Η Pirelli αποκαλύπτει την αιτία των κλαταρισμάτων στο Μπακού
Ένα από τα μεγαλύτερα θέματα που προέκυψαν στο πιο πρόσφατο GP της Formula 1, που έγινε στο Αζερμπαϊτζάν, ήταν χωρίς αμφιβολία η αστοχία των ελαστικών της Pirelli στα μονοθέσια των Μαξ Φερστάπεν και Λανς Στρολ. Ειδικά στην περίπτωση του Φερστάπεν, το ελαστικό κλάταρε χωρίς προφανή λόγο λίγους γύρους πριν από το τέλος και ενώ ο Ολλανδός της Red Bull βρισκόταν στην πρωτοπορία του αγώνα, στερώντας του έτσι μια σχεδόν σίγουρη νίκη.
Τα αποτελέσματα της έρευνας
Όπως είναι εύκολα αντιληπτό, η Pirelli αμέσως ξεκίνησε έρευνα για να διαπιστώσει την αιτία αυτών των αστοχιών. Το πόρισμα εκδόθηκε το βράδυ της Τρίτης 15/6 και αναφέρει ότι σε κανένα από τα ελαστικά δεν παρατηρήθηκαν κατασκευαστικά ελαττώματα ούτε προβλήματα ποιότητας, ούτε υπήρξε κανένα σημάδι κόπωσης ή αποκόλλησης. Δεν θεωρεί επομένως ότι οι αστοχίες προέρχονται από θραύσματα στην πίστα, όπως μας είχε προϊδεάσει ο Φερστάπεν στις δηλώσεις του.
Οι αστοχίες, σύμφωνα με το πόρισμα της Pirelli, προήλθαν από περιφερειακό άνοιγμα στο εσωτερικό πλευρικό τοίχωμα των ελαστικών. Η ιταλική εταιρεία επισημαίνει ότι το άνοιγμα αυτό μπορεί να σχετίζεται με τις συνθήκες λειτουργίας του ελαστικού. Αν και η ανακοίνωση αναφέρει ότι οι προκαθορισμένες παράμετροι εκκίνησης, δηλαδή ελάχιστη πίεση και μέγιστη θερμοκρασία στην κουβέρτα προθέρμανσης των ελαστικών, είχαν τηρηθεί, αφήνει να εννοηθεί ότι οι συνθήκες κατά τη διάρκεια του αγώνα ήταν διαφορετικές και αυτό μπορεί να οδήγησε στις αστοχίες.
Η διελκυστίνδα ομάδων – Pirelli
Με αυτήν την ανακοίνωση προστίθεται ένα ακόμα επεισόδιο στο σίριαλ που σχετίζεται με τη χρήση των ελαστικών και κυρίως τις πιέσεις που χρησιμοποιούν οι ομάδες. Είναι γνωστό ότι οι χρόνοι στην πίστα είναι καλύτεροι όταν τα ελαστικά έχουν χαμηλότερη πίεση και οι ομάδες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν αυτό το πλεονέκτημα. Η Pirelli από την άλλη δεν θέλει χαμηλές πιέσεις γιατί έτσι αυξάνεται η καταπόνηση και μεγαλώνει ο κίνδυνος αστοχίας.
Για το λόγο αυτόν, έχει θεσπιστεί ένα ελάχιστο όριο πίεσης των ελαστικών, που μετριέται πριν από την εκκίνηση του αγώνα. Οι μηχανικοί των ομάδων -που όπως ξέρουμε είναι έξυπνοι τύποι- βρίσκουν τρόπους να «ρίξουν» την πίεση των ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ένας από αυτούς για παράδειγμα ήταν να ανεβάζουν τη θερμοκρασία στις κουβέρτες πριν από την εκκίνηση έτσι ώστε ο πολύ ζεστός αέρας μέσα στα ελαστικά να έχει μεγαλύτερη πίεση και να πιάνει το όριο, αλλά αργότερα μέσα στον αγώνα που η θερμοκρασία πέφτει στο κανονικό μαζί να πέφτει και η πίεση.
Η διελκυστίνδα αυτή ανάμεσα στις ομάδες και την Pirelli δεν είναι καινούριο παιχνίδι, υπάρχει εδώ και χρόνια. Η Pirelli προσπαθεί να διατηρήσει τις ελάχιστες πιέσεις ψηλά και οι ομάδες προσπαθούν να βρουν τρόπους να τις χαμηλώσουν. Λίγο πριν από τον αγώνα του Αζερμπαϊτζάν μάλιστα η Pirelli αύξησε ακόμα περισσότερο τις ελάχιστες πιέσεις των πίσω ελαστικόν.
Ο λόγος στη FIA
Η ανακοίνωση της Pirelli κλείνει λέγοντας ότι τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν κοινοποιηθεί στη FIA και στις ομάδες. Λέει επίσης ότι FIA και η Pirelli συμφώνησαν ένα νέο σύνολο πρωτοκόλλων, συμπεριλαμβανομένης μιας αναβαθμισμένης τεχνικής οδηγίας που έχει ήδη διανεμηθεί, για την παρακολούθηση των συνθηκών λειτουργίας κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Εξετάζεται επίσης το ενδεχόμενο να υπάρξουν και άλλες ενέργειες από την πλευρά της Ομοσπονδίας.
Η απάντηση της Red Bull
Λίγο μετά την ανακοίνωση της Pirelli, η Red Bull εξέδωσε τη δική της ανακοίνωση, στην οποία αναφέρει ότι και το μονοθέσιό της δεν είχε προβλήματα και οι οδηγίες σχετικά με τα ελαστικά είχαν ακολουθηθεί: «Συνεργαστήκαμε στενά με την Pirelli και τη FIA κατά τη διάρκεια της έρευνάς τους σχετικά με την αστοχία των ελαστικών του Μαξ (Φερστάπεν) στον 47ο γύρο του Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν και μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι δεν βρέθηκε κανένα σφάλμα στο μονοθέσιο. Τηρήσαμε τις παραμέτρους ελαστικών της Pirelli διαρκώς και θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε τις οδηγίες τους. Είμαστε ευγνώμονες που μετά τις συγκρούσεις με υψηλή ταχύτητα του Σαββατοκύριακου, κανένας οδηγός δεν τραυματίστηκε».
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!