Honda GB350S: Πάμε σαν άλλοτε (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
Honda GB350S: Πάμε σαν άλλοτε (vid)
Μέλημα των μηχανικών της Honda ξεκινώντας το σχεδιασμό του νέου GB350S ήταν η απλή παγκόσμια παραδοχή για το πώς θα πρέπει να είναι μία μοτοσικλέτα.

Εφαρμόζοντας όλη την τεχνολογία που είχαν στη διάθεσή τους, θέλησαν να κατασκευάσουν έναν διαχρονικό, μικρού κυβισμού, μονοκύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα με ευχάριστη αλλά και αποδοτική λειτουργία. Και με αυτόν τον τρόπο να δημιουργήσουν μια ευκολοδήγητη μοτοσικλέτα ανεξαρτήτως επιπέδου εμπειρίας αναβάτη, που θα προσφέρει ένα ποιοτικό μηχανικό σύνολο και διαχρονικό στυλ σε μια πολύ προσιτή τιμή. Η Honda έχει τεράστια εμπειρία στη δημιουργία μοτοσικλετών για όλους τους αναβάτες. Και με έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό μοτοσικλετών να εμπίπτουν στην κατηγορία Α2 για να προσελκύσουν ένα νεότερο ηλικιακά κοινό στην κουλτούρα των δύο τροχών, είναι η κατάλληλη στιγμή για να προσθέσει στην ευρωπαϊκή γκάμα της ένα μοντέλο εμπνευσμένο από το παρελθόν, αλλά προσανατολισμένο στο μέλλον. Το Honda GB350S πετυχαίνει ακριβώς αυτό. Είναι η ιδανική μοτοσικλέτα για να ξεκινήσει -ή να συνεχίσει- κάποιος την περιπλάνησή του στον κόσμο των δύο τροχών και να απολαύσει ό,τι θα φέρει αυτό το ταξίδι: συντροφιά, κοινές στιγμές και νέους ορίζοντες. Κατάλληλο για χαλαρές παρεΐστικες βόλτες αλλά και για πιο μακρινές εξορμήσεις, το GB350S επιτυγχάνει αβίαστα τους στόχους που του έχουν τεθεί και είναι πρόθυμο να ικανοποιήσει κάθε είδους επιθυμία για customizing.

Honda

Ένας ο κύλινδρος, λίγα τα άλογα

Ο μονοκύλινδρος αερόψυκτος SOHC κινητήρας των 348cc αποδίδει μέγιστη ισχύ 21,1Hp και ροπή 29 Nm, δίνοντας έμφαση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Είναι επίσης υποτετράγωνος, με βολάν μεγάλης αδρανειακής μάζας, ρυθμισμένος έτσι ώστε να παρέχει τη μοναδική αίσθηση που χαρακτηρίζει ένα μονοκύλινδρο μηχανικό σύνολο, με έντονο χαρακτήρα και ξεχωριστό ήχο. Το κιβώτιο πέντε σχέσεων διαθέτει μακριά κλιμάκωση και το διαχειρίζεται ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist&slipper), ενώ τη δύναμη που περνάει στο δρόμο χαλιναγωγεί το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης της Honda (HSTC).

Honda

 

Παρά την κλασική του εμφάνιση, μια σειρά από σύγχρονες τεχνολογίες χαμηλών τριβών της Honda, όπως ένας έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος (offset) κατά 10mm, ασύμμετρα κωνικά κομβία και στεγανοποιημένος στροφαλοθάλαμος, συνδυάζονται με σκοπό τη βέλτιστη απόδοση καύσης. Για να επιτευχθεί τόσο η χωρητικότητα λαδιού όσο και η μειωμένη αντίσταση ανάδευσης λαδιού στροφαλοφόρου άξονα σε περιορισμένο χώρο, ο στεγανοποιημένος στροφαλοθάλαμος χρησιμοποιεί ένα διάφραγμα μεταξύ των θαλάμων της μετάδοσης και του στροφαλοφόρου άξονα. Μια βαλβίδα reed, η οποία βρίσκεται στο διαχωριστικό του στροφαλοθάλαμου, ανοιγοκλείνει σύμφωνα με τους παλμούς πίεσης στο στρόφαλο λόγω της παλινδρόμησης του εμβόλου, τροφοδοτώντας με λάδι ένα μπεκ ψύξης εμβόλου (που ψύχει το έμβολο και λιπαίνει το κάτω άκρο της μπιέλας). Το λάδι στη συνέχεια ρέει προς το κιβώτιο, μειώνοντας τις τριβές και βελτιώνοντας την κατανάλωση καυσίμου.

