Αποκάλυψη για το νέο Dacia Jogger σε εκδόσεις με 7 ή 5 θέσεις (pics & vid)
Με εντελώς νέα ονομασία, η Dacia εισέρχεται στην κατηγορία C με μια εξαιρετικά ευρύχωρη και πρακτική πρόταση για μεγάλες οικογένειες ή μεγάλες μεταφορικές ανάγκες. Το νέο Dacia Jogger βασίζεται στο πλαίσιο CMF-B και αποτελεί το τέταρτο μοντέλο της ανανεωμένης γκάμας της μάρκας, μετά το νέο Sandero, το νέο Duster και το αμιγώς ηλεκτρικό Spring.
Το μεγαλύτερο Dacia στη γκάμα
Με μήκος 4,547 και μεταξόνιο 2,897 μέτρα, το νέο Dacia Jogger είναι το πιο μακρύ μοντέλο από κάθε άλλο σύγχρονο Dacia. Στόχος είναι η άνετη φιλοξενία 7 ατόμων, ή σε πενταθέσια διάταξη, η μεταφορά εξαιρετικά πολλών αποσκευών.
Χάρη και στην εξαιρετική χωροταξική μελέτη, το Dacia Jogger επιτυγχάνει όλους τους παραπάνω στόχους. Σε 7θέσια διαμόρφωση, η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων είναι εύκολη ακόμα και για 2 ενήλικες, ενώ ο χώρος για αποσκευές έχει όγκο 160 λίτρα. Αν τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς αναδιπλωθούν, ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει στα 565 λίτρα.
Στην πενταθέσια εκδοχή του μοντέλου, ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει στα 708 λίτρα, ενώ και στην εφταθέσια υπάρχει η δυνατότητα αφαίρεσης της τρίτης σειράς των καθισμάτων, επιτυγχάνοντας αντίστοιχη χωρητικότητα. Σε διθέσια διάταξη καθισμάτων, ο όγκος του χώρου φόρτωσης φτάνει στα 1.819 λίτρα!
Όπως είναι αντιληπτό, με τα καθίσματα της δεύτερης και τρίτης σειράς να αναδιπλώνονται σε δύο τμήματα ή και να αφαιρούνται, υπάρχουν δεκάδες δυνατότητες διαμόρφωσης. Επιπρόσθετα, οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους θήκες, ντουλαπάκια και θέσεις ποτών και αναψυκτικών, συνολικού όγκου 24 λίτρων!
Η πετυχημένη συνταγή του Sandero και στο Jogger
Αισθητικά αλλά και μηχανολογικά, το Jogger είναι πασιφανώς βασισμένο στο Sandero. Στην ουσία αποτελεί μια επιμήκη εκδοχή του, με το επιπλέον στοιχείο της διατήρησης του ύψους της οροφής έως την πέμπτη πόρτα.
Εμπρός δεν ξεχωρίζει από ένα Sandero Stepway, ενώ πίσω και πλευρικά η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική. Συνολικά το αυτοκίνητο διατηρεί την κομψότητα και την ισορροπία των αναλογιών, καθώς δεν άλλαξε μόνο το μήκος, αλλά και το μεταξόνιο. Επιπρόσθετα οι πολύ γλυπτές επιφάνειες του Sandero έχουν ενσωματωθεί σωστά και στο Jogger.
Στο εσωτερικό πέραν των σημαντικά μεγαλύτερων χώρων η εικόνα είναι πανομοιότυπη με αυτή των δύο εκδόσεων του Sandero και αντικειμενικά πολύ καλή, τόσο αισθητικά όσο και ποιοτικά. Με βάση το γεγονός ότι το Jogger εξελίχθηκε για να είναι το φθηνότερο εφταθέσιο αυτοκίνητο στην ευρωπαϊκή αγορά, αυτό που βλέπει κάποιος απέχει πολύ από το να χαρακτηρίσει το αυτοκίνητο «φθηνό».
Το Jogger θα διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό 6 αερόσακους και σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως αυτόματη πέδηση (emergency Brake Assist), προειδοποίηση πλευρικά κινούμενου αυτοκινήτου, υποβοήθηση στάθμευσης και υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα.
Ολοκαίνουριος κινητήρας βενζίνης, LPG και υβριδικός
Κατά την έναρξη της παραγωγής του στις αρχές του 2022, το νέο Dacia Jogger θα διατίθεται με ένα νέο TCe τρικύλινδρο turbo κινητήρα 999 κ.εκ., ο οποίος θα αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπή στις 2.900 σ.α.λ. Τα 190 Nm ωστόσο, θα είναι ήδη διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ.
Ο δεύτερος κινητήρας στη γκάμα θα είναι το ίδιας αρχιτεκτονικής μοτέρ του λίτρου, αλλά με απόδοση 100 ίππων και λειτουργία τόσο με βενζίνη, όσο και με υγραέριο (LPG). Τέλος, από το 2023, θα είναι διαθέσιμη και μια full hybrid έκδοση, με τα μηχανικά μέρη του Clio Hybrid. Η Dacia δεν ανακοίνωσε την ισχύ του υβριδικού συστήματος κίνησης για το Jogger, αλλά πιθανότατα θα είναι κατά τι μειωμένη από αυτή του Clio, στο οποίο αποδίδει 140 ίππους.
Πότε έρχεται στην Ελλάδα
Καθώς η παραγωγή του νέου Dacia Jogger θα ξεκινήσει τους πρώτους μήνες του 2022, στη χώρα μας τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται μετά την άνοιξη της ίδιας χρονιάς. Για τιμές δεν γίνεται λόγος καθώς ακόμα είναι πολύ νωρίς, ωστόσο με τα σημερινά δεδομένα της γκάμας το κόστος της βασικής έκδοσης του νέου Jogger θα πρέπει να αναμένεται κάπου στις 17.000 ευρώ.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!