Σόλα παπουτσιού της saysh
29/05/2022

Το brand της Άλισον Φίλιξ θέσπισε πολιτική επιστροφών ειδικά για νέες μητέρες

Ελένη Τζάντασεκ

Η εταιρεία αθλητικού lifestyle της πρωταθλήτριας Allyson Felix θα αντικαθιστά ζευγάρια παπουτσιών που δεν κάνουν πλέον στις πελάτισσες μετά την εγκυμοσύνη

Σύμφωνα με τη Mary Jane Minkin, καθηγήτρια στο τμήμα γυναικολογίας και μαιευτικής στο Yale School of Medicine, είναι συχνό φαινόμενο τα πόδια των γυναικών να μεγαλώνουν κατά ένα ή περισσότερα νούμερα μετά την εγκυμοσύνη. Το φαινόμενο δεν έχει μελετηθεί αρκετά, με εξαίρεση μια μικρή έρευνα από το 2015 που έδειξε ότι στις 38 εβδομάδες κύησης τα πόδια της εγκύου ήταν κατά μέσο όρο 12% μεγαλύτερα. Το πρήξιμο των ποδιών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα, καθώς η κυκλοφορία του αίματος αυξάνεται για να τραφεί το έμβρυο. Η Δρ. Minkin λέει όμως πως, από αυτή την άποψη, το σώμα σταδιακά επανέρχεται. Η διαφορά στο μέγεθος των ποδιών μπορεί να είναι λοιπόν αποτέλεσμα της αύξησης βάρους που επιβαρύνει τις καμάρες, σε συνδυασμό με την ορμόνη ρελαξίνη, η οποία χαλαρώνει τους μυϊκούς συνδέσμους και προκαλεί την επέκταση των ποδιών.

Μέχρι τώρα, γυναίκες που είχαν επενδύσει σε ακριβά ζευγάρια ή είχαν αγοράσει παπούτσια που είχαν μείνει προς το παρόν αφόρετα, δεν είχαν άλλη επιλογή παρά να τα αντικαταστήσουν με καινούρια στο νέο τους μέγεθος. Για τις αθλήτριες -επαγγελματίες και μη- τα παπούτσια είναι συχνά μέρος τους εξοπλισμού τους, συνήθως χρειάζονται πάνω από ένα ζευγάρι και συνεπώς το κόστος ανεβαίνει απότομα αν χρειαστεί να αντικαταστήσουν όλα τα ειδικά σχεδιασμένα ζευγάρια τους ταυτόχρονα. Η νέα πολιτική επιστροφής της Saysh, του lifestyle brand της αθλήτριας Allyson Felix, επιχειρεί να δώσει λύση σε αυτό ακριβώς το πρόβλημα.

Λίγο πριν αποχωρήσει από το στίβο, η παγκόσμια πρωταθλήτρια ανακοίνωσε στο λογαριασμό της στο Instagram πως, αν τα πόδια μιας γυναίκας έχουν αλλάξει μέγεθος λόγω εγκυμοσύνης, η Saysh θα αντικαταστήσει τα παλιά της παπούτσια εντελώς δωρεάν. Η Saysh είναι η πρώτη εταιρεία που εφαρμόζει ειδική πολιτική επιστροφών που αφορά τη μητρότητα και τις αλλαγές που επιφέρει.

Πρέπει να σημειωθεί πως η δημιουργία της Saysh το 2019 ήταν κατά κάποιο τρόπο η απάντηση της Felix στη Nike, όταν η γνωστή εταιρεία αθλητικών ειδών πρότεινε στην αθλήτρια 70% περικοπές στο συμβόλαιό της επειδή ήταν έγκυος, λέγοντάς της πως ρόλος της είναι απλά να τρέχει. Στόχος της Felix για τη δική της επιχείρηση είναι να δημιουργήσει μια γυναικεία κοινότητα και να διεκδικήσει την ισότητα των φύλων. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που η πρωταθλήτρια στηρίζει έμπρακτα τις μητέρες-αθλήτριες. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, η Felix δημιούργησε ένα ταμείο μέσω του οποίου έδωσε 10.000 δολάρια σε μητέρες που συμμετείχαν στη διοργάνωση. Το συγκεκριμένο ποσό μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά για αθλήτριες που για οποιοδήποτε λόγο δεν έχουν χορηγούς. Μπορεί η νέα πολιτική επιστροφής να φαίνεται ασήμαντη σε σχέση με τις προηγούμενες δράσεις της Felix, αλλά αποδεικνύει έμπρακτα τις αξίες της εταιρείας της και αυτό είναι ένα σημαντικό παράδειγμα προς μίμηση.

Ακολούθησε το GWomen στο instagram

Στείλε μας νέα, ιδέες, προτάσεις, απορίες για τον γυναικείο αθλητισμό στο [email protected]