Ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου Ζαν Τοντ εξήρε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις (pics)
Ο κ. Ζαν Τοντ, που συνοδευόταν από τον Υφυπουργό Αθλητισμού, κ. Λευτέρη Αυγενάκη, μίλησε για την επιστροφή του θρυλικού ελληνικού ράλλυ στο καλαντάρι του WRC.
Στη συνέχεια, μπορείτε να διαβάσετε τη συνέντευξη που παραχώρησε ο Γάλλος επικεφαλής της FIA.
Το Ράλλυ Ακρόπολις επιτέλους επέστρεψε! Ποια είναι τα συναισθήματά σας για την επιστροφή της Ελλάδας στο WRC;
Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι κομμάτι της ιστορίας των ράλλυ, του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ήμασταν λοιπόν λυπημένοι που δεν μπορούσε να διεξαχθεί τα προηγούμενα χρόνια, αν και κατανοούμε τους λόγους. Όμως τώρα είμαστε ακόμα πιο ευτυχείς που το Ράλλυ Ακρόπολις επέστρεψε και που βλέπουμε τον ενθουσιασμό όλων σχετικά με αυτό. Ξεκινώντας από τον Πρωθυπουργό, αλλά και σε εκπροσώπους του ιδιωτικού τομέα και, φυσικά, των θεατών. Τόσο στις ειδικές διαδρομές όσο και στο κέντρο της πόλης της Αθήνας, ήταν έκδηλος ο ενθουσιασμός και η περηφάνια όλων που το ράλλυ έχει επιστρέψει.
Έχετε πολλές αναμνήσεις από το Ράλλυ Ακρόπολις: τόσο ως συνοδηγός όσο και ως επικεφαλής ομάδας…
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι πολύ σημαντικός και αποτελεί κομμάτι της ζωής μου, σε πολλά διαφορετικά κεφάλαια. Πρώτα ως συνοδηγός, μετά ως επικεφαλής ομάδας, και τώρα ως Πρόεδρος της FIA. Σίγουρα, έχουν γίνει πολλά την τελευταία δεκαετία και είναι πολύ ενδιαφέρον να βλέπεις την εξέλιξη που έχει σημειωθεί. Προφανώς, το Ράλλυ Ακρόπολις δεν είναι το ίδιο με εκείνο της εποχής που ήμουν συνοδηγός. Εκείνη την εποχή οι απαιτήσεις ήταν διαφορετικές. Είχαμε μεγάλα σε διάρκεια ράλλυ, με ατελείωτες ειδικές διαδρομές, και όχι τα σημερινά επίπεδα ασφαλείας.
Τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ και προς το καλύτερο, γεγονός πολύ σημαντικό. Όμως οι ελληνικοί δρόμοι παραμένουν σκληροί, και χάρηκα που πέρασα χρόνο βλέποντας τις ειδικές και όλη τη δουλειά που έχει γίνει για να υποδεχθείτε ξανά τους αγωνιζόμενους και το ράλλυ. Απαιτήθηκε σπουδαία προσπάθεια σε μικρό χρονικό διάστημα από τους διοργανωτές και τη Motorsport Greece, με αρωγό την υποστήριξη των αρχών και της ελληνικής κυβέρνησης, πράγμα που επιδεικνύει το πάθος που έχετε για το ράλλυ.
Χθες το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις «κατέκτησε» το κέντρο της Αθήνας. Πώς σας φάνηκαν η Τελετή Εκκίνησης και η COSMOTE 5G Athens Stage;
Όπως γνωρίζετε, η πρώτη ειδική διαδρομή δεν ήταν αντιπροσωπευτική του Ράλλυ Ακρόπολις. Είχε μήκος μόλις ένα χιλιόμετρο, στο κέντρο της πόλης, όμως αυτό που είχε σημασία ήταν τα συναισθήματα που χαρίζει αυτό το ράλλυ στους θεατές. Και η προβολή του. Θεωρώ λοιπόν πως ήταν μια μεγάλη επιτυχία. Το να βλέπεις τους ανθρώπους ευτυχισμένους, να τους βλέπεις να χαμογελούν και να απολαμβάνουν το σόου. Ήταν ξεχωριστό.
