Test drive Leapmotor C10: Οδηγήσαμε το νέο value for money όνομα στην ηλεκτροκίνηση

Test drive Leapmotor C10: Οδηγήσαμε το νέο value for money όνομα στην ηλεκτροκίνηση

Κώστας Παστρίμας
Test drive Leapmotor C10: Οδηγήσαμε το νέο value for money όνομα στην ηλεκτροκίνηση
Ένας νέος παίκτης κάνει την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά, με την κινεζική Leapmotor να αναστατώνει το status quo.

Η Leapmotor είναι μία νέα κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία που μόλις έκανε την είσοδό της στην ευρωπαϊκή αγορά, στοχεύοντας στην επέκταση της μερίδας της στα ηλεκτρικά οχήματα. Η εταιρεία ξεκίνησε στην Κίνα με σκοπό να προσφέρει προσιτές, αλλά τεχνολογικά προηγμένες λύσεις για τις αστικές μετακινήσεις και να ανταγωνιστεί πιο γνωστές μάρκες της αγοράς. Η Leapmotor έχει παρουσιάσει δύο ηλεκτρικά μοντέλα για την ευρωπαϊκή αγορά: το Leapmotor C10, ένα μεσαίου μεγέθους SUV που υπόσχεται μεγάλη αυτονομία και άνετους χώρους, και το Leapmotor T03, ένα μικρότερο μοντέλο σχεδιασμένο για χρήση στην πόλη.

Leapmotor C10

Η επέκταση της Leapmotor εκτός Κίνας έρχεται σε μία περίοδο μεγάλου ανταγωνισμού στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, και η εταιρεία επιδιώκει συνεργασίες που θα την ενισχύσουν σε αυτήν την κατεύθυνση. Μία από αυτές είναι η στρατηγική συμμαχία με τη Stellantis, η οποία της προσφέρει πολύτιμη τεχνογνωσία και ένα εδραιωμένο δίκτυο στην Ευρώπη. Παρότι η Leapmotor διατηρεί τη δική της ταυτότητα και παραγωγική βάση, η συνεργασία με τη Stellantis αναμένεται να της προσφέρει επιπλέον υποστήριξη σε θέματα έρευνας, ανάπτυξης και διανομής, ενώ αποτελεί και για τη Stellantis έναν τρόπο να ενισχύσει τη θέση της στην ηλεκτρική κινητικότητα, αξιοποιώντας τις καινοτομίες της Leapmotor. Αυτή η δοκιμή αφορά το Leapmotor C10.

Leapmotor C10

 

Χώροι και πρακτικότητα

Το Leapmotor C10 είναι ένα SUV μήκους 4.739 χιλιοστών, αρκετά μεγαλύτερο από άλλα της κατηγορίας, όπως το Nissan Ariya και το Skoda Enyaq, γεγονός που εξασφαλίζει χώρους άνετους για όλη την οικογένεια. Οι πίσω θέσεις είναι ιδιαίτερα ευρύχωρες, προσφέροντας άνεση λιμουζίνας στους επιβάτες, ενώ υπάρχει δυνατότητα αναδίπλωσης των καθισμάτων σε πλήρη οριζόντια θέση, δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο.

Leapmotor C10

Ωστόσο, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, που είναι 435 λίτρα με τα καθίσματα σε όρθια θέση και 1.410 λίτρα με τα καθίσματα κατεβασμένα, παραμένει λίγο μικρότερη σε σύγκριση με άλλα SUV της κατηγορίας. Παράλληλα όμως η πανοραμική οροφή συμβάλλει στην αίσθηση ευρυχωρίας, κάνοντας το εσωτερικό πιο φωτεινό και ευχάριστο για όλους τους επιβάτες. To κινεζικό D-SUV χρησιμοποιεί την τεχνολογία Cell-to-Chassis που ενσωματώνει την μπαταρία στο πλαίσιο του οχήματος, εξοικονομώντας χώρο και ενισχύοντας την ασφάλεια και την ακαμψία.

