Τροχαία δυστυχήματα: Η Ελλάδα υποδέχεται το νέο έτος με κηδείες
Το τραγικό τροχαίο δυστύχημα παραμονή της Πρωτοχρονιάς στις Πρέσπες, με δύο νέους 16 και 18 ετών να αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, μάλλον δεν θα είναι το τελευταίο για το 2024. Οι ελληνικοί δρόμοι αποτελούν «ναό του Μολώχ», όπου εκατοντάδες άνθρωποι – κυρίως νέοι και νέες – θυσιάζονται κάθε χρόνο.
Όσο ευθύνονται εκείνοι που οδηγούν χωρίς δίπλωμα ή μεθυσμένοι, άλλο τόσο ευθυνόμαστε και εμείς που απλά καταγράφουμε τα θύματα ενός ακήρυχτου πολέμου. Πολλαπλάσια είναι η ευθύνη του ελληνικού κράτους, το οποίο αδιαφορεί διαχρονικά.
Τα τροχαία ατυχήματα και τα θύματα μειώθηκαν στη χώρα μας μόνο όταν μειώθηκαν οι μετακινήσεις: αρχικά με την οικονομική κρίση της περιόδου 2009-2018 και στη συνέχεια με την πανδημία. Για αυτό ο μοναδικός αξιόπιστος τρόπος καταγραφής των θυμάτων σε τροχαία δυστυχήματα είναι με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
Τελευταία ημέρα του 2024, η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε τα στοιχεία για τα οδικά ατυχήματα στη χώρα μας τον Οκτώβριο του 2024. Είστε έτοιμοι για τη γροθιά στο στομάχι;
Σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων μειώθηκε ελάχιστα κατά 3,6% (953 έναντι 989), όμως ο αριθμός των νεκρών αυξήθηκε κατά 45,5%! Ναι, 45,5% περισσότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ελλάδας. 64 νεκροί φέτος τον Οκτώβριο, έναντι 44 τον περσινό Οκτώβριο.
Θέλετε να μάθετε για το σύνολο των νεκρών στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024; 569 έχασαν τη ζωή τους, έναντι 537 την ίδια περίοδο του 2023 και 546 το 2022.
Φτιάχνονται νέοι δρόμοι και όμως αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών σε τροχαία; Αντικαθίστανται (έστω με αργό ρυθμό) τα σαπάκια με νέα αυτοκίνητα που έχουν συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και παρόλα αυτά τα θύματα είναι περισσότερα; Τι να φταίει άραγε;
Μην τρέφετε αυταπάτες: Κανένας νέος ΚΟΚ – ακόμα και αυτός που έχουμε βαρεθεί να περιμένουμε να παρουσιαστεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εδώ και χρόνια – δεν πρόκειται να φτιάξει τα πράγματα. Μπορεί για τους πρώτους 2-3 μήνες να δούμε μία ελαφρά βελτίωση, όμως μετά θα επιστρέψουμε στα ίδια.
Από την Ελλάδα απουσιάζουν μόνο δύο στοιχεία, τα οποία υπάρχουν στις σοβαρές ευρωπαϊκές χώρες και είναι καθοριστικά για την οδική ασφάλεια: παιδεία και αστυνόμευση.
Γονείς που καμαρώνουν επειδή τα παιδιά τους μπορούν να οδηγούν το αυτοκίνητο (ή χειρότερα το φορτηγό) της οικογένειας από τα 13 και 14 χρόνια τους.
Μεθυσμένοι που είναι σίγουροι ότι ποτό και οδήγηση (τους) πηγαίνει πολύ.
Λάτρεις της τεχνολογίας που έχουν στο ένα χέρι το κινητό και στο άλλο το αυτοκίνητο.
Ηλικιωμένοι που αρνούνται να εγκαταλείψουν το τιμόνι, ακόμα και όταν δεν βλέπουν ή δεν ακούν τίποτα.
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη που θεωρεί ότι οι τροχονόμοι πρέπει να εμφανίζονται στους δρόμους μόνο όταν επισκέπεται τη χώρα ένας ξένος ηγέτης.
Αυτό το «εορταστικό κοκτέιλ» να είστε σίγουροι ότι θα έχει τα ίδια αποτελέσματα και το 2025.
Στην υγειά (των άλλων).
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!