F1 - Περίπατος και 1-2 για την McLaren στην Κίνα, με νικητή τον Πιάστρι (vid)

F1 - Περίπατος και 1-2 για την McLaren στην Κίνα, με νικητή τον Πιάστρι (vid)
Με εξαιρετικό ρυθμό η McLaren πήρε και δεύτερη νίκη σε ισάριθμους φετινούς αγώνες της Formula 1. Στο βάθρο ο Ράσελ, στο 5-6 οι δύο Ferrari.

Την πρώτη του φετινή και τρίτη συνολικά νίκη της καριέρας του στη Formula 1 σημείωσε ο Όσκαρ Πιάστρι στην πίστα της Σαγκάης. O 24χρονος Αυστραλός ήταν επικεφαλής από την αρχή έως τον τερματισμό στο Grand Prix Κίνας, διατηρώντας μία σταθερή διαφορά από τον teammate του, Λάντο Νόρις, ο οποίος τερμάτισε δεύτερος και αύξησε το βαθμολογικό του προβάδισμα.

«2 στα 2» για την McLaren για πρώτη φορά από το 2003

Ήταν η 3η νίκη για τον Πιάστρι στην F1, μετά την Ουγγαρία και το Αζερμπαϊτζάν το 2024. Για πρώτη φορά από το 2003 η McLaren κέρδισε στα δύο πρώτα Grand Prix της σεζόν, ένα έκανε το 50ό 1-2 της ιστορίας της στη Formula 1.

O Τζορτζ Ράσελ έδωσε μάχες με τις McLaren μόνο στην εκκίνηση και μετά το pit stop, όμως δεν μπορούσε να ακολουθήσει για πολύ τον ρυθμό της MCL39. Έτσι το καλύτερο που μπόρεσε να πάρει από τον αγώνα ήταν η 3η θέση και η παρουσία του στο βάθρο.

H Ferrari έδειξε σημάδια βελτίωσης σε σχέση με την Αυστραλία, όχι όμως τόσο μεγάλα ώστε να απειλήσει την McLaren. Ο Σαρλ Λεκλέρ τερμάτισε στην 5η θέση και ο Λούις Χάμιλτον στην 6η, πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν που ήταν 4ος. Οι δύο οδηγοί της Scuderia άλλαξαν θέσεις στον 21ο γύρο μετά από εντολή της ομάδας, καθώς ο Μονεγάσκος είχε καλύτερο ρυθμό από τον Βρετανό. Τελικά ο Λεκλέρ δεν κατάφερε να αντέξει στην πίεση του παγκόσμιου πρωταθλητή, ο οποίος τον πέρασε στον 53ο από τους 56 γύρους του αγώνα.

Στη βαθμολογούμενη δεκάδα τερμάτισαν επίσης οι Εστεμπάν Οκόν (Haas), Κίμι Αντονέλι (Mercedes), Άλεξ Άλμπον (Williams) και Όλιβερ Μπέρμαν (Haas).

Η εξέλιξη του αγώνα

Στην εκκίνηση ο Νόρις εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι ο Ράσελ στριμώχτηκε πίσω από τον Πιάστρι και ανέβηκε στη 2η θέση.

Οι δύο οδηγοί της Ferrari πέρασαν τη Red Bull του πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν, αν και είχαν μεταξύ τους επαφή, με αποτέλεσμα να «τραυματιστεί» ελαφρά η εμπρός αεροτομή του Λεκλέρ.

Ο Νόρις προσπαθούσε να κρατηθεί κοντά στον Πιάστρι, ώστε να έχει στη διάθεσή του το DRS σε περίπτωση που ο Ράσελ επιχειρούσε να πλησιάσει αρκετά. Την ίδια ώρα Χάμιλτον και Λεκλέρ είχαν απομακρυνθεί από τον Φερστάπεν. Ο επτάκις πρωταθλητής της Ferrari ανέφερε μικρή φθορά του εμπρός αριστερού ελαστικού.

