Formula 1: «Πόλεμος» των ομάδων για τους Αγώνες Sprint
To 2021 η Formula 1 δοκίμασε για πρώτη φορά στην ιστορία της τους Αγώνες Sprint σε τρία αγωνιστικά τριήμερα. Οι τρεις αγώνες διεξήχθησαν τα Σάββατα, είχαν διάρκεια 100 χιλιόμετρα και έθεταν τη σειρά εκκίνησης του Grand Prix της Κυριακής. Όμως από πλευράς θεάματος δεν κατάφεραν να δικαιολογήσουν την ύπαρξή τους, με πιο αξιομνημόνευτη στιγμή να είναι η εντυπωσιακή αναρρίχηση του Λιούις Χάμιλτον από την τελευταία θέση στην 5η στη Βραζιλία.
Οι Αγώνες Sprint βρέθηκαν στο επίκεντρο συζητήσεων αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του 2021. Μάλιστα, οι περισσότεροι οδηγοί κατέκριναν το φορμάτ αυτό, ενώ μέσω επίσημης έρευνας η πλειοψηφία των οπαδών δεν πιστεύει πως βελτίωσαν το θέαμα.
Για το 2022 το σπορ είχε ως στόχο να διεξάγει 6 Αγώνες Sprint με διαφοροποιημένους κανονισμούς. Ωστόσο το πράσινο φως δεν έχει δοθεί, μιας και οι ομάδες δεν έχουν συμφωνήσει στον εμπορικό τομέα των Αγώνων Sprint. To 2021 oι ομάδες δέχθηκαν 100.000 δολάρια πληρωμή ανά αγώνα, ενώ το όριο του Budget Cap αυξήθηκε κατά 450.000 δολάρια ανά Αγώνα Sprint. Επιπλέον σε περίπτωση σοβαρής ζημιάς υπήρξε πληρωμή στην ομάδα 100.000 δολάρια επιπλέον.
Το σχέδιο της Formula 1 για το 2022 είναι να αλλάξει το σύστημα αυτό και προσέφερε 500.000 δολάρια για τους 5 πρώτους Αγώνες Sprint το 2022 και επιπλέον 150.000 δολάρια για κάθε νέο Sprint που θα ακολουθούσε. Αυτό σημαίνει πως η κάθε ομάδα θα λάμβανε επιπλέον 2,65 εκατ. δολάρια φέτος.
Τώρα έχει ξεκινήσει ένας πόλεμος ανάμεσα στις ομάδες, καθώς διαφωνούν στο σύστημα αυτό. Όπως αναφέρει το motorsport.com, οι κορυφαίες ομάδες πιστεύουν πως τα 2,65 εκατ. δολάρια είναι ένα πολύ μικρό ποσό που δεν καλύπτει τις ανάγκες τους. Όπως αποκαλύπτει ο CEO του αγωνιστικού τμήματος της McLaren, Ζακ Μπράουν, μια ομάδα της Formula 1 επιθυμεί να αυξηθεί το όριο του Budget Cap κατά 5 εκατ. δολάρια.
Ωστόσο οι μικρότερες ομάδες είναι αντίθετες σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, καθώς πιστεύουν πως όσες έχουν τους οικονομικούς πόρους θα χρησιμοποιήσουν τα χρήματα ώστε να κάνουν τα μονοθέσιά τους ταχύτερα. Η εξέλιξη αυτή έχει φέρει σε κίνδυνο την εφαρμογή των Αγώνων Sprint, με την όλη κατάσταση να αφορά τον οικονομικό τομέα, δίχως να λαμβάνεται υπόψη το αγωνιστικό κομμάτι.
Η σημερινή δομή της Formula 1 προϋποθέτει τη συντριπτική πλειοψηφία σε ψήφους, ώστε να αλλάξουν αγωνιστικοί κανονισμοί την ίδια σεζόν. Συγκεκριμένα, πρέπει να υπάρξουν τουλάχιστον 28 ψήφοι από τις 30 του F1 Commission, με 10 εξ’αυτών να είναι της F1 και της FIA.
Σε δηλώσεις του, ο CEO του αγωνιστικού τμήματος της McLaren, Ζακ Μπράουν δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος με την κατάσταση που επικρατεί: «Έχουμε όλοι την ίδια πρόκληση. Το να έχει κάποιος περισσότερα ατυχήματα, είναι κάτι που αντιμετωπίζουμε όλοι. Είναι μέρος του σπορ. Μια ομάδα συγκεκριμένα ζητάει 5 εκατ. αύξηση στο Budget Cap, το οποίο είναι γελοίο. Δεν υπήρχε κάποιο γεγονός να το στηρίξει. Όταν συζητάς για τα ενδεχόμενα αυτά μιλάνε με ασυναρτησίες».
Με την έναρξη της νέας σεζόν να πλησιάζει, ο Μπράουν πιστεύει πως η Formula 1 πρέπει να ματαιώσει τα πλάνα της για τους Αγώνες Sprint το 2022 και να επικεντρωθεί στο 2023. Με τον τρόπο αυτό θα χρειάζονται οι ψήφοι 6 εκ των 10 ομάδων ώστε να περάσουν αλλαγές στους κανονισμούς.
Δείτε τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Παστρίμα να αναλύουν τη συναρπαστική σεζόν της Formula 1 του 2021.
Image credit: Mercedes-AMG, McLaren, Redbullcontentpool.com
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!