Το ποδόσφαιρο γυναικών κάθε χρόνο όλο και μεγαλώνει. Όλο και αποκτά μεγαλύτερο κοινό παγκοσμίως.
Χαρακτηριστικό είναι ότι το UEFA Women's EURO 2022 δημιούργησε ένα άνευ προηγουμένου ενδιαφέρον για το τουρνουά με ρεκόρ προσέλευσης στα γήπεδα, τεράστιους αριθμούς θεατών και οπαδών να παρακολουθούν τη δράση στο διαδίκτυο.
Με το πρόγραμμα Legacy να είναι σε πλήρη εξέλιξη στην Αγγλία, το τουρνουά αναμένεται να έχει έχει επίσης αντίκτυπο για πολλά χρόνια ακόμα.
Τα νούμερα που έσπασαν κάθε ρεκόρ σύμφωνα με τα στοιχεία της UEFA:
-Το UEFA Women's EURO 2022 προβλήθηκε παγκοσμίως μέσω περισσότερων από 60 καναλιών και επιπλέον μέσω του UEFA.tv σε επιλεγμένες περιοχές.
-Περισσότερα από 50 κανάλια κάλυψαν αγώνες με αποκλειστικές επιτόπιες παραγωγές – υπερδιπλάσιες από το 2017 σχεδόν σε κάθε στάδιο του τουρνουά.
-Σημειώθηκε η μεγαλύτερη τηλεθέαση που παρατηρήθηκε ποτέ με παγκόσμια αθροιστική ζωντανή τηλεθέαση 365 εκατομμυρίων. Ετσι υπήρξαν 214% περισσότεροι θεατές σε σχέση με το 2013 (116 εκατομμύρια).
-Ο τελικός μεταξύ Αγγλίας και Γερμανίας συγκέντρωσε 50 εκατομμύρια ζωντανές τηλεθεάσεις παγκοσμίως, τρεις φορές περισσότερο από τον τελικό του 2017, όταν συντονίστηκαν στους τηλεοπτικούς δέκτες τους 15 εκατομμύρια θεατές.
- Πάνω από 217.000 άτομα παραβρέθηκαν σε ειδικά πάρτι για τους φιλάθλους στις διοργανώτριες πόλεις και 19.200 θεατές συμμετείχαν στα «Fan Walks» για τους αγώνες.
-Η δημόσια επένδυση σε προγράμματα κοινωνικού αντίκτυπου (τέχνη και πολιτιστική κληρονομιά) ανήλθε σε £3,1 εκατ
-Πάνω από 2.300 εθελοντές επιστρατεύτηκαν και εκπαιδεύτηκαν για να βελτιώσουν τις συνθήκες των θεατών. Στους εθελοντές δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα σημαντικό αθλητικό γεγονός σε διάφορους τομείς, όπως τα μέσα ενημέρωσης, η φιλοξενία κι η μεταφορά θεατών.
-Το UEFA Women's EURO 2022 Roadshow ταξίδεψε περισσότερα από 800 μίλια σε όλη τη χώρα για να βοηθήσει περισσότερους ανθρώπους να μάθουν για το ποδόσφαιρο γυναικών και να διαμορφώσουν και να αναπτύξουν σύνδεση με αυτό το ειδικό τουρνουά.
Το roadshow σταμάτησε σε δέκα πόλεις και προσέγγισε πάνω από 35.000 άτομα. Οι ψηφιακές προκλήσεις που σχετίζονται με το roadshow άγγιξαν πάνω από 1,3 εκατομμύρια θαυμαστές.
Κληρονομιά
Μέσω του προγράμματος για την Κληρονομιά που μπορεί να αφήσει το Ποδόσφαιρο Γυναικών:
-7.900 κορίτσια και γυναίκες εγγράφηκαν πρόσφατα και παίζουν σε συλλόγους
-Πάνω από 14.600 έχουν αρχίσει να παίζουν ψυχαγωγικά
-Πάνω από 120.000 κορίτσια να παίζουν ποδόσφαιρο στο σχολείο και έχουν δημιουργηθεί πάνω από 416.000 νέες ευκαιρίες για κορίτσια και γυναίκες να παίξουν ποδόσφαιρο.
Ρεκόρ κόσμου
-87.192 θεατές βρέθηκαν στο Ουέμπλεϊ για το Αγγλία-Γερμανία 2-1.
Ετσι ξεπεράστηκε το ρεκόρ των 80.203 θεατών που παρακολούθησαν τον τελικό του 2012, επίσης στο Ουέμπλεϊ και αυτό από μόνο του άνοιξε νέους δρόμους για έναν αγώνα τελικού EURO γυναικών ή ανδρών. Αυτό το ρεκόρ κατείχε προηγουμένως το Ισπανία-Σοβιετική Ενωση το 1964 στο Μπερναμπέου όπου βρέθηκαν στις εξέδρες 79.115 άτομα.
Συνολικό ρεκόρ προσέλευσης: 574.875. Το προηγούμενο ρεκόρ των 240.055, που σημειώθηκε στην Ολλανδία πριν από πέντε χρόνια, επισκιάστηκε στη φάση των ομίλων - και κατέληξε να υπερδιπλασιαστεί.
Ρεκόρ μέσου όρου προσέλευσης: 18.544. Τις ημέρες των τελικών του EURO γυναικών με νοκ άουτ τεσσάρων ομάδων, συνολικά 36.000 άτομα παρακολούθησαν την τετράδα των αγώνων στη Δυτική Γερμανία το 1989 (9.000 κατά μέσο όρο ανά παιχνίδι) – αριθμός αξεπέραστος μέχρι αυτό το καλοκαίρι.