Kymco CV-R5: Ένα scooter για άσφαλτο και χώμα
Ακριβώς από την ένωση δύο κόσμων γεννήθηκε το νέο CV-R5, το πρώτο maxi adventure scooter της Kymco, έτοιμο να εισχωρήσει σε ένα στρατηγικό τμήμα της αγοράς όλο και πιο πλούσιο σε προτάσεις. Εκεί έχει να αντιμετωπίσει σημαντικούς αντιπάλους, όπως τα Honda ADV 350, BMW C 400 X , SYM ADXTG 400 και Zontes G368, προτάσοντας απέναντί τους ένα ξεχωριστό σχεδιασμό που δεν θυμίζει τίποτα άλλο.
To νέο CV-R5 είναι το μοναδικό μοντέλο της Kymco που από πρωτότυπο μετατράπηκε σε μοντέλο παραγωγής μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και αυτό είναι κάτι που μαρτυρά την επιθυμία του εργοστασίου να μην αφήσει τον ανταγωνισμό να παίζει μπάλα χωρίς αντίπαλο.
Σχεδιασμός και εξοπλισμός
Η εμφάνιση του νέου CV-R5 σίγουρα δεν κρύβει την επιθυμία του για περιπέτεια: ψηλό τιμόνι με προστατευτικά χεριών, ανάποδο πιρούνι σε συνδυασμό με ψαλίδι αλουμινίου, ψηλά τοποθετημένο τελικό εξάτμισης και πλαστικά που μοιάζουν με αυτά των μοτοσυκλετών που διασχίζουν τους αμμόλοφους των αφρικανικών ερήμων. Στο κεντρικό τμήμα του επιστρέφει ως scooter, με μεγάλες πλατφόρμες για τα πόδια των επιβατών και ένα τούνελ που δίνει πρόσβαση στο ρεζερβουάρ καυσίμου των 13 λίτρων.
Προφανώς, το CV-R5 προσφέρει μέγιστη πρακτικότητα, τυπική των scooter, με ένα χώρο κάτω από τη σέλα ικανό να φιλοξενήσει κράνος full-face, αλλά και φέρινγκ με ψηλή ζελατίνα που προστατεύει επαρκώς από τα στοιχεία της φύσης. Η τεχνολογία βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας, μάλιστα υπάρχει σύστημα ανάφλεξης χωρίς κλειδί, έγχρωμη οθόνη TFT με συνδεσιμότητα, ABS, έλεγχος πρόσφυσης, αισθητήρας παρακολούθησης πίεσης ελαστικών και φωτισμός full LED.
Κινητήρας και πλαίσιο
Το νέο Kymco CV-R5 τροφοδοτείται από έναν σύγχρονο και άνευ προηγουμένου υγρόψυκτο 4βάλβιδο μονοκύλινδρο κινητήρα 427cc, εξοπλισμένο με ηλεκτρονικό ψεκασμό και multi-map ride by wire. Οι 34,4 HP στις 7.500rpm μέγιστης ισχύος και τα 40Nm ροπής στις 5.000rpm εγγυώνται απόδοση στην κορυφή της κατηγορίας του, ενώ καταφέρνουν να εγγυηθούν εξαιρετική αυτονομία, χάρη στη μειωμένη κατανάλωση και το μεγάλο ρεζερβουάρ. Το κιβώτιο ταχυτήτων CVT βοηθά στο να υπάρχει πάντα η σωστή σχέση μετάδοσης, η οποία περνάει στον πίσω τροχό μέσω αλυσίδας, ακριβώς όπως και στις Αdventure μοτουκλέτες, από τις οποίες αντλεί έμπνευση.
Η επιρροή από τον κόσμο των μοτοσυκλετών είναι εμφανής. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά scooter, ο κινητήρας είναι τοποθετημένος στο κεντρικό τμήμα του πλαισίου, προς όφελος της μαζικής συγκέντρωσης και της οδηγικής απόλαυσης. Το ανάποδο πιρούνι μεγάλης διαμέτρου προσφέρει μεγάλη διαδρομή τροχού και είναι σχεδιασμένο για να αντιμετωπίζει αστικά εμπόδια αλλά και εκείνα που μπορεί να συναντήσουμε κατά τη διάρκεια μιας ελαφριάς περιπέτειας εκτός δρόμου. Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μονό αμορτισέρ, που είναι συνδεδεμένο με το ψαλίδι αλουμινίου μέσω πολλαπλών συνδέσμων και εξοπλισμένο με το νέο σύστημα PTM (Pivoting Torque Management) που εξασφαλίζει καλύτερη σταθερότητα, διαχειριζόμενο έτσι όπως πρέπει τις δυνάμεις που αναπτύσοονται κατά την επιτάχυνση και την επιβράδυνση.
Το απόβαρο των 210 κιλών του νέου CV-R5 σταματά από ένα ισχυρό σύστημα πέδησης, εξοπλισμένο με διπλό μπροστινό δίσκο με ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες, ενώ στο πίσω μέρος ο δίσκος συνεργάζεται με μια δαγκάνα διπλού εμβόλου. Σε αυτόν επενεργεί και το στάνταρ χειρόφρενο, χρήσιμο όταν σταθμεύουμε το scooter σε επικλινές έδαφος. Στις σπορ ζάντες από κράμα αλουμινίου υπάρχουν ελαστικά διπλής χρήσης, σχεδιασμένα για να προσφέρουν το σωστό επίπεδο πρόσφυσης ακόμα και όταν αφήνουμε την άσφαλτο για οδήγηση εκτός δρόμου. Οι διαστάσεις τους είναι 120/70-15 μπροστά και 150/70-14 πίσω.
Εργονομία
Στο CV-R5 η θέση οδήγησης είναι κυρίαρχη, όπως και στα σύγχρονα maxi enduro, χάρη στο φαρδύ τιμόνι που μας επιτρέπει να ελέγχουμε καλύτερα το όχημα σε χαμηλές ταχύτητες. Η σέλα απέχει 800mm από το έδαφος και είναι σχεδιασμένη για να επιτρέπει στη συντριπτική πλειοψηφία των αναβατών την εύκολη επαφή με το έδαφος.
Η σέλα είναι μεγάλη και με πλούσιο αφρώδες υλικό, ιδανική να προσφέρει την απαιτούμενη άνεση ακόμα και στην πολύωρη οδήγηση. Ο συνεπιβάτης, που φιλοξενείται άνετα στο πίσω μέρος, διαθέτει αποκλειστικά αναδιπλούμενα μαρσπιέ και δύο πρακτικές εργονομικές λαβές για να στηρίζεται.
Μέχρι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει πληροφόρηση για τιμή και άφιξη στη χώρα μας, μόλις μάθουμε κάτι θα επανέρθουμε με μια πιο αναλυτική παρουσίση του μοντέλου.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!