F1 - Περίπατος και 1-2 για την McLaren στην Κίνα, με νικητή τον Πιάστρι (vid)

- «2 στα 2» για την McLaren για πρώτη φορά από το 2003
- Η εξέλιξη του αγώνα
- Η τελική κατάταξη του Grand Prix Κίνας
Την πρώτη του φετινή και τρίτη συνολικά νίκη της καριέρας του στη Formula 1 σημείωσε ο Όσκαρ Πιάστρι στην πίστα της Σαγκάης. O 24χρονος Αυστραλός ήταν επικεφαλής από την αρχή έως τον τερματισμό στο Grand Prix Κίνας, διατηρώντας μία σταθερή διαφορά από τον teammate του, Λάντο Νόρις, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος και αύξησε το βαθμολογικό του προβάδισμα.
OSCAR PIASTRI WINS THE CHINESE GRAND PRIX 🎉#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/kce8j2t9Xw
— Formula 1 (@F1) March 23, 2025
«2 στα 2» για την McLaren για πρώτη φορά από το 2003
Ήταν η 3η νίκη για τον Πιάστρι στην F1, μετά την Ουγγαρία και το Αζερμπαϊτζάν το 2024. Για πρώτη φορά από το 2003 η McLaren κέρδισε στα δύο πρώτα Grand Prix της σεζόν, ένα έκανε το 50ό 1-2 της ιστορίας της στη Formula 1.
🎥 | oscar after winning the chinese grand prix!!!
P1 FOR OUR BOY!! pic.twitter.com/5CiGa03WEe— Piastri News🍊 (@PiastriNews) March 23, 2025
O Τζορτζ Ράσελ έδωσε μάχες με τις McLaren μόνο στην εκκίνηση και μετά το pit stop, όμως δεν μπορούσε να ακολουθήσει για πολύ τον ρυθμό της MCL39. Έτσι το καλύτερο που μπόρεσε να πάρει από τον αγώνα ήταν η 3η θέση και η παρουσία του στο βάθρο.
H Ferrari έδειξε σημάδια βελτίωσης σε σχέση με την Αυστραλία, όχι όμως τόσο μεγάλα ώστε να απειλήσει την McLaren. Ο Σαρλ Λεκλέρ τερμάτισε στην 5η θέση και ο Λούις Χάμιλτον στην 6η, πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν που ήταν 4ος. Οι δύο οδηγοί της Scuderia άλλαξαν θέσεις στον 21ο γύρο μετά από εντολή της ομάδας, καθώς ο Μονεγάσκος είχε καλύτερο ρυθμό από τον Βρετανό. Τελικά ο Λεκλέρ δεν κατάφερε να αντέξει στην πίεση του παγκόσμιου πρωταθλητή, ο οποίος τον πέρασε στον 53ο από τους 56 γύρους του αγώνα.
Στη βαθμολογούμενη δεκάδα τερμάτισαν επίσης οι Εστεμπάν Οκόν (Haas), Κίμι Αντονέλι (Mercedes), Άλεξ Άλμπον (Williams) και Όλιβερ Μπέρμαν (Haas).
Η εξέλιξη του αγώνα
Στην εκκίνηση ο Νόρις εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ο Ράσελ στριμώχτηκε πίσω από τον Πιάστρι και ανέβηκε στη 2η θέση.
Moves at the start 😮💨#McLaren | #ChineseGP 🇨🇳
pic.twitter.com/KHgBd80soU— McLaren (@McLarenF1) March 23, 2025
Οι δύο οδηγοί της Ferrari πέρασαν τη Red Bull του πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν, αν και είχαν μεταξύ τους επαφή, με αποτέλεσμα να «τραυματιστεί» ελαφρά η εμπρός αεροτομή του Λεκλέρ.
— RacingPrix (@racing_prix) March 23, 2025
Ο Νόρις προσπαθούσε να κρατηθεί κοντά στον Πιάστρι, ώστε να έχει στη διάθεσή του το DRS σε περίπτωση που ο Ράσελ επιχειρούσε να πλησιάσει αρκετά. Την ίδια ώρα Χάμιλτον και Λεκλέρ είχαν απομακρυνθεί από τον Φερστάπεν. Ο επτάκις πρωταθλητής της Ferrari ανέφερε μικρή φθορά του εμπρός αριστερού ελαστικού.
Με την μέση γόμα ελαστικών οι δύο MCL39 είχαν πολύ καλό ρυθμό και στον 10ο γύρο ο 2ος Νόρις είχε διαφορά άνω των 2 δλ. από τον 3ο Ράσελ. Η απόσταση του Φερστάπεν από τον Λεκλέρ μπροστά του πλησίαζε τα 5 δλ. Ο Μονεγάσκος ανέφερε στον μηχανικό του ότι θέλει να ακολουθήσει το στρατηγικό πλάνο Α, σε περίπτωση που η κατάσταση παρέμενε ως είχε. Όμως ο μηχανικός είπε στον Λεκλέρ ότι λόγω της κίνησης στην πίστα θα τηρούσαν το πλάνο Β.
