής ισχύος που μόνο ένας τεράστιος σε κυλινδρισμό V8 μπορεί να προσφέρει.
Η Ford Mustang Dark Horse είναι ένα αυτοκίνητο χτισμένο γύρω από τον κινητήρα και τη μετάδοση. Στην έβδομη γενιά της διαθέτει και σύγχρονα στοιχεία, τα οποία έχουν προστεθεί μάλλον διαδικαστικά και όχι ως ουσιώδη στοιχεία της προσωπικότητάς της. Αν συνηδειτοποιημένα επιλέξεις αυτό το αυτοκίνητο, μάλλον θα έχεις όλα τα ηλεκτρονικά παραφερνάλια μόνιμα απενεργοποιημένα και από αυτά που ορίζουν την απόδοση του κινητήρα, όλα ρυθμισμένα στο μέγιστο. Είτε πας στη δουλειά σου, είτε πας να αναζητήσεις μια παραδεισένια διαδρομή κάπου κοντά στο πουθενά.
Τα 17 – 20 λίτρα της μέσης κατανάλωσης βενζίνης μάλλον δεν έχουν πολύ νόημα εδώ. Περισσότερο νόημα έχει να διαθέτεις το χρόνο να ψάχνεις την καλή άσφαλτο όπου γης ή ακόμα και μια πίστα, για να ξεδιπλώσεις την άγρια ομορφιά αυτού του αυτοκινήτου. Η οποία δεν θα είναι πολύ ακόμα διαθέσιμη, καθώς τέτοια αυτοκίνητα δεν θα μπορούν να ταξινομηθούν τα επόμενα χρόνια στην Ε.Ε., λόγω ρύπων.
Χωρίς ανταγωνισμό
Αγέρωχη ναι, δυναμική σίγουρα, αληθινή απόλυτα. Κομψή ούτε καν -σαν αθλήτρια της δισκοβολίας, όχι του άλματος εις ύψος... Η Ford Mustang Dark Horse έχει πολλά στοιχεία στο αμάξωμά της για να τραβήξουν την προσοχή και την κλασική μορφή ενός μεγάλου κουπέ, που το μήκος του αγγίζει τα 4,819 μέτρα. Το τεράστιο εμπρός μέρος είναι τέτοιο διότι πρέπει να φιλοξενεί τον κινητήρα εντός του μεταξονίου και πίσω από τη νοητή ευθεία των γονάτων της εμπρός ανάρτησης, ενώ η χαμηλή γραμμή αμαξώματος και το μεγάλο πλάτος των 1,98 μέτρων φροντίζουν να δίνουν τον τόνο της θηριώδους δυναμικής του.
Για όσους επιζητούν την ένταξή τους στο κέντρο της προσοχής, με την Mustang θα έχουν το προσδόκιμο αποτέλεσμα και μάλιστα σχετικά φθηνά σε σχέση με ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά μοντέλα. Αλλά θα είναι κρίμα να επιλέξουν αυτό το αυτοκίνητο, για αυτό τον λόγο. Όσοι επίσης αναζητούν ένα “κοφτερό” σπορ αυτοκίνητο, ας στραφούν αλλού. Η Ford Mustang Dark Horse απευθύνεται σε οδηγούς που έχουν τη διάθεση και την ικανότητα να αναμετρώνται με τα κτηνώδη χαρακτηριστικά της σε κάθε χιλιόμετρο.
Τι και αν σε σχέση με άλλα σπορ αυτοκίνητα 2+2 θέσεων είναι πολύ πιο πρακτική, κυρίως με γνώμονα το μεγάλο χώρο αποσκευών των 380 λίτρων και όχι των δύο πίσω θέσεων, που είναι μόνο για μικρά παιδιά. Τι και αν προσφέρει καλή ορατότητα με τα μέτρα των σπορ αυτοκινήτων, τόσο εμπρός όσο επίσης στο πλάι και πίσω. Στην γρήγορη οδήγηση δεν κολακεύει τον οδηγό, αντίθετα του πετάει συνέχεια πάσες που αν δεν πιάσει, τότε εκτίθεται.
Για το κοινό στο οποίο απευθύνεται, το κόστος των 92.052 ευρώ είναι απόλυτα λογικό με το χειροκίνητο κιβώτιο αν και αρκετά υψηλότερο της απλής GT. Αν όμως καταλήξει κανείς στην αγορά μιας Mustang για όλους τους σωστούς λόγους, τότε καλό είναι να επιλέξει την κορυφαία. Άλλωστε πρόκειται για ένα σίγουρο future classic, η αξία του οποίου θα ανεβαίνει όσο τα χρόνια περνούν και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης της “ηρωικής” εποχής της αυτοκίνησης θα εκλείπουν.
Photo Credit: Βασίλης Κωστάκος
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!