Επαρκής ηλεκτρική ισχύς

Το Leapmotor C10 διαθέτει έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 218 ίππων, που μεταφέρονται στους πίσω τροχούς, προσφέροντας αρκετή ισχύ για το βάρος του οχήματος και επιτάχυνση από 0-100 km/h σε περίπου 7,5 δευτερόλεπτα. Αν και η ισχύς είναι επαρκής για την καθημερινή οδήγηση, δεν υπάρχει ιδιαίτερη «σπιρτάδα» ή αίσθηση οδηγικής απόλαυσης. Στις στροφές, το C10 παρουσιάζει κάποιες τάσεις ελαφράς αστάθειας, καθώς το αμάξωμα παίρνει μεγάλες κλίσεις. Η σπορ οδήγηση βέβαια είναι πολύ μακριά από τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου, που έχει άλλες -πιο σημαντικές- προτεραιότητες.

Leapmotor C10

Ωστόσο, το C10 διαπρέπει στην άνετη και ξεκούραστη οδήγηση σε χαμηλότερες ταχύτητες, προσφέροντας ήπια και ισορροπημένη συμπεριφορά μέσα στην πόλη αλλά και εκτός αυτής. Η ελαφριά αίσθηση στο τιμόνι βοηθά στους ελιγμούς, ενώ οι μεγάλοι τροχοί των 20 ιντσών προσδίδουν μία επιβλητική και δυναμική εμφάνιση.

Το Leapmotor C10 διαθέτει μπαταρία 69,9 kWh που προσφέρει αυτονομία περίπου 420 χιλιομέτρων (σύμφωνα με τον κύκλο WLTP), αν και η πραγματική αυτονομία φαίνεται να κυμαίνεται λίγο χαμηλότερα σε μεικτές συνθήκες οδήγησης. Η γρήγορη φόρτιση με DC βρίσκεται στα 84 kW, γεγονός που σημαίνει ότι η φόρτιση στο 80% απαιτεί περίπου 30 λεπτά. Ωστόσο, η αυτονομία που παρέχει η μπαταρία παραμένει πρακτική για μεγάλες διαδρομές, προσφέροντας αυτοπεποίθηση στους οδηγούς.

Leapmotor C10

Σχεδόν «Tesla» εμπειρία με κάποιες αδυναμίες

Η Leapmotor φαίνεται να έχει εμπνευστεί έντονα από την Tesla, προσφέροντας μια εμπειρία που θυμίζει το περιβάλλον των αμερικανικών ηλεκτρικών μοντέλων. Το C10 δεν έχει παραδοσιακό κλειδί, αλλά μία κάρτα-κλειδί, όπως ακριβώς και τα Tesla, προσφέροντας μία μοντέρνα και απλή λύση για την πρόσβαση στο όχημα. Επίσης, το μεγαλύτερο μέρος του ελέγχου των λειτουργιών γίνεται μέσω της μεγάλης κεντρικής οθόνης 14,6 ιντσών, καταργώντας σχεδόν όλους τους φυσικούς διακόπτες.

Leapmotor C10

Παρά την καινοτόμα αυτή προσέγγιση, το σύστημα infotainment παρουσιάζει ορισμένα προβλήματα λογισμικού, με κάποιες λειτουργίες να καθυστερούν ή να «παγώνουν» ανά διαστήματα. Επιπλέον, οι έντονες ειδοποιήσεις για την προσοχή του οδηγού, ειδικά το σύστημα αναγνώρισης απόσπασης, ενεργοποιούνται συχνά και χωρίς προφανή λόγο, προκαλώντας αναστάτωση. Ωστόσο, η δυνατότητα λήψης OTA ενημερώσεων σημαίνει ότι αυτά τα προβλήματα πιθανόν να λυθούν στο μέλλον, αναβαθμίζοντας έτσι την εμπειρία του χρήστη.

