Με υψηλές προσδοκίες και ορίζοντα τη Formula 1, 15 γυναίκες οδηγοί από 5 ομάδες ετοιμάζονται για την πρεμιέρα της F1 Academy, το προσεχές διήμερο 28-29 Απριλίου. Το νέο πρωτάθλημα παίρνει τη θέση του W Series, ενός θεσμού - επίσης μόνο με γυναίκες συμμετέχουσες - που διεκόπη πρόωρα πέρυσι λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Η FIA προσπαθεί να περιορίσει τις ανισότητες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς μόλις το 1,5% όσων παγκοσμίως διαθέτουν αγωνιστική άδεια είναι γυναίκες!
Με καλύτερη οργάνωση και στελέχωση και με την πρώην οδηγό αγώνων Σούζι Βολφ στη θέση της CEO, η F1 Academy ευελπιστεί ότι θα καταφέρει μέσα σε λίγα χρόνια να φέρει τουλάχιστον μία οδηγό στο grid της Formula 1. Το μονοθέσιο που χρησιμοποιείται είναι το ιταλικό Tatuus T421, με κινητήρα ισχύος 165 ίππων. Οπτικά έχει δεχτεί επεμβάσεις, ώστε να μοιάζει περισσότερο με τα μονοθέσια της «οικογένειας» F1, F2 και F3. Η Formula 1 χρηματοδοτεί ως ένα βαθμό το project, ενώ κάθε οδηγός καλείται να καλύψει μέσω των χορηγών της το ποσό των 150.000 ευρώ.
Πρόγραμμα
Το πρόγραμμα του F1 Academy περιλαμβάνει 7 γύρους, με τον τελευταίο στο Τέξας να αποτελεί υποστηρικτικό θεσμό για το Grand Prix της Formula 1.
Σπίλμπεργκ, Αυστρία 28-29 Απριλίου
Βαλένθια, Ισπανία 5-7 Μαΐου
Βαρκελώνη, Ισπανία 19-21 Μαΐου
Ζάντφορτ, Ολλανδία 23-25 Ιουνίου
Μόντσα, Ιταλία 7-9 Ιουλίου
Λε Καστελέ, Γαλλία 29-30 Ιουλίου
Όστιν, ΗΠΑ 20-22 Οκτωβρίου
5 ομάδες, 15 πιλότοι
Στο θεσμό της F1 Academy συμμετέχουν 5 αγωνιστικές ομάδες, οι οποίες είναι γνωστές από μικρότερες κατηγορίες μονοθεσίων. Κάθε ομάδα έχει από τρεις οδηγούς, που συνολικά εκπροσωπούν 10 χώρες (Ισπανία, Γαλλία, Ουρουγουάη, ΗΑΕ, Ολλανδία, Ελβετία, Γερμανία, Μ. Βρετανία, Καναδάς και Φιλιππίνες).
Campos Racing
Νερέα Μαρτί #1
Λόλα Λοβινφός #2
Μαϊτέ Κάθερες #3
MP Motorsport
Χάμντα Αλ Κουμπαΐσι #4
Έμελι Ντε Χάους #5
Άμνα Αλ Κουμπαΐσι #6
ART Grand Prix
Λένα Μπιλέρ #7
Κάρι Σράινερ #8
Κλόι Γκραντ #9
Rodin Carlin
Άμπι Πούλινγκ #10
Τζέσικα Έντγκαρ #11
Μέγκαν Τζιλκς #12
Prema Racing
Κλόι Τσονγκ #14
Μάρτα Γκαρσία #15
Μπιάνκα Μπουσταμάντε #16
Το αγωνιστικό φορμάτ
Το πρόγραμμα δοκιμών και αγώνων είναι «γεμάτο», καθώς έχει ως στόχο να προσφέρει στις 15 οδηγούς αρκετές εμπειρίες. Κάθε αγωνιστικό διήμερο ή τριήμερο περιλαμβάνει δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών (40 λεπτών η καθεμία) και δύο περιόδους κατατακτήριων δοκιμών (διάρκειας 15 λεπτών η καθεμία). Η κάτοχος της pole position σε κάθε μία από αυτές θα κερδίζει δύο βαθμούς.
Σε κάθε έναν από τους 7 γύρους του πρωταθλήματος θα διεξάγονται τρεις αγώνες. Το grid στον πρώτο αγώνα (διάρκειας 30 λεπτών + 1 γύρος) θα σχηματίζεται από την πρώτη περίοδο κατατακτήριων δοκιμών. Θα βαθμολογούνται οι 10 πρώτες οδηγοί, με σύστημα αντίστοιχο της F1: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 και 1 βαθμούς.
Το grid στο δεύτερο αγώνα θα διαμορφώνεται με αντίθετη φορά για τις 8 πρώτες οδηγούς, από τα αποτελέσματα της πρώτης περιόδου κατατακτήριων δοκιμών. Π.χ. η 1η θα εκκινήσει 8η, η 2η θα εκκινήσει 7η κ.ο.κ. Θα βαθμολογούνται οι 8 πρώτες οδηγοί, με 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 και 1 βαθμούς (+1 βαθμός για τον ταχύτερο γύρο).
Το grid στον τρίτο αγώνα (30 λεπτά + 1 γύρος) θα σχηματίζεται από τη δεύτερη περίοδο κατατακτήριων δοκιμών. Θα βαθμολογούνται οι 10 πρώτες οδηγοί: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2 και 1 βαθμούς (+1 βαθμός για τον ταχύτερο γύρο).