WRC: Η ανασκόπηση του 2024
- Τα μεγάλα θέματα της σεζόν: Το νέο σύστημα βαθμολόγησης
- Η σεζόν του 2024 αγώνα με τον αγώνα
- Tο 2025 έρχεται στην επόμενη... στροφή
Η σεζόν του 2024 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) θα μείνει χαραγμένη στη μνήμη για τις συναρπαστικές μάχες της, με τη μάχη για τον τίτλο να διαρκεί μέχρι την τελευταία στιγμή. Ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai, σε μια εκπληκτική χρονιά, κατάφερε να κατακτήσει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο οδηγών, μαζί με τον συνοδηγό του Μαρτέν Βιντάγκε. Το επίτευγμά τους επισφραγίστηκε στο Ράλλυ Ιαπωνίας, όπου με ψυχραιμία και σταθερότητα εξασφάλισαν τον πολυπόθητο τίτλο. Οι κρίσιμες νίκες τους, όπως στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις, ανέδειξαν την εμπειρία και την ταχύτητά τους, σε μια σεζόν γεμάτη ανταγωνισμό.
Η μάχη για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών ήταν εξίσου συναρπαστική. Η Toyota Gazoo Racing διατήρησε την κυριαρχία της, κατακτώντας τον τίτλο με μόλις τρεις βαθμούς διαφορά από τη Hyundai Shell Mobis WRT. Η συμβολή του Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος συμμετείχε σε επιλεγμένους αγώνες, και του Έλφιν Έβανς ήταν καθοριστική για την επιτυχία της ομάδας. Η Hyundai, από την πλευρά της, με τον Οτ Τάνακ να επιστρέφει στην ομάδα και τον Νεβίλ σε εξαιρετική φόρμα, έδωσε σκληρή μάχη μέχρι το τέλος. Η M-Sport Ford, αν και εκτός διεκδίκησης τίτλων, είχε αξιοσημείωτες στιγμές, με τον Πιερ-Λουί Λουμπέ να αναδεικνύεται σε ένα υποσχόμενο ταλέντο.
Ξεχωριστή αναφορά αξίζει ο Σεμπαστιάν Οζιέ, ο οποίος παρά τη μερική συμμετοχή του στη σεζόν, κατάφερε να βρίσκεται στη διεκδίκηση του τίτλου σχεδόν μέχρι το τέλος. Ο Γάλλος οδηγός, με την εμπειρία και την αξεπέραστη ικανότητά του, κατέγραψε εντυπωσιακές νίκες και αποτέλεσε έναν από τους βασικούς πρωταγωνιστές της χρονιάς. Η ικανότητά του να προσαρμόζεται στις συνθήκες και να διαχειρίζεται στρατηγικά τους αγώνες τον κατέστησαν έναν σκληρό αντίπαλο για τους οδηγούς πλήρους απασχόλησης.
Ανάμεσα στους αγώνες, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ήταν μία από τις πιο σημαντικές στιγμές της χρονιάς. Στις δύσκολες ελληνικές ειδικές, ο Τιερί Νεβίλ επικράτησε, δείχνοντας τη δυναμική του, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν ο Ντάνι Σόρδο και ο Οτ Τάνακ, με τη Hyundai να εξασφαλίζει και τις τρεις θέσεις. Οι καιρικές συνθήκες και οι σκληρές διαδρομές δοκίμασαν στο έπακρο τις αντοχές των αγωνιζομένων και των μηχανών τους, αφήνοντας ανεξίτηλο το σημάδι τους στη φετινή σεζόν.
Η σεζόν 2024 ήταν γεμάτη ένταση, ανατροπές και μοναδικές στιγμές, αναδεικνύοντας το WRC ως την απόλυτη πρόκληση για ανθρώπους και μηχανές. Το πάθος των οδηγών, η στρατηγική των ομάδων και η υποστήριξη των φιλάθλων συνέθεσαν μια χρονιά που θα μείνει αξέχαστη.