Περάσατε χρόνο με τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη. Ποια ήταν τα αντικείμενα συζήτησης;
Μιλήσαμε για πολλά πράγματα, αλλά υπήρχαν δύο βασικά θέματα συζήτησης. Το ενδιαφέρον για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και η εξέλιξή του στην Ελλάδα, καθώς και η οδική ασφάλεια. Αυτή είναι μια πολύ μεγάλη πρόκληση και ήταν μια σπουδαία ευκαιρία να δω τι κάνει η κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Δουλεύουμε πάνω σε αυτό τον τομέα με την κ. Βασιλική Μυλωνά και το Ίδρυμα Οδικής Ασφάλειας, που συμπλήρωσε 16 χρόνια ενασχόλησης με θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια. Επίσης, ήταν μια σημαντική ευκαιρία να συναντήσω άλλα μέλη της κυβέρνησης, αλλά και την ομάδα μου στα Ηνωμένα Έθνη. Ήταν ένα έντονο και γεμάτο πρόγραμμα.
Πόσο σημαντικό είναι το γεγονός πως η Ελληνική Κυβέρνηση στηρίζει το ράλλυ με κάθε τρόπο;
Είναι καθοριστικό! Αν θες να πετύχεις, πρέπει η κυβέρνηση να εμπλέκεται ενεργά και να δείχνει ενδιαφέρον. Και αυτό ακριβώς συμβαίνει εδώ στην Ελλάδα.
Μιλήσατε για την οδική ασφάλεια. Ήταν στο επίκεντρο των δράσεων, στο περιθώριο του Ράλλυ Ακρόπολις. Με στόχο να σωθούν ζωές, πόσο σημαντικό είναι να περνά μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού το μήνυμα για την οδική ασφάλεια;
Ανέφερα νωρίτερα την αλλαγή της δομής του Ράλλυ Ακρόπολις με το πέρασμα του χρόνου. Πράγμα που συνέβη για λόγους ασφάλειας. Πράγματα που ήταν ανεκτά πριν από τριάντα χρόνια, δεν μπορούν να γίνονται σήμερα. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός πρέπει να λειτουργεί και να αξιοποιείται, όχι μόνο ως ένα ξεχωριστό θέαμα, αλλά και ως εργαστήριο. Ένας τρόπος για να εξελίσσονται τα αυτοκίνητα δρόμου, οι μοτοσυκλέτες, τα κράνη και όλος ο σχετικός εξοπλισμός, με στόχο να έχουμε λιγότερα θύματα στους δρόμους.
Μάλιστα, δεν υπήρχαν εκδηλώσεις για την οδική ασφάλεια μόνο στην Αθήνα, αλλά και σε όλη την Ελλάδα, στέλνοντας παντού το μήνυμα!
Και σε όλες τις γειτονικές χώρες! Ήμουν χαρούμενος που είδα εδώ και τους εκπροσώπους της κυβέρνησης από την Κένυα. Διοργάνωσαν ξανά το Rally Safari και ήταν θεαματικό. Όμως η συμφωνία που είχαμε κάνει με την κυβέρνηση προϋπέθετε πως θα αντιμετώπιζαν τα προβλήματα που υπήρχαν στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Άρα, βλέπουμε την ηγεσία διάφορων χωρών, από κάθε άκρη του πλανήτη, να αξιοποιεί τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ως κοινό παρονομαστή και ως ένα εργαστήριο, με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Αυτό αλλάζει τα δεδομένα.
Τέλος, η οδική ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα κατά τη θητεία σας ως Προέδρου της FIA. Είναι αυτή μια κληρονομιά που θέλετε να αφήσετε πίσω σας όταν αποχωρήσετε από τον προεδρικό θώκο;
Είναι μια κληρονομιά που θα παραμείνει και ελπίζω ο διάδοχός μου να ασχοληθεί με αυτήν το ίδιο ενεργά και πως θα έχει την οδική ασφάλεια στην κορυφή της ατζέντας του. Από την πλευρά μου, θα συνεχίσω στο ρόλο του Ειδικού Απεσταλμένου των Ηνωμένων Εθνών, άρα θα παραμείνω ενεργός στη μάχη για να μειώσουμε τα θύματα στους δρόμους.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!