Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024 για την Ελλάδα: Πώς βγάζεις τον MVP από μια εντεκάδα

Νίκος Γιαννούλας Νίκος Γιαννούλας
Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024 για την Ελλάδα: Πώς βγάζεις τον MVP από μια εντεκάδα
Πρώτη χρονιά στο θεσμό, αυτό που διαπίστωσα μετά και την ταυτόχρονη παρουσία των 11 φιναλίστ αυτοκινήτων στα Μέγαρα είναι πως δεν είναι διόλου εύκολη η ετυμηγορία.

Μέχρι σήμερα μου φαινόταν μάλλον απλοϊκό. Ωστόσο, όταν πρέπει να σταθμίσεις εκατοντάδες παράγοντες και όχι μόνο το δικό σου γούστο, το πράγμα μπερδεύεται. Αναφέρομαι, προφανώς, στην ανάδειξη του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2024» για την Ελλάδα, μέσω του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Ελλάδα, που έχω τη χαρά και την τιμή να είμαι μέλος από το καλοκαίρι του 2023.

Την Τετάρτη 29 Νοέμβρη, στην εκδήλωση που παραδοσιακά οργανώνει ο θεσμός για την παράλληλη οδήγηση, φωτογράφιση και βιντεοσκόπηση όλων των φιναλίστ μοντέλων -που φέτος ήταν 11 λόγω ισοψηφίας και όχι 10- αντιλήφθηκα ότι χρειάζεσαι αλγόριθμο για να καταλήξεις σε ένα δίκαιο και ασφαλές συμπέρασμα.

Ειδικότερα δε, συζητώντας με τους συναδέλφους οι οποίοι έχουν ισχυρά επιχειρήματα υπέρ του ενός ή του άλλου αυτοκινήτου, επιβεβαίωσα ότι στη ζυγαριά πρέπει να μπουν πολλά, ίσως περισσότερα από όσα μπορεί να επεξεργαστεί η πεπερασμένη ικανότητα του εγκεφάλου μου.

Το πλήθος των δεδομένων προκύπτει διότι μιλάμε για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024 για την Ελλάδα. Όχι γενικά για το καλύτερο αυτοκίνητο. Έτσι, πέρα από αυτή καθαυτή την απόδοση του κάθε αυτοκινήτου, ανακύπτουν ζητήματα κόστους, υποστήριξης μετά την πώληση, αξιοπιστίας, οικονομίας κ.λ.π., τα οποία πολύ καλά γνωρίζουμε ότι απασχολούν ιδιαίτερα τον Έλληνα οδηγό και μπορεί να οδηγήσουν στην υποβάθμιση ενός εξαιρετικού αυτοκινήτου, έναντι κάποιου λιγότερο ικανού συνολικά.

 
ΑΤΧ 2024
Πριν από την τελική ετυμηγορία στις 13 Δεκεμβρίου, στην πίστα των Μεγάρων βρέθηκαν και τα 11 επικρατέστερα αυτοκίνητα για τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2024» για την Ελλάδα. Image Credit: Γιώργος Καραγιωργάκης, Χρήστος Καραγιωργάκης

Δύσκολη εξίσωση

Την εξίσωση δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο τα ίδια τα αυτοκίνητα. Ως επί το πλείστον είναι εξαιρετικά, το καθένα στην κατηγορία του και για το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Ψάχνουμε λοιπόν τη «χρυσή μετριότητα»; Μπορεί. Δεν έχω απαντήσει ακόμα σε αυτό το ερώτημα, διότι δυσκολεύομαι σφόδρα να καταλήξω πως θα μοιράσω τους 100 βαθμούς, με ελάχιστη απόδοση για κάθε φιναλίστ τους 5 και μέγιστο τους 20.

Ειδικότερα φέτος έχουμε στη λίστα δύο νέα μοντέλα μιας επίσης νέας μάρκας, της MG, τα οποία εντείνουν τον «πονοκέφαλο» τόσο με τη συνολικά πολύ καλή τους απόδοση, όσο επίσης με τις πολύ προσιτές τιμές τους και την κορυφαία χρονικά εγγύηση των 7 ετών.