Top 10 crashes from the 2024 season!#WRC pic.twitter.com/6xmepvwvAt
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) December 23, 2024
Τα μεγάλα θέματα της σεζόν: Το νέο σύστημα βαθμολόγησης
Η σεζόν του WRC 2024 εισήγαγε ένα νέο σύστημα βαθμολόγησης, το οποίο αποτέλεσε αντικείμενο έντονης συζήτησης και κριτικής από οδηγούς και ομάδες. Η αλλαγή στόχευε στην ενίσχυση της στρατηγικής διάστασης των αγώνων, προσφέροντας βαθμούς σε διαφορετικά στάδια του κάθε αγώνα, και υποτίθεται ότι θα διατηρούσε το ενδιαφέρον ζωντανό μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή.
Το σύστημα περιλάμβανε τρία σκέλη:
- Βαθμοί Σαββάτου: Οι δέκα πρώτοι της συνολικής κατάταξης μέχρι το τέλος του Σαββάτου λάμβαναν βαθμούς (18 για τον πρώτο, 15 για τον δεύτερο, 13 για τον τρίτο, κ.ο.κ., μέχρι τον δέκατο που λάμβανε 1 βαθμό). Ωστόσο, για να κατοχυρωθούν αυτοί οι βαθμοί, οι οδηγοί έπρεπε να τερματίσουν τον αγώνα την Κυριακή.
- Βαθμοί Κυριακής: Οι επτά ταχύτεροι οδηγοί στις ειδικές διαδρομές της Κυριακής λάμβαναν επιπλέον βαθμούς (7 για τον πρώτο, 6 για τον δεύτερο, κ.ο.κ., μέχρι τον έβδομο που έπαιρνε 1 βαθμό).
- Power Stage: Διατηρήθηκε το υπάρχον σύστημα βαθμολόγησης του Power Stage, με 5 βαθμούς για τον νικητή, 4 για τον δεύτερο, 3 για τον τρίτο, 2 για τον τέταρτο, και 1 για τον πέμπτο.
Αν και το νέο σύστημα στόχευε στην αύξηση του ανταγωνισμού, δέχτηκε έντονη κριτική από τους οδηγούς, καθώς σε πολλές περιπτώσεις δημιουργούσε «στρεβλώσεις» στα τελικά αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, υπήρξαν αγώνες όπου οδηγοί που τερμάτιζαν χαμηλότερα στη συνολική κατάταξη λάμβαναν περισσότερους βαθμούς από εκείνους που τερμάτιζαν ψηλότερα, λόγω της επιβράβευσης των χρόνων στις ειδικές διαδρομές της Κυριακής. Αυτή η ανισορροπία προκάλεσε δυσαρέσκεια, καθώς θεωρήθηκε ότι υπονόμευε την αξία της συνολικής επίδοσης σε έναν αγώνα.
Η FIA, λαμβάνοντας υπόψη τις αντιδράσεις, ανακοίνωσε ότι το σύστημα βαθμολόγησης θα αλλάξει ξανά για τη σεζόν του 2025. Το νέο σύστημα αναμένεται να εξισορροπήσει την επιβράβευση της συνέπειας και της ταχύτητας, αποφεύγοντας τις στρεβλώσεις που παρατηρήθηκαν το 2024.
Η σεζόν του 2024 αγώνα με τον αγώνα
Ράλλυ Μόντε Κάρλο 2024
Ο πρώτος γύρος του WRC 2024, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, διεξήχθη από τις 25 έως τις 28 Ιανουαρίου. Οι Τιερί Νεβίλ και Μαρτέν Βιντάγκε της Hyundai Shell Mobis WRT κατέκτησαν τη νίκη, επικρατώντας στις απαιτητικές μικτές διαδρομές ασφάλτου και χιονιού. Η νίκη αυτή έθεσε δυναμικό τόνο για τη Hyundai από την αρχή της σεζόν. Οι Σεμπαστιάν Οζιέ και Βενσάν Λαντέ της Toyota Gazoo Racing τερμάτισαν δεύτεροι, με τον Έλφιν Έβανς να συμπληρώνει το βάθρο. Την Power Stage επίσης κατέκτησε ο Νεβίλ, εξασφαλίζοντας επιπλέον βαθμούς για το πρωτάθλημα οδηγών.
Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από τις ιδιαίτερα προκλητικές καιρικές συνθήκες και τη στρατηγική επιλογή ελαστικών, που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην έκβαση των αποτελεσμάτων.