Honda

Για βέλτιστη απόδοση ψύξης, το βάθος, το πάχος και η απόσταση των πτερυγίων ψύξης έχουν αναθεωρηθεί προσεκτικά, κάτι που παράλληλα αναδεικνύει την αισθητική του κινητήρα. Για την ψύξη της περιοχής πίσω από το θάλαμο καύσης, μια δίοδος λαδιού στην κυλινδροκεφαλή διατρέχει το άνω τμήμα της κεφαλής, μειώνοντας τη θερμοκρασία κατά 10%.

Μελετημένη μετάδοση

Το πεντατάχυτο κιβώτιο χρησιμοποιεί μακριά κλιμάκωση μεταξύ πρώτης και τέταρτης σχέσης για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της ροπής σε αστικές διαδρομές, ενώ η πέμπτη είναι κατάλληλη για μεγάλο εύρος χρήσης, από τα 30km μέχρι την τελική ταχύτητα. Ένας συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper) από αλουμίνιο μειώνει τη δύναμη στη μανέτα κατά 30%, διευκολύνοντας την οδήγηση στην πόλη, ενώ παράλληλα δεν επιτρέπει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού στο φρενάρισμα και στα απότομα κατεβάσματα.

Honda

Λιτές καταστάσεις

To GB350S είναι μία μοτοσικλέτα φτιαγμένη για να κινείται με ευελιξία στους πολυσύχναστους δρόμους της πόλης. Το ατσάλινο πλαίσιο παρέχει σταθερότητα και ασφάλεια, η συνολική γεωμετρία προσφέρει μικρή ακτίνα στροφής, ενώ τόσο το κέντρο βάρους όσο και το ύψος της σέλας είναι ιδιαίτερα χαμηλά. Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 41mm και τα διπλά πίσω αμορτισέρ δεν διεκδικούν δάφνες προδιαγραφών, η Honda όμως δηλώνει πως προσφέρουν άνεση και αποτελεσματική απόσβεση των ανωμαλιών, ενώ την πέδηση εξασφαλίζουν οι δίσκοι των 310mm εμπρός, 240mm πίσω και το δικάναλο ABS. Οι διαστάσεις των αλουμινένιων ζαντών είναι 19/17 ίντσες μπροστά πίσω αντίστοιχα και ταιριάζουν γάντι με το στυλ της μοτοσικλέτας. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 800mm και το βάρος της μοτοσικλέτας λίγο κάτω από τα 180 κιλά (με όλα της τα υγρά).

Honda

Μοναδικό το στιλ

Σκόπιμα διακριτική, η σχεδίαση αποτίει φόρο τιμής στην ένδοξη ιστορία των roadster της Honda με το ατσάλινο ρεζερβουάρ καυσίμου, τα πλαϊνά πάνελ από ρητίνη, τις φισούνες στα καλάμια του πιρουνιού και τις κομψές μαύρες λεπτομέρειες στον κινητήρα και σε διάφορα αλλά σημεία. Ο φωτισμός είναι full LED, με το στρογγυλό προβολέα να ξεχωρίζει, ενώ ένα συμπαγές αναλογικό ταχύμετρο φιλοξενεί μια μικρή οθόνη LCD με πλήρη πληροφόρηση (από επιλεγμένη σχέση και μέση/στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου μέχρι ένδειξη αυτονομίας και λειτουργίας ECO).

Φωτογραφίες: Honda

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!