Η νέα Honda CB500X ανανεώθηκε και εντυπωσιάζει
Η mini-adventurer μοτοσυκλέτα της Honda, CB500X, βελτιώνεται σημαντικά με έμφαση στις επιδόσεις. Από τις πιο αξιοσημείωτες βελτιώσεις είναι το ανεστραμμένο πιρούνι Showa Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) USD 41 χλστ., τα διπλά εμπρός δισκόφρενα και οι αξονικά τοποθετημένες δαγκάνες. Η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας βελτιώνεται επίσης χάρη στο νέο ψαλίδι το οποίο είναι ελαφρύτερο με μικρότερη πλευρική ακαμψία. Το πίσω αμορτισέρ φέρει νέες ρυθμίσεις για άριστη συνεργασία με το νέο πιρούνι. Ένας επανασχεδιασμένος εμπρός τροχός και το ελαφρύτερο ψυγείο εξοικονομούν βάρος, ενώ οι νέες ρυθμίσεις ψεκασμού καυσίμου βελτιώνουν το χαρακτήρα του κινητήρα. Ο ισχυρότερος προβολέας LED και τα εμπρός φώτα θέσης προσφέρουν καλύτερη ορατότητα.
Παράλληλα με τις αλλαγές στον κινητήρα όπως οι αναβαθμισμένες ρυθμίσεις ψεκασμού καυσίμου και ένα νέο ελαφρύτερο ψυγείο, το πλαίσιο ωφελείται από την προσθήκη του ανεστραμμένου πιρουνιού Showa SFF-BP USD 41χλστ., τις ακτινικά τοποθετημένες διπίστονες δαγκάνες της Nissin που επενεργούν σε δύο δίσκους 296 χλστ., τους ελαφριούς τροχούς με τις πιο λεπτές ακτίνες και το επανασχεδιασμένο ψαλίδι για βελτιωμένη άνεση και συμπεριφορά. Συγκριτικά με τα προηγούμενο μοντέλο, το κέντρο βάρους έχει μετακινηθεί ελαφρώς προς τα εμπρός, βελτιώνοντας την πρόσφυση του εμπρός τροχού και την πληροφόρηση του αναβάτη. Το ανανεωμένο στυλ περιλαμβάνει νέο εμπρός τροχό και μεγαλύτερο εμπρός φτερό.
Όπως και πριν, όργανα LCD περιλαμβάνουν μία λειτουργία Shift Up & Gear Position. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED με βελτιστοποιημένη δέσμη μεγάλης/μεσαίας σκάλας και την προσθήκη εμπρός φώτων θέσης.
Η 22YM CB500X θα διατίθεται με τις χρωματικές επιλογές, Grand Prix Red, Matt Gunpowder Black Metallic και το νέο Pearl Organic Green.
Έμφαση στη λεπτομέρεια
Το ατσάλινο πλαίσιο – τύπου διαμάντι με σωλήνες διατομής 35χλστ. παραμένει ίδιο για το 2022. Είναι ελαφρύ και πανίσχυρο αλλά με ελεγχόμενη ακαμψία που μεταφέρει πληροφορία στον αναβάτη από το οδόστρωμα. Το σχήμα και η τοποθέτηση των βάσεων του κινητήρα σε συνδυασμό με τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου περιορίζουν τους κραδασμούς.
Άμεσα αντιληπτή είναι η αλλαγή στην εμπρός ανάρτηση. Με στόχο την αναβάθμιση των συνολικών επιδόσεων, το τηλεσκοπικό πιρούνι των 41χλστ. της προηγούμενης σχεδίασης έχει αντικατασταθεί από το ανεστραμμένο πιρούνι Showa 41mm Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) USD 41χλστ. με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, διαδρομή άξονα 135χλστ. (150χλστ. διαδρομή πιρουνιού) και νέες πάνω και κάτω πλάκες έδρασης. Με το διαχωρισμό των λειτουργιών στις δύο μπουκάλες – αποσβεστήρας με σύστημα διαχωρισμού πίεσης Big Piston στη μια και μηχανισμός ελατηρίου στην άλλη – οι αντιδράσεις και η ποιότητα κύλισης έχουν επίσης βελτιωθεί.
Το πίσω αμορτισέρ μονού σωλήνα (ανάλογο αυτών που συναντάμε σε σπορ μοτοσυκλέτες μεγαλύτερου κυβισμού) με το μεγάλης διαμέτρου έμβολο και τη διαδρομή του άξονα 135 χλστ. (60mm διαδρομή αμορτισέρ) εξασφαλίζει άριστη απόκριση της ανάρτησης και διαχείριση θερμοκρασίας. Έχει ρύθμιση προφόρτισης 5 σταδίων με νέους βελτιστοποιημένους συντελεστές ελατηρίων και ρυθμίσεις απόσβεσης.
