Φερστάπεν και Red Bull ξαναγράφουν το εγχειρίδιο της απόλυτης κυριαρχίας

Κώστας Παστρίμας Κώστας Παστρίμας
Φερστάπεν και Red Bull ξαναγράφουν το εγχειρίδιο της απόλυτης κυριαρχίας
Στη Σαγκάη ο Μαξ Φερστάπεν μετέτρεψε το 3ήμερο σε masterclass ενώ οι αντίπαλοί του αγωνίστηκαν μεταξύ τους σε μια παρτίδα σκακιού.

Όταν σε λίγα χρόνια οι Φερστάπεν, Νιούι και Χόρνερ βγουν στη σύνταξη και ψάχνουν κάτι για να γεμίσουν το χρόνο τους, θα μπορούσαν να βάλουν κάτω τη γνώση και την εμπειρία τους και να συν-εκδώσουν ένα σύγγραμμα με τίτλο «Πώς να κυριαρχήσετε απόλυτα στη Formula 1». Το έργο αυτό θα αποτελέσει το εγχειρίδιο κάθε φιλόδοξου αρχηγού ομάδας της εποχής, που θα προσπαθεί να επιτύχει στον άκρως ανταγωνιστικό κόσμο του κορυφαίου μηχανοκίνητο σπορ.

 

Το απόλυτο μοντέλο κυριαρχίας που έχει διαμορφώσει η Red Bull Racing στη Formula 1, με τον Μαξ Φερστάπεν στο τιμόνι, αποδείχθηκε για άλλη μια φορά στο Grand Prix Κίνας, που επέστρεψε φέτος στο πρόγραμμα της F1 και στην πίστα της Σαγκάης. Ο Μαξ Φερστάπεν, με μια εμφάνιση που θύμιζε περισσότερο ρεσιτάλ παρά αγώνα, κατάφερε να κερδίσει με μεγάλη διαφορά, αφήνοντας τους αντιπάλους του να ανταγωνίζονται για τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου. Κι όλα αυτά σε μια πίστα που δεν έχει ξανακερδίσει -εξαιρώντας το χθεσινό Σπριντ- και σε ένα 3ήμερο που είχε όλα τα συστατικά να φέρει ανατροπές.

Τίποτα δεν τον σταματά

Το Σαββατοκύριακο ξεκίνησε ιδανικά, με τον Φερστάπεν να κερδίζει τον Αγώνα Σπριντ και την pole position, η οποία μάλιστα ήταν η 100ή για την ομάδα του. Έπειτα από αυτά, ο αγώνας της Κυριακής ήταν μια συνεχής επίδειξη της ανωτερότητάς του, καθώς ο Φερστάπεν δεν αντιμετώπισε καμία απειλή ακόμη και μετά τις επανεκκινήσεις που προκλήθηκαν από τα αυτοκίνητα ασφαλείας.

Η δεύτερη θέση καταλήφθηκε από τον Λάντο Νόρις, ο οποίος με εξυπνάδα και οξυδέρκεια εκμεταλλεύτηκε τις συνθήκες και έκανε το μοναδικό του pit stop κατά τη διάρκεια του Eικονικού Aυτοκινήτου Aσφαλείας, εξασφαλίζοντας μια σημαντική υπεροχή έναντι του Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος αν και έδειχνε δυνατός στο πρώτο μέρος του αγώνα, τελικά έμεινε τρίτος.

To αίνιγμα «Ferrari»

Ταυτόχρονα, το GP Κίνας ήταν ένας αγώνας που επιβεβαίωσε την αξία της ευελιξίας και της στρατηγικής προσαρμογής. Οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, οι οποίοι τερμάτισαν τέταρτος και πέμπτος αντίστοιχα, ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές και απέδειξαν ότι μια συντηρητικότερη προσέγγιση μπορεί να αποφέρει θετικά αποτελέσματα, ειδικά σε έναν αγώνα με πολλές μεταβλητές. Ωστόσο, αυτό που είναι το ζητούμενο για τη Ferrari, δηλαδή να μειώσει την απόσταση από τη Red Bull, όχι απλώς δεν επιβεβαιώθηκε στην Κίνα αλλά αντίθετα η απόσταση αυτή έδειξε να μεγαλώνει.

Ο Αλόνσο δεν σταματά να εντυπωσιάζει

Η απόδοση του Φερνάντο Αλόνσο ήταν ακόμη μια απόδειξη του πόσο κρίσιμο είναι το τάιμινγκ των pit stop και η επιλογή των ελαστικών. Παρά την τολμηρή του απόφαση να χρησιμοποιήσει μαλακά ελαστικά κατά τη διάρκεια της διακοπής του αγώνα, η οποία τον ανάγκασε να κάνει μια επιπλέον στάση που τον έριξε εκτός των δέκα πρώτων θέσεων, τερμάτισε τελικά στην έβδομη θέση, χρησιμοποιώντας τα φρέσκα του ελαστικά για να κάνει εντυπωσιακές προσπεράσεις στους τελευταίους γύρους. Γενικά η εμφάνιση του Αλόνσο ήταν ένα από τα highlight του αγώνα και ο Ισπανός θα μπορούσε να τραγουδάει μέσα στο μονοθέσιο «Οι σαραντάρηδες ίσον με δύο εικοσάρηδες»...

Η ένταση που διατηρήθηκε καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα, με πολλαπλές ανατροπές και αγωνιστικά περιστατικά, ανέδειξε τη σημασία της τακτικής και του timing. Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας, οι αλλαγές στην επιλογή των ελαστικών και η στρατηγικές επιλογές στα pit έδωσαν στους οδηγούς και στις ομάδες πολύτιμες ευκαιρίες για να παλέψουν για καλύτερη κατάταξη.

Φερστάπεν και Red Bull δίνουν μαθήματα

Συνολικά, ο αγώνας στη Σαγκάη ήταν μια απόλυτη επίδειξη ικανότητας από τον Φερστάπεν και ένα ένδειγμα αυτού που ο ίδιος και η ομάδα του μπορούν να πετύχουν. Όσο για τον ανταγωνισμό, η αναζήτηση απαντήσεων στην κυριαρχία του Ολλανδού παραμένει ένας συνεχιζόμενος αγώνας.

Το μάθημα που μας παραδίδει η κυριαρχία του Φερστάπεν και της Red Bull είναι ξεκάθαρο: στην κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η ταχύτητα και η αγωνιστική ακρίβεια είναι αναγκαίες αλλά όχι αρκετές από μόνες τους. Η πραγματική διαφορά γίνεται με τη στρατηγική ευφυΐα, τον άψογο χρονικό συγχρονισμό των αποφάσεων, και την ικανότητα να διατηρείται η ψυχραιμία υπό πίεση. Αυτά τα στοιχεία μετατρέπουν μια καλή ομάδα σε μια θρυλική, και η Red Bull σήμερα είναι η ζωντανή απόδειξη αυτού του πολύτιμου μαθήματος.

Φωτογραφία: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.