Η ΚΤΜ προχωρά σε αναδιάρθρωση για να αποφύγει την πτώχευση

Κώστας Παστρίμας
Η ΚΤΜ προχωρά σε αναδιάρθρωση για να αποφύγει την πτώχευση
Μετά από σοβαρά οικονομικά προβλήματα, η KTM AG, θυγατρική της Pierer Mobility Group, προχωρά σε διαδικασίες αναδιάρθρωσης για να διατηρήσει τη βιωσιμότητά της.

Η KTM AG, ηγέτιδα στον χώρο των μοτοσυκλετών, υπέβαλε αίτηση στα αυστριακά δικαστήρια για την έναρξη δικαστικών διαδικασιών αναδιάρθρωσης με αυτοδιαχείριση (Sanierungsverfahren unter Eigenverwaltung). Αυτή η διαδικασία παρέχει στην εταιρεία τη δυνατότητα να διαπραγματευτεί με τους πιστωτές της, να μειώσει τα χρέη της και να συνεχίσει να λειτουργεί υπό επιτήρηση.

Η Pierer Mobility Group, μητρική εταιρεία της KTM, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία δεν κατάφερε να εξασφαλίσει την απαιτούμενη προσωρινή χρηματοδότηση ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για να καλύψει τις τρέχουσες ανάγκες. Στόχος της αναδιάρθρωσης είναι η εξασφάλιση της πληρωμής τουλάχιστον του 30% των χρεών εντός διετίας, ενώ το υπόλοιπο θα διαγραφεί.

KTM

Η οικονομική δυσκολία της KTM συνδέεται με τη λάθος εκτίμηση της αγοράς μετά την πανδημία. Κατά τη διάρκεια του COVID-19, η ζήτηση για μοτοσυκλέτες εκτοξεύτηκε λόγω των περιορισμένων ταξιδιωτικών δυνατοτήτων και της αυξημένης διαθεσιμότητας χρημάτων. Η KTM επένδυσε σε αύξηση της παραγωγής, πιστεύοντας ότι η ζήτηση θα παραμείνει υψηλή. Ωστόσο, η επιστροφή στην κανονικότητα, σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό και τα αυξημένα επιτόκια, μείωσαν τη ζήτηση για μοτοσυκλέτες και άφησαν την KTM με πλεόνασμα 100.000 μοτοσυκλετών αξίας 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

 

Οι επιπτώσεις στην παραγωγή και το προσωπικό

Η εταιρεία ανακοίνωσε μείωση της παραγωγής από 112.000 μονάδες σε 76.000, ενώ προβλέπεται μείωση 600 θέσεων εργασίας τους επόμενους έξι μήνες. Παράλληλα, η KTM σκοπεύει να διατηρήσει την πληρωμή των μισθών για τους εργαζόμενους που παραμένουν και να καλύψει αποζημιώσεις όσων αποχωρήσουν. Ενόψει της αναδιάρθρωσης, η PMG έχει ήδη μειώσει δραστικά το μέγεθος του διοικητικού της συμβουλίου, το οποίο πλέον αποτελείται μόνο από τον Στέφαν Πίρερ και τον συν-Διευθύνοντα Σύμβουλο Γκόντφριντ Νοϊμάιστερ, έναν έμπειρο στέλεχος με ιστορικό στη διαχείριση εταιρειών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες λόγω των συνεπειών της πανδημίας.

KTM

Η Pierer Mobility Group εξακολουθεί να εξετάζει εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης. Μια πιθανή λύση είναι η αύξηση της συμμετοχής της ινδικής Bajaj Auto, συνεργάτη της KTM. Ωστόσο, η επέκταση αυτή θα μπορούσε να σημαίνει απώλεια του ελέγχου από τον Στέφαν Πίρερ, ο οποίος κατέχει σήμερα την πλειοψηφία. Παρά τα προβλήματα, το Pierer Mobility Group διατηρεί ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο προϊόντων για όλες τις μάρκες υπό την ομπρέλα του (KTM, Husqvarna, GASGAS και MV Agusta) και μια πιστή πελατειακή βάση. Με πωλήσεις 382.000 μοτοσυκλετών το 2023, η εταιρεία εξακολουθεί να έχει ισχυρή παρουσία στην αγορά.

