H ηλεκτροκίνητη αναγέννηση του Opel Manta (pics & vid)
Ένα από τα μοντέλα που έχουν αφήσει ιστορία στην αυτοκίνηση είναι το μοναδικό Opel Manta. To style-icon της δεκαετίας του ’70 διατηρεί φανατικούς οπαδούς μέχρι και σήμερα και αυτό το αναγνωρίζει πλήρως η Opel.
Με αφορμή την τάση των «restoremods», η γερμανική φίρμα αποφάσισε να δώσει νέα πνοή στο Manta και μάλιστα ηλεκτρική. Όταν γεννήθηκε η ιδέα την αγκάλιασαν αμέσως ενθουσιώδεις σχεδιαστές, δημιουργοί 3D μοντέλων, μηχανολόγοι, τεχνικοί, μηχανικοί, ειδικοί προϊόντων και μάρκας - μία ομάδα φίλων της Opel που είναι απλά ερωτευμένοι με τα αυτοκίνητα.
Η ιδέα γρήγορα έλαβε σάρκα και οστά. Το 50-χρονο Manta είναι πλέον ηλεκτρικό, χωρίς ρύπους αλλά συναισθηματικό όπως αρμόζει σε έναν αληθινό θρύλο. Το Opel Manta GSe ElektroMOD γεννήθηκε αρχικά μόνο στο μυαλό των δημιουργών του. «Το GSe αποτίει φόρο τιμής στο Manta του παρελθόντος και την ίδια στιγμή εκφράζει τη θέση της μάρκας για το παρόν. Η Opel είναι τολμηρή και ξεκάθαρη – συναρπαστικά διαφορετική. Ίσως πιο διαφορετική από ό,τι περιμένατε από εμάς», δήλωσε ο Κουέντιν Ουμπέρ, επικεφαλής ατρατηγικής μάρκας και μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Opel.
Το πράσινο φως ήρθε άμεσα από τα υψηλόβαθμα στελέχη της Opel και το φιλόξοξο project έγινε πραγματικότητα μέσα σε λίγους μήνες.
Στην περίπτωση του Manta GSe ElektroMOD, η ομάδα εξέλιξης έχει μεν διατηρήσει την αρχική γοητεία του αυτοκινήτου, αλλά το έχει εξοπλίσει και με ξεχωριστές καινοτομίες. Το εκφραστικό Pixel-Vizor με την τελευταία τεχνολογία LED, το πλήρως ψηφιακό ταμπλό και, ασφαλώς, την ηλεκτροκίνηση.
«Το Manta GSe συμβολίζει τη γνήσια αγάπη για την αυτοκίνηση. Με το ElektroMOD, δημιουργούμε μία γέφυρα ανάμεσα στην εξαιρετική παράδοση της Opel και σε ένα βιώσιμο μέλλον. Αυτό το μίγμα παρελθόντος και παρόντος είναι απόλυτα συναρπαστικό» εξηγεί ο Πιέρ-Ολιβιέ Γκαρσία, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Opel, εκ μέρους της ομάδας του Manta GSe.
To ταξίδι του Manta προς την ηλεκτροκίνηση
H αρχή της αναγέννησης του Manta ξεκίνησε στα άδυτα της Opel Classic, στο τμήμα μη-αναπαλαιωμένων οχημάτων. Εκεί ξεχώριζε ένα πορτοκαλί Manta A με μαύρη οροφή από βινύλιο και αυτόματο κιβώτιο. Η Opel Classic είχε παραλάβει το αυτοκίνητο το 1988 με το αμάξωμα σε καλή κατάσταση. Το αυτοκίνητο απέκτησε το νέο του κίτρινο νέον χρώμα στο Opel Service Workshop έχοντας προηγουμένως εξηλεκτριστεί και περάσει το τεστ TÜV.
Το Manta GSe ElektroMOD απέκτησε νέα καθίσματα Recaro, παρόμοια με αυτά του σπορ Opel ADAM S. Ωστόσο, δεν ήταν μία απλή διαδικασία κα, όπως πολλά από τα νέα εξαρτήματα, έπρεπε να προσαρμοστούν στο «Opel Concept Workshop» για να ταιριάξουν στο Manta. Το σύστημα φρένων προσαρμόστηκε στις αυξημένες επιδόσεις του οχήματος. Μεγαλύτερα φρένα τοποθετήθηκαν στον εμπρός άξονα, ενώ στον πίσω άξονα το ταμπούρα αντικαταστάθηκαν με δισκόφρενα. H εμπρός ανάρτηση είναι πιο σκληρή από την πίσω, ώστε το Manta να διαθέτει ικανοποιητική ελκτική πρόσφυση.
Η ισχύς του σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα 108 kW ή 147 ίππων, μεταφέρεται στο δρόμο μέσω κλασικής πίσω κίνησης. Η μπαταρία ιόντων λιθίου 31 kWh τοποθετήθηκε όσο το δυνατόν πιο μακριά στο χώρο αποσκευών. Αυτό βοηθά την ελκτική πρόσφυση και προσφέρει χαμηλό κέντρο βάρους. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h.
Μετά τη μετατροπή σε ElektroMOD, το Manta ζυγίζει περίπου 1.137 kg, +175 kg πλέον του αρχικού μοντέλου, αλλά παραμένει πολύ ελαφρύτερο από πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με ένα νορμάλ στυλ οδήγησης, το GSe μπορεί να πετύχει αυτονομία 200 km και ακόμα μεγαλύτερη όταν οδηγείται με ελαφρύ γκάζι. Και ασφαλώς, το e-Manta μπορεί να ανακτήσει ενέργεια όπως και κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο Opel.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!