Η επιλογή της Mercedes είναι μία βραδυφλεγής βόμβα

Πάνος Σεϊτανίδης Πάνος Σεϊτανίδης
Η επιλογή της Mercedes είναι μία βραδυφλεγής βόμβα
Με αφορμή την «εσωτερική» μονομαχία τους στο Grand Prix Ιαπωνίας, ο Π. Σεϊτανίδης κοιτάει το κοινό μέλλον των Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ.

Όσο ο Λιούις Χάμιλτον μας είχε στο περίμενε σχετικά με το μέλλον του, ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά για τους λόγους που καθυστερούσε η ανανέωση της συνεργασίας του με τη Mercedes-AMG. Την ομάδα που τον βοήθησε να φτάσει σε αμίμητα επιτεύγματα, τριψήφιο αριθμό νικών αλλά και pole positions.

Οι περισσότεροι στέκονταν στα μηδενικά στο συμβόλαιό του, άλλοι στα χρόνια και τη διάρκειά του. Προσπάθησα να δω πίσω από το δέντρο, πέρα από το προφανές και όπως έλεγα καιρό τώρα, αν υπήρχε κάτι που ο Λιούις θα ήθελε (ή και θα έπρεπε) να διαπραγματευτεί με τη γερμανική ομάδα, αυτό ήταν ο ρόλος του στην ομάδα.

Ο Λιούις Χάμιλτον στο Μονακό

Βλέπετε ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν έχει την πολυτέλεια που έχει από το 2018 και μετά ο Μαξ Φερστάπεν. Ακόμα κι όσο δίπλα στον Βρετανό ήταν ο Βάλτερι Μπότας, μπορεί το καθεστώς Νο1 και Νο2 να ήταν σαφές, όμως ειδικά στον ένα γρήγορο γύρο ο Φινλανδός ήταν πολύ κοντά στον teammate του. Στην αντίπερα όχθη, από τον Ντάνιελ Ρικάρντο και μετά, κανένας εκ των Πιερ Γκασλί, Άλεξ Άλμπον και Σέρχιο Πέρεζ δεν έχει καταφέρει να βρει ανάλογο ρυθμό.

Προσοχή και το τονίζω ξανά: δεν αναφέρομαι στις ισορροπίες εντός ομάδας αλλά στην ικανότητα του… wingman, να μπορεί να κινηθεί στο ρυθμό του πρώτου.

Εικόνα από το shakedown της W13

 

Την τελευταία διετία λοιπόν, ο Χάμιλτον δεν έχει κάποιον που να ξέρει a priori πως θα θυσιάσει τον δικό του αγώνα για να τον βοηθήσει. Έχουν υπάρξει φορές που έχουμε δει τους Λιούις και Τζορτζ να αποδέχονται κάποιες οδηγίες αλλά ποτέ με ιδιαίτερη προθυμία και το σημαντικότερο – ποτέ διεκδικώντας νίκη.

Θεωρώ λοιπόν πως ο Χάμιλτον διεκδικούσε το καλύτερο δυνατό status, εντός μίας ομάδας που έχει ήδη βρει τον διάδοχό του. Εντός μίας ομάδας που εδώ και καιρό έχει φροντίσει να καλύψει το κενό σε περίπτωση που τα τσουγκρίσει με τον επί μία δεκαετία ηγέτη της. Το ποια είναι τελικά αυτή η λεπτή ισορροπία και ποιες ήταν οι διαχωριστικές γραμμές που τράβηξε ο Τότο Βολφ, θα το μάθουμε ενδεχομένως εν καιρό.

Χάμιλτον και Ράσελ στο Μπαχρέιν

Προς το παρόν βλέπουμε τους δύο Βρετανούς να μάχονται συχνά-πυκνά εντός πίστας, ενίοτε «too close for comfort» που λένε και στο χωριό μου, τις περισσότερες φορές ζητώντας από την ομάδα να επέμβει και να καθορίσει ποιος θα είναι μπρος και ποιος θα είναι πίσω.

Παράλληλα, βλέπεις πως δεν υπάρχει η στενή σχέση που ενδεχομένως βλέπεις σε άλλα στρατόπεδα. Ούτε καν η κοινή καταγωγή δεν μοιάζει να «δένει» τους δύο αστέρες. Μη κοιτάτε χαμόγελα στις κάμερες και δηλώσεις δελτίων Τύπου. Αναφέρομαι στην αλληλεπίδρασή τους στα paddock, στις μικτές ζώνες, κάθε φορά που είναι κοντά.

Ο Λιούις Χάμιλτον στο Μπαχρέιν

Όλα αυτά είναι οκ να συμβαίνουν σε χαμένες σεζόν όπως η περυσινή μέχρι ένα σημείο, σεζόν αναδιοργάνωσης και ανεύρεσης προσανατολισμού όπως φέτος, σεζόν όπου οι όποιοι «εμφύλιοι» κρίνουν βαθμούς, άντε και ένα σκαλί στο βάθρο.

Αν έρθει η ώρα… Γράψτε λάθος και πάμε πάλι. Όταν έρθει η ώρα που η Mercedes θα κάνει ξανά πρωταθλητισμό, ποιος εκ των Χάμιλτον-Ράσελ θα θάψει τον εγωισμό του και θα κάνει στην άκρη; Έχετε εύκολη απάντηση; Εγώ όχι.

O Λιούις Χάμιλτον στο Σπα

Αυτό που εύκολα μπορώ να απαντήσω είναι πως ένας επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δεν πρόκειται να δεχθεί ποτέ να γίνει δεκανίκι ενός ανερχόμενου οδηγού και επίδοξου διαδόχου. Ποτέ. Θα προτιμήσει να φύγει. Κι αφού δεν έφυγε, αυτό σημαίνει πως πήρε διαβεβαιώσεις πως δεν θα κάνει τον… Μπραντ Πιτ, ανοίγοντας τον δρόμο για την επιτυχία κάποιου άλλου.

Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ντε και καλά πως θα έχει status #1. Όταν μιλούσα με τον Βολφ για τους οδηγούς του, αναζητώντας τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά του Ράσελ, δεν μου μίλησε για ταχύτητα. Ούτε για ταλέντο ή δουλειά. «Είναι απίστευτα φιλόδοξος», ήταν τα πρώτα του λόγια. Αυτό πριν καν πανηγυρίσει την πρώτη του νίκη. Δεν βλέπω λοιπόν να υπάρχει εδώ status #2.

O Ράσελ στο Σπα

Πράγμα που μας οδηγεί σε καθεστώς ισότητας στη Mercedes για την επόμενη διετία. Μπορεί να ο ιδανικός τρόπος για να αρπάξεις κάθε ευκαιρία όταν την κυνηγάς βασιζόμενος σε δύο φοβερούς οδηγούς από κάθε άποψη αλλά ταυτόχρονα, αποτελεί και μία βραδυφλεγή βόμβα που θα αποτελέσει το τίμημα ενδεχόμενης επιτυχίας.

Όταν η Mercedes επιστρέψει, ο Βολφ θα πρέπει να βρει έναν τρόπο να διαχειριστεί δύο οδηγούς που τα «εγώ» τους δεν χωράνε εύκολα κάτω από την ίδια στέγη.

Φωτογραφίες: Mercedes-AMG

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.