Με την μέση γόμα ελαστικών οι δύο MCL39 είχαν πολύ καλό ρυθμό και στον 10ο γύρο ο 2ος Νόρις είχε διαφορά άνω των 2 δλ. από τον 3ο Ράσελ. Η απόσταση του Φερστάπεν από τον Λεκλέρ μπροστά του πλησίαζε τα 5 δλ. Ο Μονεγάσκος ανέφερε στον μηχανικό του ότι θέλει να ακολουθήσει το στρατηγικό πλάνο Α, σε περίπτωση που η κατάσταση παρέμενε ως είχε. Όμως ο μηχανικός είπε στον Λεκλέρ ότι λόγω της κίνησης στην πίστα θα τηρούσαν το πλάνο Β.

Ο Τσουνόντα έκανε pit stop πριν τον Αντονέλι, με αποτέλεσμα ο Ιταλός της Mercedes να βγει στην πίστα ακριβώς πίσω από τον Ιάπωνα της Racing Bulls, στην 14η θέση.

Τα pit stops για τους οδηγούς στις πρώτες θέσεις άρχισαν στον 14ο από τους 56 γύρους. Ο Χάμιλτον έπεσε προσωρινά στη 10η θέση και ο Φερστάπεν στη 12η.

Ο πρωτοπόρος Πιάστρι μπήκε για ελαστικά σκληρής γόμας στον 15ο γύρο, παραδίδοντας την 1η θέση στον Νόρις. Ο Αυστραλός επέστρεψε στην πίστα στην 4η θέση.

Όταν ο Νόρις βγήκε από τα pits βρέθηκε πίσω από την Aston Martin του Στρολ, με αποτέλεσμα ο Ράσελ με καλύτερη θερμοκρασία στα ελαστικά του να τον περάσει. Στον 17ο γύρο οι δύο Ferrari ήταν στο 7-8, πίσω από τον Σάινθ που δεν είχε κάνει ακόμα pit stop.

Ο Νόρις πήρε πίσω τη 2η θέση από τον Ράσελ με μία ωραία κίνηση στην αρχή του 18ου γύρου.

Μετά από εντολή της Ferrari, ο Χάμιλτον έδωσε στον 21ο γύρο τη θέση του στον Λεκλέρ, ο οποίος είχε πιο γρήγορο ρυθμό.

Η σειρά των 6 πρώτων ήταν πλέον: Πιάστρι - Νόρις - Ράσελ - Λεκλέρ - Χάμιλτον - Φερστάπεν. Όλοι βρίσκονταν έξω από το DRS.

Στον 31ο γύρο ο Χάμιλτον ήταν σχεδόν 3 δλ. πίσω από τον Λεκλέρ και 4 δλ. μπροστά από τον Φερστάπεν, κάνοντας έναν μοναχικό αγώνα.

Στον 35ο γύρο ο Νόρις ενημερώθηκε για μικρή πιθανότητα βροχής στους τρεις τελευταίους γύρους του αγώνα, κάτι που ίσως ανακάτευε την τράπουλα.

Στον 38ο γύρο ο Χάμιλτον έβαλε νέο σετ σκληρής γόμας, για να βελτιώσει το ρυθμό του έναντι του Φερστάπεν που πλησίαζε. Πλέον ήταν 6ος, στα 20 δλ. πίσω από τον Ολλανδό. Ο ρυθμός πλέον του Βρετανού ήταν πιο γρήγορος από αυτόν του Φερστάπεν, όμως η διαφορά τους ήταν μεγάλη και οι γύροι που απέμεναν... λίγοι.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής αργά αλλά σταθερά μείωνε την απόσταση από τον Λεκλέρ, ο οποίος έχανε πολύτιμο χρόνο στις στροφές 8 και 9. Στον 53ο γύρο ο Φερστάπεν πέρασε τον Μονεγάσκο και πήρε την 4η θέση.

Στους τελευταίους γύρους ο Νόρις αντιμετώπισε πρόβλημα με την απόδοση των φρένων του, όμως η διαφορά που είχε χτίσει από τον Ράσελ του επέτρεψε να διατηρήσει τη 2η θέση.

Η τελική κατάταξη του Grand Prix Κίνας

Η Haas έβαλε και τα δύο μονοθέσιά της στη βαθμολογούμενη δεκάδα, ενώ η Racing Bulls δεν κατάφερε να επαναλάβει το ρυθμό και την καλή εμφάνιση που είχε τις προηγούμενες μέρες στη Σαγκάη.

Eπόμενο Grand Prix στην Ιαπωνία, το τριήμερο 4-6 Απριλίου.

Photo Credits: McLaren F1/X

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!