Νέες κάμερες για τροχαίες παραβάσεις: Θα φωτογραφίζουν και τον οδηγό
- Ο διαγωνισμός για τις 1.000 κάμερες
- Τι θα επιτηρούν οι κάμερες
- Ποια θα είναι η διαδικασία βεβαίωσης κλήσεων
Το καλοκαίρι του 2025 σχεδιάζεται να τοποθετηθούν στους δρόμους της Αττικής οι πρώτες από τις 1.000 κάμερες ελέγχου τροχαίων παραβάσεων αλλά και έκνομων πράξεων. Αυτό ανακοινώθηκε στην παρουσίαση του «Κυβερνητικού Σχεδίου για την εγκατάσταση καμερών τροχαίας, αστυνόμευσης και ασφάλειας των πολιτών» παρουσίασαν οι Υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.
Όπως ανέφερε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, τα σημεία όπου θα τοποθετηθούν οι 1.000 νέες κάμερες θα υποδειχθούν από την Τροχαία. «Η ΕΛΑΣ έχει παράξει σχέδιο εγκατάστασης καμερών σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής, ενώ πολύ σύντομα θα υπάρξει η αντίστοιχη πρόταση για τη Θεσσαλονίκη. Τα κριτήρια είναι η κυκλοφορία και η διαχείρισή της, αλλά και η διαλεύκανση εγκληματικών πράξεων», τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης.
Ο διαγωνισμός για τις 1.000 κάμερες
Όπως ανέφερε ο ο κ. Παπαστεργίου, η προμήθεια των 1.000 καμερών θα γίνει μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας με παραχώρηση για μία δεκαετία. Την ευθύνη για τη συντήρηση και την λειτουργία τους θα έχει ο ανάδοχος.
Στόχος είναι ο διαγωνισμός να είναι έτοιμος έως τα τέλη Ιανουαρίου 2025 και μέχρι το προσεχές καλοκαίρι να έχουν εγκατασταθεί και να λειτουργούν οι πρώτες από τις 1.000 κάμερες. Πέρα από τις κάμερες θα λειτουργεί και το νέο πληροφοριακό σύστημα.
Τι θα επιτηρούν οι κάμερες
Σε αντίθεση με τις 388 νέες κάμερες της Περιφέρειας Αττικής που θα καταγράφουν παραβίαση του κόκκινου και θα φωτογραφίζουν μόνο το πίσω μέρος του οχήματος, οι 1.000 κάμερες θα βγάζουν εικόνα και του οδηγού, για βεβαίωση παραβάσεων όπως η χρήση κινητού τηλεφώνου και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας. Η συγκεκριμένη δυνατότητα θα πρέπει βέβαια να εγκριθεί πρώτα από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, αλλά όπως μας είπε ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι μία πρακτική που πλέον εφαρμόζεται σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.
Οι κάμερες θα καταγράφουν:
- Όριο ταχύτητας
- Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
- Μη τήρηση χρήσης κράνους
- Χρήση κινητού τηλεφώνου
- Μη χρήση ζώνης
- Έλεγχος ΚΤΕΟ, Ασφαλιστικού συμβολαίου, Ακινησίας
Ποια θα είναι η διαδικασία βεβαίωσης κλήσεων
Με τη χρήση ΑΙ οι κάμερες θα βεβαιώνουν τις τροχαίες παραβάσεις. Όταν π.χ. η κυκλοφορία ρυθμίζεται από τροχονόμο δεν θα βεβαιώνεται η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη.
Όταν ο οδηγός περάσει με κόκκινο ένα φανάρι, θα του έρχεται sms ότι ελέγχεται για τροχαία παράβαση. Η κλήση θα μπαίνει στην ψηφιακή θυρίδα του πολίτη, όπου θα μπορεί να δει στοιχεία της παράβασης ή να καταθέσει ηλεκτρονικά ένσταση. Η πληρωμή θα γίνεται ηλεκτρονικά, ενώ θα γίνεται αυτόματη ενημέρωση του point system και ηλεκτρονική αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης, στις παραβάσεις που προβλέπουν κάτι αντίστοιχο.
Η ροή της νέας πρότασης
- Συλλογή συμβάντων
- Ασφαλής μεταφορά δεδομένων
- Αξιολόγηση από το γραφείο υποστήριξης
- Έκδοση Αστυνομικής Απόφασης
- Αποστολή κλήσης
- Διαδικασία ένστασης
- Πληρωμή κλήσης
- Ολοκλήρωση διαδικασίας
«Προτεραιότητα είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και απαιτούνται νέες και δυναμικές παρεμβάσεις», ανέφερε ο Χρήστος Σταϊκούρας. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε τη διαχείριση του συστήματος παραβάσεων που περιλαμβάνει:
- αλλαγή νομικού πλαισίου
- ψηφιακή καταγραφή παραβάσεων,
- οργάνωση κέντρου διαχείρισης παραβάσεων
- αυτοματοποίηση συστήματος ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών
- σύστημα ενημέρωσης χρηστών της οδού για τις παραβάσεις τους.
Τέλος ο Περιφερειάρχης Αττικής, Νίκος Χαρδαλιάς, αναφέρθηκε στο διαγωνισμό για 388 κάμερες, που θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία του Λεκανοπεδίου, κατόπιν υπόδειξης της Τροχαίας Αττικής. «Σε πρώτη φάση θα καταγράφονται οι παραβάτες ερυθρού σηματοδότη, ενώ το σχετικό υλικό θα αποστέλλεται σε κεντρικό server, με αποκλειστική πρόσβαση μόνο της Ελληνικής Αστυνομίας».
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!