Στα παραπάνω δεδομένα δεν υστερούν και άλλοι κατασκευαστές, όπως οι ΚΙΑ και Hyundai, η Honda, η Renault και η Jeep, οι οποίες προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερες εγγυήσεις από τις υποχρεωτικές στην Ευρώπη, οι οποίες προβλέπονται από το νόμο. Όλες μάλιστα οι παραπάνω μάρκες είχαν στη γκάμα τους μοντέλα, τα οποία είχαν αναδειχθεί «Αυτοκίνητα της Χρονιάς» για την Ελλάδα κατά το παρελθόν.

Το γεγονός επίσης ότι στη λίστα των 10 επικρατέστερων μοντέλων για τον τίτλο βρίσκονται 11 αυτοκίνητα λόγω ισοψηφίας, δείχνει πως ο δικός μου προβληματισμός μάλλον είναι κοινός ανάμεσα στους εκλέκτορες.

Με τη βοήθεια του Excel

Τη στιγμή που γράφω αυτό το κείμενο, απομένουν μόλις 13 ημέρες για να πάρω τις τελικές μου αποφάσεις. Πριν από αυτές όμως, αποφάσισα να προχωρήσω με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Θα ιεραρχήσω ποσοστιαία τους σημαντικότερους τομείς που αφορούν στην απόδοση των αυτοκινήτων αλλά και στην εμπορική τους τοποθέτηση στην ελληνική αγορά, θα τους τοποθετήσω σε excel και στη συνέχεια θα βάζω βαθμό από το 1 έως το 10 σε κάθε τομέα για το κάθε αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο με το μεγαλύτερο άθροισμα βαθμών θα πάρει το 20 και στη συνέχεια τα υπόλοιπα αυτό που τους αναλογεί.

Φυσικά θα ζητήσω και τη βοήθεια του συναδέλφου Κώστα Παστρίμα, καθώς η γνώση μου στο excel είναι τόσο επιδερμική που -αν αποφασίσω να κάνω όλα τα παραπάνω μόνος μου- αντί να έχω ένα αξιόπιστο βοηθητικό εργαλείο θα έχω δημιουργήσει την απόλυτη επιβεβαίωση της θεωρίας του χάους.

Η κρίση επί ενός προϊόντος για την αγορά του οποίου κάθε καταναλωτής καλείται να δαπανήσει μια περιουσία και ο κατασκευαστής του έχει επενδύσει χρόνια εξέλιξης και τεράστιο κόστος, δεν μπορεί να είναι ούτε επιδερμική ούτε εύκολη. Ειδικά όταν είναι συγκριτική. Από την άλλη πλευρά, οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια και το υποκειμενικό στοιχείο δεν είναι ανθρωπίνως εφικτό να παραλειφθεί. Μακάρι να είχαμε τα στατιστικά του ποδοσφαίρου για κάθε παίκτη, ώστε να ψηφίζουμε τον MVP εύκολα.

Δεσμεύομαι λοιπόν να το παιδέψω πολύ το θέμα πριν καταλήξω, όπως άλλωστε κάνουν εδώ και 17 χρόνια πριν από εμένα δεκάδες εξαιρετικοί συνάδελφοι. Και τελικά το καλύτερο αυτοκίνητο- αν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι υπάρχει τέτοιο- να νικήσει.

Image Credit: Γιώργος Καραγιωργάκης, Χρήστος Καραγιωργάκης

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Νίκος Γιαννούλας
Νίκος Γιαννούλας

Ο Νίκος Γιαννούλας είναι ειδικός δημοσιογράφος αυτοκινήτου/μοτοσικλέτας από το 1992. Έχει εργαστεί στα περιοδικά Auto Motor und Sport, Auto Τρίτη, Moto Τρίτη, 4 Τροχοί και Quattroruote. Από το 1999 έως και το 2011 ήταν διευθυντής επικοινωνίας στον όμιλο επιχειρήσεων Σφακιανάκη. Το 2015 ξεκίνησε η συνεργασία του με την ενότητα αυτοκινήτου/μοτοσικλέτας gMotion by gazzetta, στην οποία το 2021 ανέλαβε επικεφαλής.