Ράλλυ Σουηδίας 2024
Το Ράλλυ Σουηδίας 2024, που διεξήχθη από τις 15 έως τις 18 Φεβρουαρίου, ήταν γεμάτο ένταση στις χιονισμένες διαδρομές της Ουμέα. Οι Έσαπεκα Λάπι και Γιανέ Φερμ της Hyundai Shell Mobis WRT εξασφάλισαν τη νίκη, τερματίζοντας πρώτοι και επιστρέφοντας στις επιτυχίες μετά από έξι χρόνια.
Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από τις προκλήσεις της ολισθηρής επιφάνειας και τις στρατηγικές επιλογές ελαστικών. Σημαντική στιγμή αποτέλεσε Την Power Stage, που κέρδισε ο Κάλε Ροβάνπερα, εξασφαλίζοντας πολύτιμους βαθμούς για την Toyota.
Ράλλυ Σαφάρι Κένυα 2024
Το Ράλλυ Σαφάρι Κένυα 2024 αποτέλεσε τον τρίτο γύρο του WRC και διεξήχθη από τις 28 έως τις 31 Μαρτίου. Οι Κάλε Ροβάνπερα και Γιον Χάλτουνεν της Toyota Gazoo Racing κατέκτησαν τη νίκη, συνεχίζοντας την εξαιρετική τους πορεία στη σεζόν. Οι απαιτητικές ειδικές διαδρομές και το απρόβλεπτο αφρικανικό έδαφος έθεσαν σοβαρές προκλήσεις για όλα τα πληρώματα.
Σημαντική στιγμή του αγώνα ήταν η εγκατάλειψη του Ότ Τάνακ λόγω μηχανικής βλάβης, ενώ Την Power Stage κέρδισε ο Τιερί Νεβίλ, συγκεντρώνοντας πολύτιμους βαθμούς για τη Hyundai.
Ράλλυ Κροατίας 2024
Ο τέταρτος γύρος του WRC 2024, το Ράλλυ Κροατίας, πραγματοποιήθηκε από τις 18 έως τις 21 Απριλίου. Ο Σεμπαστιάν Οζιέ και ο Βενσάν Λαντέ της Toyota Gazoo Racing WRT κατέκτησαν τη νίκη, συνεχίζοντας την κυριαρχία της ομάδας σε ασφάλτινες διαδρομές.
Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από τις γρήγορες και τεχνικές ειδικές διαδρομές, ενώ Την Power Stage κέρδισε ο Αντριέν Φουρμό της M-Sport Ford, εξασφαλίζοντας πολύτιμους βαθμούς. Οι Έλφιν Έβανς και Τακαμότο Κατσούτα κατέλαβαν τις επόμενες θέσεις, επιβεβαιώνοντας την ισχύ της Toyota.
Ράλλυ Πορτογαλίας 2024
Το Ράλλυ Πορτογαλίας 2024, πέμπτος γύρος του WRC, διεξήχθη από τις 9 έως τις 12 Μαΐου. Οι Σεμπαστιάν Οζιέ και Βενσάν Λαντέ της Toyota Gazoo Racing κατέκτησαν τη νίκη, εδραιώνοντας τη θέση τους στην κορυφή του πρωταθλήματος.
Ο αγώνας διεξήχθη σε σκληρές χωμάτινες διαδρομές, με τις καιρικές συνθήκες να είναι ευνοϊκές αλλά απαιτητικές για τα πληρώματα. Σημαντική στιγμή του αγώνα ήταν η εγκατάλειψη του Ότ Τάνακ λόγω μηχανικής βλάβης, ενώ Την Power Stage κέρδισε ο Τιερί Νεβίλ, προσθέτοντας πολύτιμους βαθμούς για την Hyundai.
Ράλλυ Σαρδηνίας 2024
Το Ράλλυ Σαρδηνίας 2024, που διεξήχθη από τις 30 Μαΐου έως τις 2 Ιουνίου, αποτέλεσε τον έκτο γύρο του WRC. Οι Ότ Τάνακ και Μάρτιν Γιάρβεογια της Hyundai Shell Mobis WRT κατέκτησαν τη νίκη με μια από τις μικρότερες διαφορές στην ιστορία του WRC, μόλις 0,2 δευτερόλεπτα από τον Σεμπαστιάν Οζιέ.
