Εκτός Stellantis ο CEO Κάρλος Ταβάρες

Νίκος Γιαννούλας
Εκτός Stellantis ο CEO Κάρλος Ταβάρες
Σε παραίτηση εξωθήθηκε ο μέχρι χθες Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis Κάρλος Ταβάρες, μετά τα άσχημα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου, αλλά και τη διαμάχη με σωματεία και επίσημους εμπόρους στις ΗΠΑ.

Την πόρτα της εξόδου έδειξε το Διοικητικό Συμβούλιο του ομίλου της Stellantis στον CEO Κάρλος Ταβάρες, την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2024, με άμεση μάλιστα ισχύ. Τόσο μεγάλη μάλιστα είναι η δυσαρέσκεια στο πρόσωπο του άλλοτε κραταιού manager του ομίλου, ώστε η αποπομπή του να έχει άμεση ισχύ και μάλιστα χωρίς να έχει βρεθεί ακόμα ο αντικαταστάτης του.


Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Stellantis, «Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας, υπό την Προεδρία του Τζον Έλκαν, αποδέχτηκε την παραίτηση του Κάρλος Ταβάρες από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου με άμεση ισχύ. Η διαδικασία για τον διορισμό του νέου Διευθύνοντος Συμβούλου βρίσκεται σε καλό δρόμο και την διαχειρίζεται Ειδική Επιτροπή του Διοικητικού Συμβουλίου. Αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025. Μέχρι τότε, μια νέα προσωρινή εκτελεστική επιτροπή, υπό την προεδρία του Τζον Έλκαν, αναλαμβάνει τη διοίκηση».


Ποιος είναι ο Κάρλος Ταβάρες


Ο Κάρλος Ταβάρες, πορτογαλικής καταγωγής, υπήρξε ένα από τα πλέον προβεβλημένα και επιτυχημένα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, χάρη στην αναβίωση του PSA (Peugeot – Citroen) group, την τύχη του οποίου ανέλαβε το 2014 ως Διευθύνων Σύμβουλος. Επί της διοίκησής του ο γαλλικός όμιλος επανήλθε στην κερδοφορία, έκανε μεγάλα ανοίγματα στην αγορά της Κίνας, απέκτησε την Opel την οποία και εξυγίανε και προχώρησε στην συνένωση με το Fiat - Chrysler Group, δημιουργώντας τον διεθνή όμιλο Stellantis, τον 4ο σε παραγωγή οχημάτων παγκοσμίως.


Το 2021, με την ίδρυση της Stellantis, η Κάρλος Ταβάρες ανέλαβε τη θέση του CEO. Στην πορεία των ετών η άγνοια της τεράστιας αμερικανικής αγοράς, που άνοιξε λόγω της Chrysler στο portfolio της Stellantis, οδήγησε τον Ταβάρες σε καταστροφικές αποφάσεις και σε σύγκρουση με τους αμερικανούς εμπόρους αλλά και το σωματείο United Auto Workers.

 


Ο ασκός του Αιόλου


Το αρνητικό κλίμα στις σχέσεις του Ταβάρες με τα σωματεία των εργαζομένων στις ΗΠΑ, καταδεικνύει ξεκάθαρα η δήλωση του προέδρου του σωματείου United Auto Workers, Σον Φέιν, με την ανακοίνωση της παραίτησης του Ταβάρες: «(Η παραίτηση του Ταβάρες) είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για μια εταιρεία που έχει υποστεί κακή διαχείριση και ένα εργατικό δυναμικό που υφίσταται κακομεταχείριση για πάρα πολύ καιρό».


Η κόντρα με τα συνδικάτα και τους dealers της Βόρειας Αμερικής υπήρξε απότοκο ενός πολύ κακού οικονομικού κλίματος για την Stellantis από την αρχή του τρέχοντος έτους, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε καθαρά έσοδα 33 δισεκατομμυρίων ευρώ το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, από 45 δισεκατομμύρια ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι. Όλες οι περιοχές εκτός της Νότιας Αμερικής είχαν διψήφια πτώση στα έσοδα - με επικεφαλής τη Βόρεια Αμερική- η οποία σημείωσε πτώση 42%.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!