
Porsche: Κόβει 1.900 θέσεις εργασίας στη Γερμανία λόγω πτώσης των κερδών

- Η πτώση της κερδοφορίας και η χαμηλή ζήτηση για EV
- Αναπροσαρμογές στην ηλεκτροκίνηση και επιστροφή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Η Porsche ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε 1.900 αποδεσμεύσεις εργαζομένων στη Γερμανία ως μέρος ενός προγράμματος μείωσης κόστους, με στόχο την αντιστροφή της πτώσης της κερδοφορίας. Οι περικοπές προσωπικού θα επηρεάσουν εργαζόμενους στις κύριες εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Στουτγάρδη-Ζούφενχαουζεν και στο κέντρο έρευνας και ανάπτυξης στο Βάισαχ.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Porsche, ο στόχος είναι να μειωθεί το προσωπικό των δύο αυτών μονάδων κατά 15% έως το 2029, χωρίς ωστόσο να υπάρξουν αναγκαστικές απολύσεις. Η εταιρεία θα προχωρήσει σε εθελούσιες αποχωρήσεις, προγράμματα πρώιμης συνταξιοδότησης και αποζημιώσεις, ενώ θα περιορίσει τις νέες προσλήψεις.
Η πτώση της κερδοφορίας και η χαμηλή ζήτηση για EV
Η συνεχιζόμενη μείωση της κερδοφορίας της Porsche συνδέεται κυρίως με την πτώση των πωλήσεων στην Κίνα και τη χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
Η εταιρεία είχε προειδοποιήσει στις 6 Φεβρουαρίου ότι το κόστος της επέκτασης της γκάμας της με περισσότερα μοντέλα εσωτερικής καύσης και plug-in hybrid θα επηρεάσει την κερδοφορία της. Για το 2024, η Porsche αναμένει ότι το περιθώριο κέρδους της θα μειωθεί στο 14%, το χαμηλότερο σημείο της προβλεπόμενης κλίμακας (15-17%).
Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης, η εταιρεία ανακοίνωσε και αλλαγές στη διοίκησή της, απομακρύνοντας τον διευθυντή οικονομικών, Λουτς Μέσχε, και τον επικεφαλής πωλήσεων, Ντέτλεφ φον Πλάτεν, οι οποίοι δέχθηκαν κριτική για την αδύναμη χρηματιστηριακή απόδοση της Porsche.
Αναπροσαρμογές στην ηλεκτροκίνηση και επιστροφή στους κινητήρες εσωτερικής καύσης
Η μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν επηρεάζει μόνο την Porsche, αλλά και άλλες μάρκες του Ομίλου Volkswagen. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Volkswagen εξετάζει την παράταση της ζωής αρκετών βενζινοκίνητων και υβριδικών μοντέλων της.
Τα μοντέλα που μπορεί να συνεχίσουν μετά το 2030 είναι τα Volkswagen Golf, T-Roc και Tiguan και το Αudi A3.
Παρόλο που η VW έχει δεσμευτεί να καταργήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030, δηλώνει ότι θα είναι ευέλικτη στις εξελίξεις της αγοράς.
Η περίπτωση της Porsche αποτελεί ακόμα ένα σημάδι της μεταβατικής φάσης που περνά η αυτοκινητοβιομηχανία, όπου η ηλεκτροκίνηση δεν προχωρά με τον ρυθμό που είχε αρχικά προβλεφθεί, οδηγώντας τις εταιρείες να αναθεωρήσουν τις στρατηγικές τους.
Φωτογραφίες: Porsche
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!