Η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας βελτιώνεται από το νέας σχεδίασης, ελαφρύτερο ψαλίδι. Κατασκευασμένο από ατσάλι πάχους 2χλστ. (αντί 2,3χλστ.) χρησιμοποιεί ένα κοίλο εγκάρσιο στοιχείο προσφέροντας μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία και μικρότερη πλευρική ακαμψία με επακόλουθα οφέλη στη συμπεριφορά. Ένα προσεκτικά ανασχεδιασμένο προστατευτικό αλυσίδας ολοκληρώνει τη νέα εμφάνιση.
Σύμφωνα με τις δυναμικές βελτιώσεις του πλαισίου και της ανάρτησης, η απόδοση πέδησης έχει ομοίως βελτιωθεί. Ο μονός κυματοειδής δίσκος (σχέδιο ‘μαργαρίτα’) 310χλστ. και η διπίστονη δαγκάνα των εμπρός φρένων της προηγούμενης σχεδίασης έχει αντικατασταθεί από δύο δίσκους τύπου ‘μαργαρίτα’ 296χλστ. και αξονικά τοποθετημένες διπίστονες δαγκάνες Nissin. Η τοποθέτηση μικρότερων δίσκων όχι μόνο διατηρεί στο ελάχιστο την προσθήκη βάρους αλλά μειώνει και τη απαιτούμενη πίεση στη μανέτα κατά το φρενάρισμα.
Ο επανασχεδιασμένος εμπρός τροχός 19” από χυτό αλουμίνιο – ελαφρύτερος χάρη στα πιο λεπτά μπράτσα – μειώνει το μη αναρτώμενο βάρος για μεγαλύτερη ευκολία στο στρίψιμο. Συνεργάζεται με τον πίσω τροχό 17” που εξοπλίζεται με ένα ανθεκτικό νέο φτερό. Ελαστικά τύπου trail έχουν διάσταση 110/80-R19 μπροστά και 160/60-R17 πίσω. Η κατανομή βάρους έχει επίσης αναπροσαρμοστεί στην αναλογία 48,7/51,3 συγκριτικά με την προηγούμενη 48/52. Το βάρος είναι 199 κιλά. Το μεταξόνιο παραμένει στα 1.445χλστ. με τη γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού στα 27,5°/108χλστ.
Το λεπτό προφίλ της σέλας προσφέρει ελευθερία κινήσεων στον αναβάτη, ενώ τον βοηθά να φτάσει τα πόδια του στο έδαφος. Για μεγαλύτερη ευελιξία, το τιμόνι περιστρέφεται 38° από το κέντρο, ενώ η προσθήκη ενός gunmetal grey κωνικού ατσάλινου τιμονιού βελτιώνει περαιτέρω τον έλεγχο. Το ύψος της σέλας είναι 830 χλστ. και η όρθια θέση οδήγησης είναι πολύ βολική και προσφέρει άριστη ορατότητα. Οι συνολικές διαστάσεις είναι 2155χλστ.x 830χλστ. x 1410χλστ., με την απόσταση από το έδαφος στα 180χλστ.
Η οθόνη LCD – που εδράζεται σε ένα ταμπλό με πολλαπλές επιφάνειες και υλικά, περιλαμβάνει δείκτη Gear Position και Shift Up που είναι ρυθμισμένος στάνταρ στις 8.750σαλ., αλλά μπορεί να ρυθμιστεί σε στάδια των 250σαλ. μεταξύ 5-8.750σαλ.
Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 17,5 λίτρα μαζί με τη ρεζέρβα και με δεδομένη την εξαιρετική κατανάλωση των 3,6 λίτρα/100 χλμ. (27,8 χλμ./λίτρο) (WMTC mode) προσφέρει αυτονομία 485χλμ.
Ο κινητήρας
Η διάταξη του οκταβάλβιδου, υγρόψυκτου, παράλληλου δικύλινδρου κινητήρα 471κ.εκ. της CB500X, κατάλληλου και για κατόχους διπλώματος Α2, προσφέρει μία ισορροπία φυσικού μεγέθους και άμεσης, απολαυστικής ισχύος, με ζωηρό, υψηλόστροφο χαρακτήρα και συναρπαστική μέγιστη ισχύ. Οι αναβαθμίσεις του 2019 πέτυχαν ταχύτερη επιτάχυνση μέσω αύξησης ισχύος και ροπής της τάξεως του 4% στις χαμηλές και μεσαίες στροφές στην κλίμακα 3-7.000σαλ. Είναι περισσότερο ένας κινητήρας του οποίου οι συνολικές επιδόσεις και ο χαρακτήρας ‘ξεπερνούν’ τον σχετικά μικρό κυβισμό του. Η μέγιστη ισχύς των 47,6 Ps (35kW) επιτυγχάνεται στις 8.600 σαλ., με τη ροπή των 43Nm να παράγεται στις 6.500σαλ.