Leapmotor C10

Η συνολική διάταξη του εσωτερικού είναι λιτή και μοντέρνα, με έντονες επιρροές από την Tesla και τη μινιμαλιστική αισθητική της. Το ενιαίο σκουρόχρωμο εσωτερικό μπορεί να είναι λιτό σε σύγκριση με πολυτελέστερα ευρωπαϊκά SUV, αλλά η εργονομία και η ευχρηστία του καταφέρνουν να αφήσουν μια θετική εντύπωση. Το εσωτερικό του Leapmotor C10, αν και ίσως στερείται της πολυτέλειας που προσφέρουν τα premium μοντέλα της κατηγορίας, είναι αρκετά φιλικό στο άγγιγμα με ελαστικές υφές και μαλακά υλικά. Οι επιφάνειες και τα υλικά είναι ανθεκτικά, ενώ οι αποθηκευτικοί χώροι είναι πρακτικοί και καλοσχεδιασμένοι, παρέχοντας την απαραίτητη αντοχή στην καθημερινή χρήση. Ενσωματωμένο είναι επίσης το άνετο πακέτο εσωτερικού εξοπλισμού με καθίσματα που προσφέρουν σταθερότητα στην οδήγηση, και ένα λειτουργικό και ευχάριστο συνολικό περιβάλλον για τον οδηγό και τους επιβάτες, με κερασάκι στην τούρτα το εντυπωσιακό ηχοσύστημα με τα 12 ηχεία.

Μια οικονομική λύση με προοπτική βελτίωσης

Το Leapmotor C10 είναι μια καλή επιλογή για τους οδηγούς που αναζητούν ένα προσιτό και ευρύχωρο ηλεκτρικό SUV. Παρότι η προσπάθεια μίμησης της Tesla δεν πετυχαίνει απόλυτα, το C10 προσφέρει άνεση, τεχνολογία και πρακτικότητα που δύσκολα συναντάμε σε αυτή την κατηγορία τιμής. Παρά τις τεχνολογικές ατέλειες, το C10 έχει δυνατότητες βελτίωσης μέσα από ενημερώσεις λογισμικού και προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε σχέση με την τιμή του.

Leapmotor C10

Η βασική έκδοση C10 Style ξεκινά από 41.900 ευρώ, με έκπτωση 2.000 ευρώ και επιδότηση 9.000 ευρώ, φτάνοντας στα 30.900 ευρώ. Η C10 Design ξεκινά από 43.400 ευρώ και πέφτει 32.400 ευρώ με τις αντίστοιχες εκπτώσεις. Το C10 προσφέρει ένα καλό συνδυασμό απόδοσης και εξοπλισμού, όντας ένα από τα πιο οικονομικά ηλεκτρικά SUV της αγοράς. Η Leapmotor φαίνεται να έχει προσαρμόσει τις σύγχρονες τάσεις της αυτοκίνησης με μία εντυπωσιακή, Tesla-like προσέγγιση, κάτι που θα μπορούσε να προσελκύσει οδηγούς που επιθυμούν ένα εξελιγμένο, σύγχρονο όχημα με καλές δυνατότητες και μια πιο «high-tech» αίσθηση.

Leapmotor C10

Παρά τις προσπάθειες αυτές, η Leapmotor έχει μερικές αδυναμίες να επιλύσει, ιδιαίτερα στον τομέα του λογισμικού και της χρηστικότητας, που αναμένεται να αναβαθμιστούν με OTA ενημερώσεις. Εάν η εταιρεία μπορέσει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των Ευρωπαίων καταναλωτών με γρήγορες βελτιώσεις, το C10 μπορεί να βρει τη θέση του στην ευρωπαϊκή αγορά, προσφέροντας μία σοβαρή εναλλακτική λύση σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.

Φωτογραφίες: Αιμίλιος Βελία

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!