Ο αγώνας ήταν ιδιαίτερα απαιτητικός, με τις στενές και σκονισμένες διαδρομές να θέτουν μεγάλες προκλήσεις στα πληρώματα. Σημαντική εγκατάλειψη σημείωσε ο Τιερί Νεβίλ λόγω μηχανικής βλάβης, ενώ Την Power Stage κατέκτησε ο Οζιέ, κερδίζοντας πολύτιμους βαθμούς.
Ράλλυ Πολωνίας 2024
Το Ράλλυ Πολωνίας 2024, έβδομος γύρος του WRC, πραγματοποιήθηκε από τις 27 έως τις 30 Ιουνίου. Οι Κάλε Ροβάνπερα και Γιον Χάλτουνεν της Toyota Gazoo Racing WRT κατέκτησαν τη νίκη, ενισχύοντας τη θέση τους στο πρωτάθλημα. Ο αγώνας διεξήχθη στις γρήγορες χωμάτινες διαδρομές της περιοχής Βαρμια-Μαζουρίας, όπου οι καιρικές συνθήκες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο.
Ο Ότ Τάνακ αναγκάστηκε να αποσυρθεί μετά από σύγκρουση με ελάφι, ενώ Την Power Stage κέρδισε ο Τιερί Νεβίλ. Οι στρατηγικές επιλογές για τα ελαστικά και η διαχείριση των συνθηκών καθόρισαν τα αποτελέσματα.
Ράλλυ Λετονίας 2024
Το Ράλλυ Λετονίας 2024, όγδοος γύρος του WRC, πραγματοποιήθηκε από τις 18 έως τις 21 Ιουλίου. Οι Κάλε Ροβάνπερα και Γιον Χάλτουνεν της Toyota Gazoo Racing κατέκτησαν τη νίκη, αποδεικνύοντας την κυριαρχία τους σε γρήγορες, χωμάτινες ειδικές διαδρομές.
Την Power Stage κέρδισε ο Ότ Τάνακ με Hyundai, εξασφαλίζοντας πολύτιμους βαθμούς. Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από υψηλές ταχύτητες και ανταγωνισμό, ενώ οι στρατηγικές επιλογές για τα ελαστικά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην έκβαση.
Ράλλυ Φινλανδίας 2024
Το Ράλλυ Φινλανδίας 2024, που διεξήχθη από την 1η έως τις 4 Αυγούστου, αποτέλεσε τον ένατο γύρο του WRC. Οι Σεμπαστιάν Οζιέ και Βενσάν Λαντέ της Toyota Gazoo Racing κατέκτησαν τη νίκη, επικρατώντας στις εξαιρετικά γρήγορες χωμάτινες διαδρομές της περιοχής γύρω από το Γιουβασκίλα. Αυτή ήταν η τρίτη νίκη του Οζιέ στη σεζόν.
Την Power Stage κέρδισε ο Τακαμότο Κατσούτα, εξασφαλίζοντας πολύτιμους βαθμούς για την Toyota. Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από τον έντονο ανταγωνισμό, ενώ σημειώθηκαν αρκετές εγκαταλείψεις, όπως του Ότ Τάνακ λόγω μηχανικών προβλημάτων.
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024, δέκατος γύρος του WRC, διεξήχθη από τις 5 έως τις 8 Σεπτεμβρίου με βάση τη Λαμία. Οι Τιερί Νεβίλ και Μαρτέν Βιντάγκε της Hyundai Shell Mobis WRT κατέκτησαν τη νίκη, τερματίζοντας μπροστά από τους ανταγωνιστές τους στις σκληρές και γεμάτες σκόνη διαδρομές της ελληνικής υπαίθρου. Ήταν ένας θρίαμβος της Hyundai, που με τους Ντάνι Σόρντο και Οτ Τάνακ κατέλαβε και τις τρεις θέσεις του βάθρου.
Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από τις πολλές εξόδους και εγκαταλείψεις, που επηρέασαν την κατάταξη στο πρωτάθλημα. Την Power Stage κέρδισε ο Αντριέν Φουρμό της M-Sport Ford, συγκεντρώνοντας πολύτιμους βαθμούς.