Η εισαγωγή αέρα για το σύστημα ψεκασμού καυσίμου PGM-FI είναι σχεδόν μια ευθεία από το φιλτροκούτι και μέσω των πεταλούδων γκαζιού και για το 2022, νέες ρυθμίσεις βελτιώνουν την καμπύλη ροπής και το χαρακτήρα του κινητήρα, χωρίς να επηρεάζουν τις επιδόσεις. Το σιλανσιέ φέρει δύο απολήξεις εξαγωγής, προσθέτοντας πιο σπορ χροιά σε κάθε παλμό και έναν απολαυστικό ‘βρυχηθμό’ στις υψηλές στροφές. Μία πιο ελκυστική σχεδίαση ψυγείου συμβάλλει στη μείωση του βάρους κατά 92 γραμμάρια, χωρίς απώλεια στην απόδοση ψύξης.
Η διάμετρος και η διαδρομή του εμβόλου είναι 67χλστ. x 66,8χλστ., η σχέση συμπίεσης παραμένει 10.7:1, τα κομβία του στροφαλοφόρου έχουν μεταξύ τους γωνία 180° και ο αντικραδασμικός άξονας τοποθετείται πίσω από τους κυλίνδρους, κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Για την πρωτεύουσα μετάδοση και τον αντικραδασμικό άξονα χρησιμοποιούνται ψαλιδωτά γρανάζια για τον περιορισμό του θορύβου. Τα αντίβαρα του στροφάλου είναι σχεδιασμένα για ομαλή λειτουργία και το χαμηλό του βάρος επιτρέπει στον κινητήρα να ανεβάζει εύκολα στροφές, με περιορισμένη αδράνεια.
Ο ίδιος ο κινητήρας λειτουργεί ως ενεργό τμήμα του πλαισίου, ενισχύοντας την ακαμψία του με τέσσερις βάσεις στην κυλινδροκεφαλή. Εσωτερικά, η κυλινδροκεφαλή χρησιμοποιεί κοκοράκια με ρόλερ. Η ρύθμιση βαλβίδων με καπελότα μειώνει το βάρος, τα φορτία και τις τριβές.
Μία αθόρυβη καδένα (SV Chain) έχει επικάλυψη βαναδίου στους πείρους της, για μείωση των τριβών και αυξημένη προστασία από τη φθορά. Η διάμετρος των βαλβίδων εισαγωγής είναι 26,0 χλστ. και εξαγωγής 21,5 χλστ.
Το σχήμα του εμβόλου είναι προσεκτικά σχεδιασμένο, ώστε να μειώνεται ο ‘θόρυβος’ στις υψηλές στροφές. Οι εσωτερικές τριβές έχουν περιοριστεί με την προσθήκη ραβδώσεων στο κάτω μέρος του εμβόλου (μία μέθοδος που αυξάνει την επιφάνεια επαφής, εισάγοντας διάκενα στα οποία ρέει το λάδι, για καλύτερη λίπανση). Η τριγωνική διάταξη στροφαλοφόρου, πρωτεύοντα άξονα και αντικραδασμικού άξονα είναι ιδιαίτερα συμπαγής. Ο στροφαλοθάλαμος χρησιμοποιεί φυγοκεντρικά χυτευμένα, λεπτά χιτώνια. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στον εσωτερικό του σχεδιασμό, με στόχο τον περιορισμό των απωλειών ‘άντλησης’ που μπορεί να προκαλούνται από το χρονισμό ανάφλεξης 180°. Ένα βαθύ κάρτερ μειώνει τις μετατοπίσεις του λαδιού σε έντονο στρίψιμο και φρενάρισμα. Η χωρητικότητα σε λιπαντικό είναι 3,2λίτρα. Το εξαιρετικά ομαλής λειτουργίας εξάρι κιβώτιο διαχειρίζεται ένας μονόδρομος συμπλέκτης (assist/slipper).
Η νέα CB500X αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Οκτώβριο 2021 και η λιανική τιμή πώλησής της είναι 7.670€.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!