24 Ώρες Λε Μαν QP: Ταχύτερη η Toyota, ρεκόρ πίστας η Ferrari στην GTE
Η δράση ξεκίνησε για τα καλά στο Σιρκουί του Σάρτ, με τα 62 αγωνιστικά να ξεχύνονται στην πίστα για τις κατατακτήριες δοκιμές. Η διαδικασία αυτή ήταν ύψιστης σημασίας καθώς τα 6 ταχύτερα αγωνιστικά ανά κατηγορία προκρίνονται στη διαδικασία της Hyperpole της Πέμπτης, όπου θα κριθεί η pole position για τον αγώνα.
Στην 60λεπτη διαδικασία είδαμε εντυπωσιακά περάσματα με την κίνηση να παίζει μεγάλο ρόλο για ορισμένους οδηγούς. Μάλιστα, είδαμε δύο φορές την «Αργή Ζώνη» να υφίσταται σε ορισμένα σημεία της πίστας, επηρεάζοντας τις προσπάθειες των ομάδων.
The qualifying session is now open!
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) August 18, 2021
Only the top 6 will make it to Hyperpole #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/I7bnl8ovSq
Στην κατηγορία Hypercar, η Toyota έγραψε τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας, ολοκληρώνοντας μια ιδανική πρόβα για τη μάχη της Hyperpole. Ταχύτερο αγωνιστικό ήταν το #7 GR010-Hybrid των Καμούι Κομπαγιάσι, Μάικ Κόνγουεϊ και Χοσέ-Μαρία Λόπεζ με χρόνο στο 3:26.279. Ο χρόνος ήταν αρκετός ώστε να αφήσει στη 2η θέση το #36 A480 LMP1 της Alpine των Ματιέ Βαξιβιέ, Αντρέ Νεγκράο και Νικολά Λαπιέρ για 0,816 δευτ. Στην 3η θέση βρέθηκε το #8 Toyota με ταχύτερο χρόνο στο 3:27.671.
Τα δύο αγωνιστικά της Glickenhaus δεν μπόρεσαν λόγω κίνησης να γράψουν γρήγορη χρονομετρημένη προσπάθεια. Το #708 007 LMH ήταν στην 4η θέση με ταχύτερο χρόνο στο 3:28.256, ενώ το #709 έγραψε ταχύτερη επίδοση στο 3:29.381.
Στην LMP2 είδαμε τρομερές μονομαχίες με το χρονόμετρο, όμως 6 αγωνιστικά από τα 25 της κατηγορίας προκρίθηκαν στη διαδικασία της Hyperpole. Ταχύτερη ήταν η Jota Sport με το #38 αγωνιστικό στα χέρια των Αντόνιο-Φίλιξ Ντα Κόστα, Ρομπέρτο Γκονζάλεζ και Άνθονι Ντέιβιντσον. Ο ταχύτερος χρόνος τους ήταν στο 3:28.807 και άφησαν στη 2η θέση την ομάδα της G-Drive Racing των Φράνκο Κολαπίντο, Ρόμαν Ρούσινοφ και Νικ Ντε Βρις, οι οποίοι είχαν ταχύτερο χρόνο στο 3:29.246. Στην 3η θέση ολοκλήρωσε η Team WRT με τους Ρόμπερτ Κουμπίτσα, Λουί Ντέλατραζ και Γίφε Γε να αποτελούν το πλήρωμα.
Στη διαδικασία της Hyperpole προκρίθηκε επίσης η Panis Racing με το #65 αγωνιστικό της Oreca. H United Autosports κατάφερε να έχει δύο εκ των τριών αγωνιστικών της (#32 και #23) σε θέσεις πρόκρισης, όμως το #22 που προηγείται στο πρωτάθλημα του WEC έμεινε μόλις στη 12η θέση.
Στην GTE-Pro είδαμε το ρεκόρ πίστας να σπάει παραπάνω από μια φορά, σε μια εντυπωσιακή διαδικασία. Η #52 Ferrari 488 GTE των Ντάνιελ Σέρα, Μιγκέλ Μολίνα και Σαμ Μπέρντ σημείωσε το 3:46.011, χρόνος που αποτελεί νέο ρεκόρ πίστας για την κατηγορία. Η Ferrari μάλιστα έκανε το 1-2 στη διαδικασία, με τη #51 488 GTE των Αλεσάντρο Πιερ Γκουίντι, Τζέιμς Καλάντο και Κέμε Λέντογκαρ να καταλαμβάνει τη 2η θέση, μισό δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή. Το ρεκόρ πίστας αρχικά το είχε σπάσει η #92 Porsche 911 RSR των Κέβιν Έστρε, Νιλ Τζάνι και Μάικλ Κρίστενσεν, οι οποίοι εν τέλει έκλεισαν στη 3η θέση, 0,7 δευτ. μακριά από το χρόνο της Ferrari.
Στην 4η θέση βρίσκουμε την #64 Corvette των Νικ Τάντι, Τόμι Μίλνερ και Άλεξ Σίμς, με ταχύτερο χρόνο στο 3:47.074. Την 6άδα πρόκρισης έκλεισαν δύο ακόμα Porsche, η #72 της Hub Auto και η #91 της εργοστασιακής ομάδας.
Στην GTE-Am είχαμε επίσης μια τρομερή μονομαχία, με τις 23 συμμετοχές να μάχονται για μόλις 6 θέσεις στη διαδικασία της Hyperpole. Ταχύτερη επίδοση ολοκλήρωσε η #88 Porsche 911 RSR της Dempsey-Proton Racing, με ταχύτερη επίδοση στο 3:48.620. Στη 2η θέση βρέθηκε ακόμα μια Porsche, αυτή τη φορά η GR Porsche #86, ενώ την πρώτη 3άδα έκλεισε η Cetilar Racing με τη #47 Ferrari 488 GTE.
Πρόκριση πήραν επίσης οι Inception Racing με τη #71 Ferrari, Team Project 1 με τη #56 Porsche και η TF Sport με τη #33 Aston Martin.
H δράση συνεχίζεται απόψε με το FP2 στις 23:00 ώρα Ελλάδος. Αύριο Πέμπτη 19 Αυγούστου η διαδικασία του FP3 είναι προγραμματισμένη για τις 15:00, ενώ η μάχη της Hyperpole θα πραγματοποιηθεί στις 22:30.
Αποτελέσματα Κατατακτήριες Δοκιμές 24 Ώρες Λε Μαν
Image credit: Michelin Motorsport, Ferrrari, Porsche Motorsport
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!