Η σημασία για τους αγώνες (και για το MotoGP)

Η KTM, γνωστή για τη φράση «READY TO RACE», συνεχίζει να επενδύει στο MotoGP, δαπανώντας αρκετά εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Παρόλο που η αγωνιστική δραστηριότητα είναι κεντρικό στοιχείο της εταιρικής ταυτότητας, η οικονομική κρίση μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και συνεργασιών. Πάντως, στελέχη της εταιρείας επιβεβαίωσαν ότι η KTM θα παραμείνει ενεργή στο MotoGP το 2025.

Η KTM βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς προσπαθεί να εξισορροπήσει το χρέος της με την ανάγκη να διατηρήσει την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητά της. Η επιτυχία της αναδιάρθρωσης θα καθορίσει το μέλλον της εταιρείας, αλλά και την ικανότητά της να παραμείνει πρωτοπόρος στον χώρο των μοτοσυκλετών και του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

KTM

Αναλυτικά η ανακοίνωση του αυστριακού ομίλου

Pierer Mobility AG: Προετοιμασία για αίτηση δικαστικής αναδιάρθρωσης με αυτοδιαχείριση

Η KTM AG, θυγατρική που ανήκει εξολοκλήρου στην PIERER Mobility AG, θα υποβάλει αίτηση για την έναρξη δικαστικής διαδικασίας αναδιάρθρωσης με αυτοδιαχείριση (Sanierungsverfahren unter Eigenverwaltung) στις 29 Νοεμβρίου 2024. Οι χρηματοδοτικές ανάγκες της KTM AG ανέρχονται αυτήν τη στιγμή σε υψηλό τριψήφιο ποσό εκατομμυρίων ευρώ. Η διοίκηση πλέον δεν αναμένει να εξασφαλίσει την απαραίτητη προσωρινή χρηματοδότηση εγκαίρως.

Το Εκτελεστικό Συμβούλιο της KTM AG αποφάσισε σήμερα να καταθέσει αίτηση για την έναρξη δικαστικής διαδικασίας αναδιάρθρωσης με αυτοδιαχείριση για τα περιουσιακά στοιχεία της KTM AG και των θυγατρικών της KTM Components GmbH και KTM F&E GmbH. Η διαδικασία παρέχει τη δυνατότητα συνέχισης της διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων υπό επίβλεψη και αναδιοργάνωσης του Ομίλου KTM ανεξάρτητα. Όλες οι υπόλοιπες θυγατρικές της KTM AG, ιδίως όλες οι εμπορικές εταιρείες, δεν επηρεάζονται.

Στόχος της διαδικασίας είναι να συμφωνηθεί ένα σχέδιο αναδιοργάνωσης με τους πιστωτές εντός 90 ημερών. Η αναδιάρθρωση του ομίλου στοχεύει όχι μόνο στη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης συνέχισης της KTM AG, αλλά και στη δημιουργία της βάσης για να αναδυθεί ισχυρότερη από αυτήν τη διαδικασία.

Η προσαρμογή της παραγωγής αναμένεται να οδηγήσει σε σταδιακή μείωση των πλεονασμάτων αποθέματος στην KTM και στους αντιπροσώπους της κατά τα επόμενα δύο έτη. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μείωση της λειτουργικής απόδοσης στις αυστριακές εγκαταστάσεις, συνολικού ύψους άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ τα έτη 2025 και 2026.

Η διαδικασία αναδιάρθρωσης θα οδηγήσει σε πρόσθετες δυνητικές απώλειες, όπως έξοδα από απαραίτητες διαγραφές (π.χ. για κεφαλαιοποιημένο κόστος ανάπτυξης) και κόστος για μειώσεις προσωπικού, καθώς και τις ελλείψεις σε σταθερά κόστη λόγω της μειωμένης λειτουργικής απόδοσης και άλλα έξοδα που προκύπτουν από τη διαδικασία αναδιάρθρωσης.

Συνεπώς, για το τρέχον οικονομικό έτος 2024, η εταιρεία αναμένει αρνητικό ετήσιο καθαρό αποτέλεσμα στον πολύ υψηλό τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ λόγω των προαναφερθέντων λόγων.

Φωτογραφίες: ΚΤΜ

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!