Νέος ΚΟΚ: Πώς θα διαπιστώνεται αν είναι νόμιμη η διήθηση των μοτοσικλετών;
Στις 24 Ιανουαρίου ολοκληρώνεται η δημόσια διαβούλευση του αναθεωρημένου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Αφού ψηφιστεί στη Βουλή αναμένεται να τεθεί σε ισχύ τον Μάιο, τρεις μήνες αφότου δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές αλλαγές που φέρνει ο νέος ΚΟΚ είναι η νομιμοποίηση της κίνησης των μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων ανάμεσα στα αυτοκίνητα, σε δρόμους με τουλάχιστον δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.
Τι προβλέπει το άρθρο 17 για τη διήθηση
Επιτρεπτή αλλαγή λωρίδας και κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών σε πυκνή κυκλοφορία, κατηγορίες παραβάσεων και κυρώσεις για μη επιτρεπτό προσπέρασμα, κίνηση σε στοίχους, κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών σε πυκνή κυκλοφορία – Τροποποίηση παρ. 9 και αντικατάσταση παρ. 11 άρθρου 17 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Η παρ. 9 του άρθρου 17 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α΄57), περί προσπεράσματος – κυκλοφορίας σε στοίχους, αντικαθίσταται ως εξής:
«9. Αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε τα οχήματα να καταλαμβάνουν ολόκληρο το πλάτος του οδοστρώματος προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτών οχήματος, επιτρέπονται:
α) η αλλαγή λωρίδας μόνο προκειμένου το όχημα να στρίψει δεξιά ή αριστερά ή να σταθμεύσει,
β) η κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης (διήθηση) σε οδούς με τουλάχιστον δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση, αν η ταχύτητά τους δεν υπερβαίνει τα τριάντα (30) χιλιόμετρα την ώρα και
βα) τα λοιπά οχήματα είναι ακινητοποιημένα ή
ββ) η ταχύτητα αυτών είναι μικρότερη της ταχύτητας της διήθησης.
Κατά τη διενέργεια της διήθησης οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών παραχωρούν προτεραιότητα, τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα, μειώνουν ταχύτητα και ακινητοποιούνται, αν είναι αναγκαίο για την αποφυγή ατυχήματος και κάθε κινδύνου για τους υπόλοιπους οδηγούς ή πεζούς».
Πώς μπορεί να διαπιστωθεί η νομιμότητα της διήθησης
Με βάση τα παραπάνω, η κίνηση των μοτοσικλετών ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας επιτρέπεται μόνο όταν τα αυτοκίνητα είναι σταματημένα στην κίνηση ή κινούνται με χαμηλές ταχύτητες (κάτω από 30 χλμ/ώρα).
Πώς όμως θα διαπιστωθεί αυτό και θα βεβαιωθεί η παράβαση; Θα υπάρχουν αστυνομικοί στα φανάρια που θα στοχεύουν με ραντάρ τις μοτοσικλέτες για να διαπιστώσουν αν κινούνται με περισσότερα από 30 χλμ/ώρα;
Κάτι τέτοιο ουσιαστικά δεν μπορεί να γίνει, άρα θα συνεχιστεί η σημερινή επικίνδυνη κατάσταση με τις μοτοσικλέτες να κάνουν σφήνες και να περνούν με υψηλές ταχύτητες ανάμεσα στα λοιπά οχήματα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!