Ο Τσουνόντα έκανε pit stop πριν τον Αντονέλι, με αποτέλεσμα ο Ιταλός της Mercedes να βγει στην πίστα ακριβώς πίσω από τον Ιάπωνα της Racing Bulls, στην 14η θέση.
Τα pit stops για τους οδηγούς στις πρώτες θέσεις άρχισαν στον 14ο από τους 56 γύρους. Ο Χάμιλτον έπεσε προσωρινά στη 10η θέση και ο Φερστάπεν στη 12η.
Ο πρωτοπόρος Πιάστρι μπήκε για ελαστικά σκληρής γόμας στον 15ο γύρο, παραδίδοντας την 1η θέση στον Νόρις. Ο Αυστραλός επέστρεψε στην πίστα στην 4η θέση.
Όταν ο Νόρις βγήκε από τα pits βρέθηκε πίσω από την Aston Martin του Στρολ, με αποτέλεσμα ο Ράσελ με καλύτερη θερμοκρασία στα ελαστικά του να τον περάσει. Στον 17ο γύρο οι δύο Ferrari ήταν στο 7-8, πίσω από τον Σάινθ που δεν είχε κάνει ακόμα pit stop.
Ο Νόρις πήρε πίσω τη 2η θέση από τον Ράσελ με μία ωραία κίνηση στην αρχή του 18ου γύρου.
LETS GO LANDO pic.twitter.com/tVdXxaqXQs
— ray (@ln4norris) March 23, 2025
Μετά από εντολή της Ferrari, ο Χάμιλτον έδωσε στον 21ο γύρο τη θέση του στον Λεκλέρ, ο οποίος είχε πιο γρήγορο ρυθμό.
Leclerc, sobre el intercambio de posición con Hamilton: "Es una pena. El ritmo estaba ahí"#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/AfPr2m9TIU
— SHF77 (@SHF77382749) March 23, 2025
Η σειρά των 6 πρώτων ήταν πλέον: Πιάστρι - Νόρις - Ράσελ - Λεκλέρ - Χάμιλτον - Φερστάπεν. Όλοι βρίσκονταν έξω από το DRS.
Στον 31ο γύρο ο Χάμιλτον ήταν σχεδόν 3 δλ. πίσω από τον Λεκλέρ και 4 δλ. μπροστά από τον Φερστάπεν, κάνοντας έναν μοναχικό αγώνα.
Στον 35ο γύρο ο Νόρις ενημερώθηκε για μικρή πιθανότητα βροχής στους τρεις τελευταίους γύρους του αγώνα, κάτι που ίσως ανακάτευε την τράπουλα.
Στον 38ο γύρο ο Χάμιλτον έβαλε νέο σετ σκληρής γόμας, για να βελτιώσει το ρυθμό του έναντι του Φερστάπεν που πλησίαζε. Πλέον ήταν 6ος, στα 20 δλ. πίσω από τον Ολλανδό. Ο ρυθμός πλέον του Βρετανού ήταν πιο γρήγορος από αυτόν του Φερστάπεν, όμως η διαφορά τους ήταν μεγάλη και οι γύροι που απέμεναν... λίγοι.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής αργά αλλά σταθερά μείωνε την απόσταση από τον Λεκλέρ, ο οποίος έχανε πολύτιμο χρόνο στις στροφές 8 και 9. Στον 53ο γύρο ο Φερστάπεν πέρασε τον Μονεγάσκο και πήρε την 4η θέση.
Στους τελευταίους γύρους ο Νόρις αντιμετώπισε πρόβλημα με την απόδοση των φρένων του, όμως η διαφορά που είχε χτίσει από τον Ράσελ του επέτρεψε να διατηρήσει τη 2η θέση.
Η τελική κατάταξη του Grand Prix Κίνας
Η Haas έβαλε και τα δύο μονοθέσιά της στη βαθμολογούμενη δεκάδα, ενώ η Racing Bulls δεν κατάφερε να επαναλάβει το ρυθμό και την καλή εμφάνιση που είχε τις προηγούμενες μέρες στη Σαγκάη.
RACE CLASSIFICATION: The full rundown 👇#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/7Cb5QbfKBT
— Formula 1 (@F1) March 23, 2025
Eπόμενο Grand Prix στην Ιαπωνία, το τριήμερο 4-6 Απριλίου.
Photo Credits: McLaren F1/X
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!