Ράλλυ Χιλής 2024
Το Ράλλυ Χιλής 2024, ο ενδέκατος γύρος του WRC, διεξήχθη από τις 26 έως τις 29 Σεπτεμβρίου στις χωμάτινες διαδρομές της περιοχής Μπιόμπιο, με βάση την Κονσεπσιόν. Οι Κάλε Ροβάνπερα και Γιον Χάλτουνεν της Toyota Gazoo Racing κατέκτησαν τη νίκη, συνεχίζοντας την κυριαρχία τους στη σεζόν και ενισχύοντας τις πιθανότητες κατάκτησης του τίτλου.
Σημαντική στιγμή του αγώνα ήταν οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι Hyundai λόγω μηχανικών προβλημάτων. Οι γρήγορες, στενές διαδρομές και οι συνεχείς αλλαγές στις καιρικές συνθήκες έθεσαν σοβαρές προκλήσεις στα πληρώματα.
Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης 2024
Το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης 2024, ο δωδέκατος γύρος του WRC, διεξήχθη από τις 17 έως τις 20 Οκτωβρίου σε τρεις χώρες: Τσεχία, Γερμανία και Αυστρία. Ο Ότ Τάνακ και ο Μάρτιν Γιάρβεογια της Hyundai Shell Mobis WRT κατέκτησαν τη νίκη, εξασφαλίζοντας τη δεύτερη τους πρωτιά στη σεζόν.
Ο αγώνας περιλάμβανε ασφάλτινες διαδρομές υψηλής τεχνικής δυσκολίας, με τις καιρικές συνθήκες να αλλάζουν συχνά, επηρεάζοντας τις στρατηγικές των πληρωμάτων.
Ράλλυ Ιαπωνίας 2024
Το Ράλλυ Ιαπωνίας 2024, ο τελευταίος γύρος του WRC, διεξήχθη από τις 21 έως τις 24 Νοεμβρίου. Οι Έλφιν Έβανς και Σκοτ Μάρτιν της Toyota Gazoo Racing κατέκτησαν τη νίκη, κλείνοντας ιδανικά τη σεζόν για την ομάδα τους.
Ο Τιερί Νεβίλ, με την τρίτη θέση που εξασφάλισε στον αγώνα, κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, φέρνοντας μεγάλη επιτυχία στη Hyundai Shell Mobis WRT. Ο αγώνας, που περιλάμβανε ασφάλτινες ειδικές διαδρομές, χαρακτηρίστηκε από ένταση και συγκινήσεις, καθώς οι οδηγοί έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
Tο 2025 έρχεται στην επόμενη... στροφή
Το 2024 αποτέλεσε μια συναρπαστική χρονιά για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με τον Τιερί Νεβίλ να κατακτά τον πρώτο του τίτλο οδηγών και την Toyota Gazzo Racing να επιβεβαιώνει τη δυναμική της. Οι αγώνες ήταν γεμάτοι συγκινήσεις, ανατροπές και έντονο ανταγωνισμό, ενώ το νέο σύστημα βαθμολόγησης αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης για το μέλλον του αθλήματος.
Το 2025 υπόσχεται να είναι εξίσου συναρπαστικό, με το καλεντάρι να περιλαμβάνει 14 γύρους, μεταξύ των οποίων νέες προσθήκες, όπως το Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας. Η FIA έχει ήδη ανακοινώσει αλλαγές στο σύστημα βαθμολόγησης, ανταποκρινόμενη στην κριτική που δέχτηκε. Με τις ομάδες και τους οδηγούς να στοχεύουν σε νέες επιτυχίες, η νέα χρονιά προδιαγράφεται γεμάτη δράση και εκπλήξεις. O πρώτος αγώνας της νέας σεζόν είναι παραδοσιακά το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, που θα διεξαχθεί 23-26 Ιανουαρίου.
Ανυπομονούμε να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη του πρωταθλήματος, καθώς το WRC συνεχίζει να προσφέρει θέαμα και να δοκιμάζει τις αντοχές των κορυφαίων πληρωμάτων στον κόσμο. Καλή χρονιά σε όλους τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!