Τα eSports έχουν αρχίσει να αποκτούν τεράστια σημασία για την αγορά των videogames, με ολοένα και περισσότερες εταιρείες να επενδύουν στο ανταγωνιστικό κομμάτι και στον κυβερνοαθλητισμό. Τα eSports κυριαρχούν σε δημοφιλείς τίτλους, όπως το League of Legends, το DOTA, το Rainbow Six Siege και το Counter Strike: Global Offensive και γύρω τους οργανώνονται ομάδες και πρωταθλήματα με έπαθλα που θα ζήλευαν ακόμη και μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Φαρμάκη, επικεφαλής των eSports στην εταιρεία Yieldly, το 2021 ο τζίρος των eSports ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο δολάρια, σημειώνοντας μάλιστα άνοδο 14.5% σε σχέση με το 2020. Το 75% των χρημάτων αυτών προήλθαν από χορηγίες και δικαιώματα μεταδόσεων, ενώ πάνω από 465.1 εκ. θεατές παρακολούθησαν κάποιο online τουρνουά μέσα στη χρονιά που πέρασε. Ο ρυθμός ανάπτυξης συνεχίζει να είναι θετικός και σε αυτό το επίπεδο, αφού τα τελευταία χρόνια δείχνει συνεχώς ανοδική πορεία.
Όπως και στα πρώτα βήματα του gaming, η ενασχόληση των γυναικών με τα eSports δεν έχει φτάσει ακόμη σε σημαντικό επίπεδο, ωστόσο βρισκόμαστε σε ένα στάδιο που ολοένα και περισσότερες κοπέλες βλέπουν ότι έχουν τις ικανότητες να συμμετέχουν σε online πρωταθλήματα πολλών και διαφορετικών videogames. Παρά το γεγονός ότι το 47% των gamers παγκοσμίως είναι γυναίκες, το 71% των επαγγελματιών παικτών στα eSports είναι άντρες. Κατά κύριο λόγο, η συμμετοχή γυναικών στα eSports έρχονται μέσα από ομάδες που προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν άτομα και από τα δύο φύλλα, ενώ δειλά-δειλά γίνονται οι πρώτες προσπάθειες ανά αγορά να δημιουργηθούν κατεξοχήν γυναικείες ομάδες και σχετικά πρωταθλήματα
H ενασχόληση των γυναικών με τα eSports, πάντως, ολοένα και αυξάνεται, ακόμη και από την πλευρά των θεατών. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ανάλυση της εταιρείας Interpret, το 30.4% των ανθρώπων που παρακολουθούν online eSports events είναι γυναίκες, με το ποσοστό να δείχνει αυξητική τάση.
Μέχρι και την περσινή χρονιά διοργανώθηκε με επιτυχία το Girl Gamer Challenge, ένα τουρνουά με βραβείο 50.000 δολαρίων που καλούσε τις κορυφαίες ομάδες γυναικών να ανταγωνιστούν σε υψηλό επίπεδο και σε μια σειρά από δημοφιλή videogames, όπως τα League of Legends, Counter Strike: Global Offensive και Valorant. Οι εκδηλώσεις έγιναν σε διάφορες πόλεις και με πολύ σημαντικούς χορηγούς από το χώρο των περιφερειακών και των καταναλωτικών προϊόντων.
Σε ό,τι αφορά τα χρήματα που μπορούν να βγάλουν οι επαγγελματίες παίκτες eSports, με τα σημερινά δεδομένα δεν φαίνεται να υπάρχει καμία γυναίκα στο Top 100. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έρευνα του OLBG, οι 100 κορυφαίοι άνδρες παίκτες στα eSports έβγαλαν το 2021 192.4 εκ. δολάρια, τη στιγμή που οι 100 κορυφαίες γυναίκες μόλις 2.8 εκ. δολάρια.
Οι γυναίκες δείχνουν να προτιμούν περισσότερο παιχνίδια όπως το Counter Strike: Global Offensive, League of Legends και Call of Duty, ενώ τα μεγαλύτερα έσοδα καταγράφονται για τις κορυφαίες παίκτριες στο DOTA 2.
Ένα ρεπορτάζ με μεγάλο ενδιαφέρον για την μη έντονη δραστηριότητα των γυναικών μέχρι σήμερα στα eSports έχει ετοιμάσει το BBC και μπορείτε να το δείτε στη συνέχεια.
Για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση, έχουν αρχίσει τα τελευταία χρόνια να δημιουργούνται πρωτοβουλίες, που καλούν γυναίκες να συμμετέχουν ολοένα και περισσότερο στα του κυβερνοαθλητισμού. Μερικές από αυτές είναι το Women In Games/Sports, Women of eSports, AnyKey και FemaleLegends. To Women in Sports ξεκίνησε ως μια απλή καμπάνια το 2020 και μετά την πολύ μεγάλη επιτυχία του, μετατράπηκε σε πρωτοβουλία και οδήγησε στη δημιουργία μιας ομώνυμης επιτροπής.
Αξιοσημείωτη είναι η πρώτη ελληνική προσπάθεια για οργάνωση μιας γυναικείας ομάδας από την WLG με την ονομασία WLG Female Stars. Τα κορίτσια έχουν αρχίσει να οργανώνονται και να συμμετέχουν σε τουρνουά με σκοπό να δηλώσουν το «παρών» στην επόμενη μέρα του κυβερνοαθλητισμού εντός και εκτός συνόρων.
Πηγή εικόνας: Women in eSports Initiative