F1 - Οι εύκαμπτες αεροτομές ήρθαν για να μείνουν
Ένα ζήτημα που απασχόλησε ιδιαίτερα το εξωαγωνιστικό κομμάτι της Formula 1 μέσα στο 2024 ήταν η ευκαμψία των εμπρός αεροτομών σε ορισμένα μονοθέσια. Από νωρίς στη χρονιά υπήρχαν παράπονα από κάποιες ομάδες με άλλες, με την FIA να λαμβάνει δράση τοποθετώντας ειδικά αυτοκόλλητα στις εμπρός και πίσω αεροτομές όλων των μονοθεσίων.
Στόχος της παγκόσμιας ομοσπονδίας ήταν να κατανοήσει καλύτερα την ευκαμψία των αεροτομών σε πραγματικές συνθήκες και κατά πόσο διαφέρουν από τα τεστ που πραγματοποιεί. Ο τρόπος με τον οποίο ελέγχει την ευκαμψία είναι μέσω στατικών τεστ στα 10 μονοθέσια του grid, μιας και οι δοκιμές εν κινήσει είναι πρακτικά αδύνατες.
A closer view of the McLaren MCL38 Flexi-front wing at Monza:
— Extreme Cars (@extremecars__) September 5, 2024
(via:track_limit)
#F1 #Formula1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/UfF2e6orW4
Στο περιθώριο του Grand Prix Ιταλίας έγινε γνωστό πως οι Ferrari και Red Bull έκαναν διαμαρτυρία στην FIA σχετικά με τις αεροτομές άλλων μονοθεσίων όπως αυτά των McLaren και Mercedes. Ωστόσο δεν υπήρχε παρέμβαση της παγκόσμιας ομοσπονδίας.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο motorsport.com, ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, εξήγησε γιατί δημιουργείται τόσο συχνά ζήτημα με τις εύκαμπτες αεροτομές: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με αυτά που είδαμε το 2024. Βιάζομαι να πω ότι δεν είναι πάντα θέμα να είσαι χαρούμενος ή όχι. Είναι επίσης σημαντικό αν πιστεύει κάποιος πως μπορεί να γίνει μια ουσιώδης δοκιμή. Μία από τις προκλήσεις με την μπροστινή αεροτομή είναι ότι, σε σύγκριση με άλλα μέρη του αυτοκινήτου, το φορτίο που της ασκείται είναι πολύ διαφορετικό μεταξύ των μονοθεσίων σε μια άλλη τοποθεσία στο αμάξωμα. Οι περισσότερες δοκιμές σχετίζονται με το φορτίο μιας συγκεκριμένης κατεύθυνσης, συγκεκριμένης θέσης εφαρμογής, συγκεκριμένου μεγέθους δεν πρέπει να παράγουν μια συγκεκριμένη παραμόρφωση στο μονοθέσιο. Οι πιο επιτυχημένες τέτοιες δοκιμές μιμούνται όσο το δυνατόν περισσότερο αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα».
Dalla inquadratura dell’ala anteriore della SF-24, sembra che l’escursione del flap sia (finalmente) simile a quella della concorrenza #F1 #Ferrari #FrontWing #FlexibleFlap pic.twitter.com/6JCZqxnVtJ
— RobertoF1 (@robertofunoat) October 23, 2024
Επιπλέον ο Έλληνας τεχνικός αποκάλυψε πως δεν πρόκειται να γίνουν αλλαγές στα στατικά τεστ από το 2025 και είναι κάτι που ήδη οι ομάδες γνωρίζουν: «Προφανώς έγινε μεγάλη φασαρία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και το φθινόπωρο. Από το 2022 ξεκαθαρίσαμε στις ομάδας πως δεν έχουμε σκοπό να εφαρμόσουμε επιπλέον δοκιμές στην εμπρός αεροτομή και θα το τηρήσουμε».
Φωτογραφίες: McLarenF1/X
Δείτε το βίντεο της ανασκόπησης του gazzetta και ζήστε ξανά τη μαγεία μιας μοναδικής χρονιάς που έγραψε ιστορία.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!