Axl2021
Ρε παιδιά ο τσουνοντα το έπαθε..κάπου το έχασα και τον είδα τελευταιο
blackkostas
Απλά έσπασε χωρίς να έχει επαφή με κανέναν ή πουθενά...
clown
Στη Ferrari εκτός του ότι δεν θα έχουν ούτε φέτος κορυφαίο μονοθέσιο θα καταλάβουν σιγά σιγά ότι δεν έχουν και τους κατάλληλους οδηγούς για να χτυπήσουν το Πρωτάθλημα.
Formula1 TV
Ονομα και πραγμα, ταιριαζει...
3pointeras
Το ακούσαμε κι αυτό
C.N.P.
Νομίζω με βάση τον αποκλεισμό θα καταλάβετε και εσείς ότι είναι θέμα ομάδας και όχι θέμα οδηγών.
Swifty
Διαφωνώ οι οδηγοί της Φερράρι είναι απο τα καλύτερα δίδυμα του γκρίντ, δεν λέω ότι είναι οι καλύτεροι όλων αλλά δηλαδή ποιον θα ήθελες;
number 10
Κι εγώ θα συμφωνήσω ότι η Μακλαρεν παρότι σε 2 συνεχόμενα GP είναι σταθερά το γρηγορότερο μονοθέσιο, δεν θυμίζει εποχές Ρεντ Μπουλ και Μερσεντες που όταν πρωταγωνιστόυσαν έπαιζαν μόνοι τους και είχαν διαλύσει τον ανταγωνισμό. Στον αγώνα τώρα, ένας σταθερότατος Πιαστρι που θα ήταν ισοβαθμος με τον Νόρις αν δεν γλιστρούσε στην Αυστραλία. Φερσταπεν και Ράσελ φαίνεται ότι θα είναι από πίσω παλεύοντας και προσπαθώντας να εκμεταλλευτουν το παραμικρό από τις οποιες συνθήκες.Η Φεράρι μπερδεύεται και μας μπερδεύει. Καλός αγώνας για την Χαας με σταθερό Οκον και καταιγιστικό Μπερμαν. Άτυχοι Τσουνοντα και Αλόνσο.
Βαγγέλης Αποστόλου
Η ΜακΛάρεν εάν δεν αποφασίσει ποιος είναι ο πρώτος οδηγός,θα υπάρξουν αγώνες που θα πυροβολήσει τα πόδια της.. Αλλά σαν μονοθέσιο θυμίζει την Ρεντ Μπουλ του 2022,δεν έχει συναγωνισμό τουλάχιστον προς το παρόν.. Το έγραψα και την προηγούμενη εβδομάδα ο Ράσελ θα γίνει κορυφαίος οδηγός..Ο μόνος αστερίσκος ότι έχει πέσει στον εξωγήινο Φερσταπεν με ότι αυτό συνεπάγεται...
Valadis_21
Στεγνός αγώνας σήμερα και νομίζω πήραμε μια καλύτερη εικόνα σε σχέση με την Αυστραλία.Η Mclaren εκεί που την περιμέναμε νομίζω όλοι μας αν και στο τέλος τρόμαξε τους φίλους της με το πρόβλημα αξιοπιστίας που εμφάνισε.Πολύ θετική εμφάνιση και για εμάς στην Mercedes με τον Ράσελ να παίρνει κυριολεκτικά ότι μπορούσε από την στιγμή που τα Mclaren ούτε τα βλέπουμε,καλός και ο Αντονέλι όπου αυτή τη στιγμή κάνει αυτό που αναμέναμε.Εντύπωση μου έκανε η Redbull καθώς με την ποιο μαλακή γόμα και με βαρύ μονοθέσιο ήταν σημαντικά πίσω ενώ αυτή η εικόνα άλλαξε όταν ελάφρυνε το μονοθέσιο και μπήκαν τα σκληρά,αυτά πάντα σε σχέση με Mercedes-Ferrari καθώς η Mclaren βρίσκεται ποιο μακριά.Νωρίς είναι για να σταυρώσουμε τον Λόσον αλλά δεν μπορώ να μην φανταστώ τον Πέρεζ ή τον Τσουνόντα σε μια γωνιά να γελάνε.Βέβαια ο Πέρεζ μπορεί πιθανόν να γελάει με αυτά που βλέπει σίγουρα όμως δεν γελάει η Redbull που έχασε ένα ολόκληρο πρωτάθλημα κατασκευαστών εξαιτίας της ανυπαρξίας του.Η Ferrari από την άλλη φαίνεται να έχει σημαντικό θέμα στην διαχείριση ελαστικών μέχρι στιγμής ενώ οι στους οδηγούς της φαίνεται νομίζω το ποσό ποιο άνετα αισθάνεται ο Λεκλέρκ με το μονοθέσιο σε σχέση με τον Χάμιλτον.Ωραίος αγώνας από την Haas ενώ αντίθετα απογοήτευση για την Aston-Martin και ιδιαίτερα για την γριά αλεπού Αλόνσο.